ΟΥΔΕΝ ΚΑΚΟ ΑΜΙΓΕΣ ΚΑΛΟΥ
Είναι η κατάλληλη στιγμή για την εξαγωγή συμπεράσματος
επί του θέματος: H δημιουργία reboots είναι λοιπόν καλό ή
κακό πράγμα; Μάλλον το δεύτερο, αλλά υπάρχουν και μερι-
κές «γκρίζες» περιοχές με ορισμένα θετικά σημεία. Αναμφι-
σβήτητα η καταφυγή σε ένα reboot είναι μία ομολογία ατολ-
μίας και αδυναμίας παραγωγής νέων ιδεών. Από την άλλη, το
rebooting μπορεί να δώσει πνοή σε ξεχασμένα franchises
ή/και να φωτίσει εξαιρετικά παιχνίδια του παρελθόντος που
ακόμα έχουν κάτι να δώσουν. Όπως και να έχει, ένα «βαρύ»
όνομα δεν πρόκειται ποτέ να διασώσει ένα κακό παιχνίδι.
Οπότε επιθυμητό (και τίμιο) είναι οι εταιρείες που φιλοδοξούν
να θέσουν νέες αφετηρίες σε ήδη γνωστούς «δρόμους», να
προχωρούν στο εγχείρημά τους μόνο όταν είναι πεπεισμένες
ότι είναι σε θέση να προσφέρουν κάτι εποικοδομητικό. Και
αυτό μπορεί να επιτευχθεί, μόνο όταν το επανασχεδιασμένο
παιχνίδι ανήκει στην ίδια γενική κατηγορία με αυτό από το
οποίο αντλήθηκε η έμπνευσή του. Με άλλα λόγια, δεν πρέπει
να συντελείται «FPS–ποίηση» των πάντων… Βέβαια, ακόμη και
αυτοί που, για παράδειγμα, θα ασχοληθούν με το «βέβηλο»
FPS που θα βασίζεται στον κόσμο των XCOM, δεν αποκλείεται
μετά να στραφούν στα αρχικά παιχνίδια και να ανακαλύψουν
τη μαγεία τους.
Δεν πρέπει, τέλος, εμείς οι παίκτες να παραβλέπουμε τη
μεγάλη ευθύνη που έχουμε στη χάραξη της πορείας του
gaming. Διεκδικώντας και επιβραβεύοντας την καινοτομία
και όχι προσβλέποντας αποκλειστικά σε αναβιώσεις λα-
μπρών τίτλων από άλλες εποχές (παρασυρμένοι από υπέρμε-
τρα συναισθήματα αναπόλησης), έχουμε τη δύναμη να υπο-
δείξουμε το δρόμο που πρέπει να ακολουθηθεί.
PC
Τα Turok είναι μία συνομοταξία μέτριων FPS, τουλάχιστον
σε ό,τι αφορά τις εμφανίσεις τους στο PC. Η παρούσα απόπει-
ρα μπορεί να είναι το καλύτερο Turok που έχουμε δει, εντού-
τοις ακόμη και αυτό μετά βίας ξεπέρασε τη μετριότητα. Υστε-
ρούσε τόσο σε ποιότητα παραγωγής όσο και στη δομή της
υπόθεσης. Εν τέλει, το μόνο που κατάφερνε ο υπό εξέταση
τίτλος, ήταν να μας μεταφέρει πειστικά σε μία απειλητική
ζούγκλα με θανατηφόρους κινδύνους. Πάντως, το ίδιο θα
μπορούσε κάλλιστα να γίνει και χωρίς να χρειαστεί να επι-
στρατευθεί το σύμπαν του Turok, με το ευρύ κόμιξ υπόβαθρό
του. Μία νέα ιδέα συχνά είναι προτιμότερη από ένα «ξαναζέ-
σταμα». Το Far Cry πώς τα κατάφερε, δηλαδή;
TUROK (2008)
LOL WIN OMG
FAIL
Ετυμηγορία:
ALIENS VS PREDATOR (2010)
Μάλλον αγνές οι
προθέσεις, αλλά
ατυχής η επιστρο-
φή του Turok.
You are only
ugly… sucker!
LOL WIN OMG
FAIL
Ετυμηγορία:
Το πρώτο Aliens versus Predator, του 1999, ήταν ένα αξιο-
πρεπέστατο shooter σε πρώτο πρόσωπο με πολλές στιγμές
έντασης και αγωνίας. Ακόμη καλύτερο ήταν το sequel του,
που ήρθε το 2001. Παρ’ όλα αυτά, τα AvP επισκιάστηκαν συ-
νολικά από τον αμείλικτο ανταγωνισμό, ειδικά σε μία χρονική
στιγμή που το είδος γνώριζε τεράστια έκρηξη. Έτσι, αρκετά
χρόνια μετά, αποφασίστηκε να τους δοθεί μία δεύτερη ευκαι-
ρία, που όμως στηρίχτηκε σε εντελώς σαθρά θεμέλια. Η αλή-
θεια είναι, ότι γενικά ο κόσμος των Aliens και των Predators
έχει «τρυγηθεί» αλύπητα από κάθε μορφή ψυχαγωγίας. Ίσως
λοιπόν, το φρονιμότερο είναι να αφεθεί ήσυχος για αρκετό
καιρό, μέχρι να υπάρξει η δυνατότητα παραγωγής κάποιας
αξιόλογης υλοποίησής του…
MEDAL OF HONOR (2010)
LOL
WIN OMG FAIL
Ετυμηγορία:
Μετά το άχαρο και άγευστο Medal of Honor: Airborne του
2007, η γνωστή οικογένεια παιχνιδιών σίγησε για αρκετά χρό-
νια. Η πολυαναμενόμενη επάνοδος της από μηδενική βάση
αποτέλεσε μία τεράστια απογοήτευση. Ήταν ένα scripted
γλέντι, όπου τυποποιημένοι υπερκομάντος έλεγαν και έκα-
ναν τυποποιημένα πράγματα. Το νέο Medal of Honor μάλλον
περισσότερο γέλιο προκαλεί παρά οτιδήποτε άλλο: Ο πρώτος
διδάξας στο χώρο των «κινηματογραφικών» FPS αντί να συνε-
χίσει να δείχνει το δρόμο, κατάντησε να μιμείται αναίσχυντα
τα νεότερα Call of Duty τόσο στο στήσιμο όσο και στη μετά-
βαση από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο στις σύγχρονες συρρά-
ξεις… Απορία: Γιατί ο Dusty φορά γυαλιά ηλίου και τη νύχτα;
Μήπως του παρέχουν κάποιο είδος βιονικής όρασης τύπου
Terminator ή Adam Jensen; Ό,τι να ’ναι…
PC Master
66
Dusty, είστε
«σειρούλες»
με τον Price;