Page 21 - PCM267

Basic HTML Version

o
πως σας είχα αναφέρει τον προη-
γούμενο μήνα, η στήλη «strategy
hQ» του τεύχους 269 θα ήταν αφιε-
ρωμένη στο remake του X-coM: enemy un-
known, ενός strategy που κυκλοφόρησε το
1994 και συγκαταλέγεται στα μεγαλύτερα
all time classics που έχουν εμφανιστεί πο-
τέ. Αδιαμφισβήτητα, η είδηση του νέου X-
com που τελεί υπό ανάπτυξη από τη firaxis
games έδωσε μεγάλη χαρά στους πολλούς
φανατικούς φίλους της θρυλικής σειράς και
καταλάγιασε σημαντικά την οργή τους για
το shooter X-coM (είμαστε βέβαιοι ότι τα
hate mails προς την 2Κ Marin μειώθηκαν αι-
σθητά ύστερα από την ανακοίνωση της νέ-
ας έκδοσης s του X-coM). Για να δούμε λοι-
πόν τι «καλά» θα αντικρίσουμε το φθινόπω-
ρο του 2012, οπότε είναι προγραμματισμέ-
νο να κυκλοφορήσει ο νέος τίτλος…
ΧΡΥΣΗ ΣΥΝΤΑΓΗ…
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες το
Χ-coM της σύγχρονης εποχής θα είναι ένα
remake με… όλη τη σημασία της λέξης,
καθώς η firaxis σε καμία περίπτωση δεν
προτίθεται να αλλάξει την ίδια πετυχημένη
συνταγή που κατέστησε κλασικό τον πρώ-
το τίτλο της Microprose. Συγκεκριμένα, η
«χρυσή συνταγή» που αφορούσε στο συν-
δυασμό real-time στοιχειών (μέσω της
οθόνης του geoscape) με το turn-based
tactical πεδίο της μάχης (όπου μία ολιγο-
μελής ομάδα high-tech στρατιωτών επιχει-
ρεί να αποκρούσει την εξωγήινη εισβολή),
θα αποτελούν και εδώ το βασικό πυρήνα
του gameplay. Οι πρώτες πληροφορίες λέ-
νε ότι όπως και στο αρχικό παιχνίδι, έτσι
και εδώ, το κομμάτι της real-time στρατη-
γικής θα σχετίζεται με την έρευνα και την
ανάπτυξη νέων τεχνολογιών που θα βοη-
θούν τον gamer στην πάλη του ενάντια
στην εξωγήινη απειλή, αλλά και στην ευ-
ρύτερη διαχείριση πόρων και ανθρώπινου
δυναμικού. Επιπλέον, σημαντικό ρόλο στο
νέο X-coM θα παίζει και η διπλωματία, κα-
θώς οι παίκτες, λειτουργώντας ως εκπρό-
σωποι του οργανισμού X-coM, θα καλού-
νται να εξασφαλίσουν την οικονομική βιω-
σιμότητά του. Αν και η ιδέα της σχέσης του
παίκτη με τις κυβερνήσεις–χρηματοδότες
υπήρχε και στον πρώτο τίτλο, αυτό που
παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον, είναι να
δούμε σε τι επίπεδα εμβάθυνσης θα φτά-
νει το διπλωματικό σκέλος στο νέο τίτλο.
aναμένεται να δούμε την κλασική προοπτι-
κή τρίτου προσώπου, ενώ μία σειρά από
εξωγενείς παράγοντες θα επιδρούν στην
έκβαση της μάχης. Με βάση τα πρώτα στοι-
χεία θα υπάρχει η δυνατότητα για κάλυψη
από τα εχθρικά πυρά, ενώ παράλληλα θα
υπάρχουν γνωστοί μηχανισμοί, όπως η fog
of War, το line of sight των μονάδων, αλ-
λά και το καταστρεφόμενο τερέν. Τέλος,
σε ό,τι έχει να κάνει με τον οπτικό τομέα,
απ’ ό,τι μπορούμε να κρίνουμε από τα
πρώτα screenshots, η δουλειά που έχει γί-
νει μέχρι στιγμής βρίσκεται σε εξαιρετικά
επίπεδα (το art design ανήκει στον greg
foertsch, που είναι γνωστός από τη σειρά
civilization).
…ΚΑΙ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΑΓΚΑΘΙ!
Οι «παλιοσειρές», διαβάζοντας τα παραπά-
νω, μπορούν πολύ εύκολα να καταλάβουν
ότι η firaxis προσπαθεί αυτή τη στιγμή να
δημιουργήσει ένα game που θα βρίσκεται
όσο το δυνατόν πιο κοντά στον πρωτότυπο
τίτλο. Εγχείρημα σίγουρα δύσκολο και εξαι-
ρετικά απαιτητικό, καθώς ως γνωστόν σε τέ-
τοιες περιπτώσεις η γραμμή που χωρίζει την
επιτυχία από την απόλυτη αποτυχία είναι πο-
λύ λεπτή. Αν και όλα μέχρι στιγμής φαντά-
ζουν ιδανικά, το ότι θα κυκλοφορήσει και για
κονσόλες, κρύβει και έναν κίνδυνο… Είναι
πολύ πιθανό οι developers στην προσπάθεια
τους να χαρίσουν μία πιο κονσολάδικη αί-
σθηση στο παιχνίδι, ενδεχομένως να κόψουν
ή να περιορίσουν κάποιους μηχανισμούς του
gameplay που υπήρχαν στον αρχικό τίτλο.
Είναι γνωστό άλλωστε ότι στο βωμό της
απλότητας και της ευκολίας πολλά άσχημα
μπορεί να συμβούν. Ας ελπίσουμε ότι η fi-
raxis θα καταφέρει να μας δώσει έναν τίτλο
αντάξιο του ονόματος X-coM. Υπομονή μέχρι
το φθινόπωρο του 2012…
PC
21
PC Master
του Πέτρου «Petrosky» Κυπραίου kypraios@compupress.gr
1.
Might and Magic: heroes Vi
2.
shogun 2: total War
3.
starcraft ii
4.
daWn of War ii: retribution
5.
anno 2070
STRATEGY
TOP 5
Και όμως… ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ SHOOTER!
X-COM: THE WAY IT’S
MEANT TO BE PLAYED!