Page 63 - PCM267

Basic HTML Version

πελάτη που πληρώνει: Αν τους δίνει ένα
πολύ μεγάλο προβάδισμα, οι «δωρεάν» παί-
κτες νιώθουν αδικημένοι. Από την άλλη,
αν το παιχνίδι δεν προσφέρει ένα ελκυστι-
κό «τυράκι» στους πελάτες για να τους κρα-
τήσει ικανοποιημένους, δεν θα κερδίσει
χρήματα και θα κλείσει. Είναι μία φρικτά
ευαίσθητη ισορροπία και είναι εφιάλτης να
βρεθεί ένα κοινό έδαφος όπου και οι τρεις
(εταιρεία, δωρεάν παίκτες, πελάτες που
πληρώνουν) να είναι ευχαριστημένοι.
Το World of Tanks σε αυτόν τον τομέα, αν
και δεν τα πάει άσχημα, πιστεύω ότι θα μπο-
ρούσε να είναι πιο γενναιόδωρο: Το πλεονέ-
κτημα που κερδίζει ο παίκτης με τα λεγόμε-
να «χρυσά» πυρομαχικά, είναι αισθητό, ενώ
το πλήρωμα και η εκπαίδευσή του, χωρίς τη
χρήση πληρωμένων boosts, είναι γελοιωδώς
αργή. Από την άλλη, υπάρχει μία κάποια
ισορροπία, κυρίως επειδή οι αγώνες είναι
γρήγοροι και σύντομοι: Αν, για παράδειγμα,
έπεσες σε κάποιο πολύ «πουσαρισμένο»
εχθρικό άρμα, είσαι άτυχος, σε σκότωσε, αλ-
λά δεν χάθηκε ο κόσμος. Ο αγώνας τελειώ-
νει γρήγορα και παίζεις ξανά (και φυσικά
μπορείς να κάνεις αμέσως ένα Quit Match
και να παίξεις με άλλο άρμα, χωρίς ποινή).
Αναγνωρίζουμε ότι πρέπει να έχει έσοδα
το WoT, αλλά αν έχω ένα παράπονο από το
WoT, είναι ότι θα μπορούσε να κάνει δύο–
τρία βήματα πιο πίσω (όχι πιο πολλά) και να
μειώσει λίγο την αποτελεσματικότητα του
«πληρωμένου» υλικού. Για μένα, η πιο σωστή
χρήση του gold είναι η μηνιαία «συνδρομή»
που διπλασιάζει τα χρήματα/εμπειρία που
κερδίζετε σε κάθε μάχη, άντε και για κάνα
skin καλλωπισμού για τους πιο φανατικούς.
Το δεύτερο παράπονο που έχω από το
World of Tanks είναι… γλωσσολογικού πε-
ριεχομένου! Λόγω της εθνικότητας του
developer, στον ευρωπαϊκό server έχουν μα-
ζευτεί πολλοί παίκτες του πρώην ανατολι-
κού μπλοκ. Το αποτέλεσμα είναι στο παιχνίδι
να υπάρχει μεγάλο ποσοστό που δεν μιλά
Αγγλικά, τα οποία είναι (καλώς ή κακώς) κοι-
νό σημείο συνεννόησης στο on-line gaming.
Αναγκάστηκα να μετακομίσω στον server
των ΗΠΑ για να μπορώ να συνεννοούμαι
άνετα με τους συμπαίκτες μου. Κάναμε μία
ερώτηση στον lead developer σχετικά με το
θέμα, μπορείτε να διαβάσετε την απάντηση
στο αντίστοιχο section.
Το καλό πάντως είναι ότι μπορείτε να δεί-
τε μόνοι σας το παιχνίδι και να σχηματίσετε
μία άποψη, εφόσον είναι δωρεάν. Εμείς εδώ
θέλαμε να δώσουμε ένα ερέθισμα και να
παρουσιάσουμε μία εναλλακτική στο χώρο
των freemium PvP, κάτι πιο «ενήλικο» από
ένα League of Legends, κάτι που δεν απευ-
θύνεται μόνο στους πιο… στρατιωτικούς
gamers, αλλά σε όσους αρέσκονται σε
gameplay που συνδυάζει ταχύτητα, στρατη-
γική και ομαδικότητα.
PC
63
PC Master
σάρισμα του παιχνιδιού, κάθε έθνος θα ξεκινά με περίπου 20 αερο-
πλάνα και ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί στα περίπου 70–90 για κάθε
έθνος. Στη συνέχεια θα προσθέσουμε περισσότερα κράτη, όπως η
Ιαπωνία, η Γαλλία, η Ιταλία και άλλα. Πολύ σύντομα λοιπόν θα έχου-
με μαζέψει ένα αξιοπρεπέστατο σμήνος από πολεμικά αεροπλάνα.
