Α
πό τα μέσα του 2011, που
έγινε η επίσημη κυκλοφορία
του World of Tanks στην Ευ-
ρώπη, η Wargaming.net της
Λευκορωσίας είχε καταλάβει
ότι είχε χτυπήσει «φλέβα». Η ιδέα είναι
απλή: Σε έναν ιστορικό χάρτη, δύο παρατά-
ξεις, με 15 άρματα καθεμία, πολεμούν με-
ταξύ τους. Αν και τα μοντέλα των αρμάτων
είναι ρεαλιστικά και έχουν προσοχή στη
λεπτομέρεια, το gameplay είναι σχετικά
απλό, οι αγώνες είναι πολύ γρήγοροι (ανώ-
τατο όριο 15 λεπτά), ενώ ο matchmaker
βάζει στις ίδιες παρατάξεις άρματα από κά-
θε εθνικότητα (ΗΠΑ, Γερμανία, Ρωσία και,
πρόσφατα, Γαλλία). Με τον καιρό, αυτό το
παράξενο free-to-play, αυστηρά PvP παι-
χνίδι, μεγαλώνει και τελειοποιείται.
v
Τον Δεκέμβριο του 2011, η
Wargaming.net ανακοίνωσε ότι έχει
φθάσει τα 18.000.000 εγγεγραμμένων
χρηστών παγκοσμίως.
v
«Like a MPOS», όπου MPOS=Most
Players Online Simultaneously. Το WoΤ
κρατά το ρεκόρ Guinness για το μεγα-
λύτερο αριθμό συνδεμένων παικτών
ταυτόχρονα σε ΕΝΑΝ server (91.311
παίκτες).
v
Δύο sequels, World of Warplanes/
World of Battleships, είναι στα σκαριά
και ετοιμάζονται, σίγουρα ένδειξη της
μεγάλης επιτυχίας.
v
Clan Wars, ένα γενικότερο πλαίσιο
που δίνει νόημα σε όλες τις μάχες, με
clans να πολεμούν σε έναν χάρτη τύ-
που Risk. Κάθε μάχη σημαίνει εδαφική
επέκταση της clan με αντίστοιχα πλεο-
νεκτήματα. Πρόκειται για νέα λειτουρ-
γία στο παιχνίδι.
Εκτός όλων αυτών, το παιχνίδι έχει στα-
θεροποιηθεί περισσότερο, το player base
έχει μεγαλώσει αρκετά για να γίνεται ελα-
φρώς καλύτερο matchmaking και νιώσαμε
πως το παιχνίδι είναι πλέον άξιο και έτοιμο
για μία παρουσίαση αλά «PC Master»… Επί-
σης, βρήκαμε τον lead developer του
World of Tanks και τον «στριμώξαμε» για
μερικές ερωτήσεις τόσο για το WoT όσο και
για τα επερχόμενα World of
Warplanes/World of Battleships…
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ
«10 Ιουλίου 1943. Σήμερα βγήκαν τα
φύλλα πορείας! Οι διαταγές μάς στέλνουν
στη Prokhorovka, νότια της Μόσχας. Πρώτη
αποστολή και κατευθείαν στη μάχη! Περι-
μένουμε επίθεση από γερμανικά άρματα,
έχουν βάλει στο μάτι την περιοχή του Kursk
και η ίλη μας κλήθηκε να βοηθήσει. Είμαι
πολύ ανυπόμονος. Βασικά φοβάμαι και λί-
γο. Καλά, φαντάζομαι πως δεν έχει νόημα
να κοροϊδεύω τον εαυτό μου – το ημερο-
λόγιό μου είσαι, δεν θα τα διαβάσει κανέ-
νας όλα αυτά: Είμαι ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΜΕΝΟΣ
και δεν θα κλείσω μάτι… αλλά είμαι και εν-
θουσιασμένος μαζί, είναι παράξενο συναί-
σθημα! Τι θα μας περιμένει εκεί; Λογικά με-
θαύριο θα έχουμε φθάσει…»
Η πρώτη επαφή με το World of Tanks σε
αποπροσανατολίζει: Από τη μία έχει στοι-
χεία που «ξεφωνίζουν» σκληροπυρηνικό PC
gaming – αφοσίωση στη λεπτομέρεια και
ιστορική ακρίβεια, ενώ όταν ακούς «άρμα
μάχης», νομίζεις ότι θα παίξεις simulator με
πενήντα κουμπιά και λειτουργίες. Από την
άλλη, ο τρόπος παιχνιδιού στον πυρήνα
του είναι απλός: ένας χάρτης με δύο παρα-
τάξεις των 15 αρμάτων. Κάθε παράταξη
έχει μία σημαία. Μέσα σε 15 λεπτά κερδίζει
όποιος είτε εξοντώσει όλα τα άρματα είτε
καταλάβει τη σημαία του εχθρού. Πολλές
φορές ένας αγώνας τελειώνει σε πέντε με
έξι λεπτά, ενώ ο χειρισμός γίνεται με το
ποντίκι και δύο–τρία πλήκτρα (πολύ μακριά
PC Master
56