PCM:
Τι κατηγορίες οχημάτων θα δούμε στο World of Battleships;
S.B.:
Στο παιχνίδι θα έχουμε τέσσερα διαφορετικά είδη πλοίων:
cruisers, battleships, destroyers και aircraft carriers. Κάθε κατηγο-
ρία θα έχει διαφορετικό gameplay και μερικές θα έχουν ένα ιδιαίτε-
ρο σύστημα χειρισμού. Για παράδειγμα, μπορείτε να ελέγχετε τέσ-
σερα destroyers την ίδια στιγμή, αντί για ένα battleship μόνο. Αυτό
δεν θα πει ότι θα ελέγχετε και τα τέσσερα ταυτόχρονα. Θα γίνεται
κάπως έτσι: Έχετε μία ομάδα από τέσσερα destroyers, παίρνετε
τον έλεγχο ενός και τα άλλα τρία θα παίρνουν αυτόματα τις ίδιες
εντολές και θα καθοδηγούνται από την Α.Ι. Τα aircraft carriers συ-
μπεριφέρονται όπως τα Carriers στο StarCraft. Μόλις βρείτε έναν
αντίπαλο στόχο, μπορείτε να στείλετε ένα σμήνος μαχητικών που
θα αναλάβουν μόνα τους τον αντίπαλο. Όπως όμως και στο World
of Tanks, έτσι και εδώ τα αεροπλανοφόρα είναι πολύ ευάλωτα και
πρέπει να μένουν μακριά από την ίδια τη μάχη.
PCM:
Ποια μέρη των οπλικών συστημάτων ενός πλοίου θα χρησιμο-
ποιούνται στο WoB; Μόνο τα βασικά πυροβόλα ή και δευτερεύοντες
πυργίσκοι; Με τις τορπίλες τι θα γίνεται;
S.B.:
Οι παίκτες θα ελέγχουν άμεσα τα βασικά όπλα διαμετρήμα-
τος και τους εκτοξευτές τορπίλων, ενώ τα αντιτορπιλικά, αντιαερο-
πορικά και συμπληρωματικά, συζυγή όπλα θα ελέγχονται από την
Α.Ι. Κι επειδή δεν θέλουμε η Α.Ι. να ρίχνει χαοτικά σε όλους τους
στόχους ταυτόχρονα, θα δίνουμε μία λίστα προτεραιοτήτων, ώστε
να επιλέγει τον πιο επικίνδυνο στόχο από μόνη της.
PCM:
Έχετε σκεφτεί να πλησιάσετε κάποιον κατασκευαστή στο χώ-
ρο του μοντελισμού για το WoT (αλλά και για τα WoB και WoWp αρ-
γότερα) για να φτιάξετε ειδικά πακέτα ή μοντέλα;
S.B.:
Το πρώτο πράγμα που θέλουμε να κάνουμε, είναι να φτιάξου-
με το κατάστημα του World of Tanks, από το οποίο θα γίνονται διά-
φορες συνεργασίες για ποικίλα προϊόντα, από μπλουζάκια έως μο-
ντέλα, για όλα τα παιχνίδια μας.
PCM:
Έχετε σχέδια για παιχνίδια πιο κοντά στη σύγχρονη εποχή;
S.B.:
Όχι, δεν σκεφτόμαστε κάτι τέτοιο, τουλάχιστον όχι τώρα.
Έχουμε ένα project που θέλουμε να τελειοποιήσουμε και δύο ακό-
μη στο στάδιο ανάπτυξης και κυκλοφορίας, οπότε έχουμε αρκετή
δουλειά για τα επόμενα δύο χρόνια
PCM:
Υπάρχει πιθανότητα για ένα space–sim με θέμα World of
Spaceships;
S.B.:
Δεν υπήρχαν διαστημόπλοια στα μέσα του 20ού αιώνα! :)
Πλάκα κάνω. Όχι δεν έχουμε σκεφτεί κάτι τέτοιο, αλλά ευχαριστώ
για την ιδέα!
Κάπου εδώ τελείωσε η συνέντευξη. Ο κύριος Burkatovskiy μάς ευ-
χαρίστησε και ανανέωσε το ραντεβού, καθώς σύντομα το World of
Warplanes μπαίνει σε κλειστή beta. Κι εμείς τον ευχαριστούμε και
ευχόμαστε καλή συνέχεια.