Page 94 - PCM267

Basic HTML Version

από την αξέχαστη σειρά των Commandos
Games της Pyro Studios (το Strike Force
εξαιρείται, το έχουμε ξαναπεί αυτό!). Εκεί
που έρχεται το σημείο του διχασμού, είναι
στις ομιλίες των διάφορων χαρακτήρων.
Εφόσον όλα εξελίσσονται στη Γερμανία, με
καθένα εκ των προσώπων που εμφανίζο-
νται να αποτελεί μέλος του στρατού της,
οι ομιλίες θα έπρεπε –θεωρητικά– να είναι
στα Γερμανικά με αγγλικούς υπότιτλους.
Επειδή όμως αυτή είναι μία τεράστια συζή-
τηση και οι Ρώσοι προφανέστατα δεν επι-
θυμούσαν να είναι οι πρώτοι που θα επι-
δίωκαν τον πλήρη ρεαλισμό σε αυτό τον
τομέα, επέλεξαν να μιλούν όλοι οι χαρα-
κτήρες Αγγλικά με εντονότατη γερμανική
προφορά. Δεν είναι άλλωστε ούτε η πρώτη
ούτε η τελευταία φορά που συναντάμε μία
τέτοια «παρατυπία» σε παιχνίδι ή ταινία.
Αξιοσημείωτη πάντως είναι η επιτυχία τους
στο ζήτημα του speech, καθώς θα ορκιζό-
μουν ότι ακόμη και αν ήταν Γερμανοί οι δη-
μιουργοί του τίτλου, δεν θα υπήρχε σημα-
ντική διαφορά σε αυτόν τον τομέα. Μικρή
εξαίρεση αποτελεί ο ίδιος ο Mayer, ο οποί-
ος στερείται της σκληρής και βαριάς γερ-
μανικής προφοράς, θυμίζοντας περισσότε-
ρο Άγγλο.
Ο πλέον ευχάριστος τεχνικός τομέας εί-
ναι εκείνος του χειρισμού. Μπορεί για μία
ακόμη φορά να μην υπάρχει δυνατότητα
προβολής των hotspots, αλλά ο κέρσορας
εδώ δεν θα χάσει εύκολα κάποιο από τα
σημεία όπου μπορείτε να αλληλεπιδράσε-
τε. Το inventory εντοπίζεται στο πάνω μέ-
ρος της οθόνης, έχοντας το χαρακτήρα
drop–down bar, με το που κατευθύνουμε
το δείκτη του mouse προς τα εκεί. Τα αντι-
κείμενα που συλλέγουμε, μπορούν να
συνδυαστούν μεταξύ τους, ενώ με αριστε-
ρό κλικ παίρνουμε μία περιγραφή τους. Η
χρήση τους γίνεται με δεξί κλικ και κάθε
αντικείμενο που έχουμε επιλέξει, αποκτά
ένα κίτρινο περίγραμμα μόλις βρεθεί πάνω
από κάποιο hotspot. Τέλος, στο κάτω δε-
ξιά τμήμα της οθόνης βρίσκονται ο χάρτης
και το σημειωματάριο του Mayer. Ευρισκό-
μενοι στο Βερολίνο, μπορούμε να αλλά-
ζουμε χώρους μέσω του χάρτη, χωρίς να
χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο. Το ίδιο
συμβαίνει μεταξύ κάστρου και αεροδρομί-
ου. Προσέξτε όμως ότι σε αυτές τις περι-
πτώσεις δεν έχουμε τη δυνατότητα διαλό-
γου με τον οδηγό μας, κατόπιν κάποιας
πληροφορίας που αποκτούμε. Οι στόχοι
του Mayer καταγράφονται λεπτομερώς
στο σημειωματάριό του, χωρίς να μας
αφήνουν να αναρωτιόμαστε τι πρέπει να
κάνουμε στη συνέχεια.
Οι διάλογοι παίζουν μεγάλο ρόλο στην
εξέλιξη της υπόθεσης. Για κάθε νέο που
μαθαίνουμε, αλλά και για οτιδήποτε παρα-
τηρούμε, έχουμε την ευκαιρία να το συζη-
τήσουμε με κάθε πρόσωπο που συναντά-
με. Δεν λείπουν φυσικά οι γρίφοι που επι-
λύονται μέσα από τη διαδικασία της
ανταλλαγής πληροφοριών, οπότε μην πα-
ραβλέπετε να εξαντλείτε όλες τις πιθανές
επιλογές. Μπορεί να αποδεικνύεται λίγο
κουραστικό να συζητάμε δύο και τρεις φο-
ρές με τον ίδιο χαρακτήρα, αλλά σίγουρα
προστίθεται μία έντονη πινελιά ρεαλι-
σμού, δεδομένου και του αντικειμένου της
αποστολής του Mayer. Κανένα εκ των
προσώπων που συναντάμε δεν μας μένει
αξέχαστο, ακριβώς διότι η σκιαγράφησή
τους είναι υποτυπώδης. Περισσότερο προ-
βάλλεται η θέση που κατέχουν στο γερμα-
νικό στρατό, με λιγοστές πληροφορίες να
παρέχονται για οτιδήποτε άλλο αφορά σε
αυτά. Καθίσταται έτσι ξεκάθαρη η τυπική
σχέση που υφίσταται μεταξύ του Mayer
και κάθε άλλου ατόμου με το οποίο έρχε-
ται σε επαφή, ακριβώς όπως θα συνέβαινε
και στην πραγματικότητα. Πολύ πειστική
είναι η τυφλή εμπιστοσύνη που φανερώ-
νουν άπαντες οι στρατιώτες και αξιωματι-
κοί στο πρόσωπο του F?hrer, καθένας εκ
των οποίων τονίζει ότι μπροστά στο μεγα-
λείο του Γερμανού ηγέτη ο ίδιος είναι μία
ασήμαντη ποσότητα. Την ίδια στιγμή ο
Mayer αδυνατεί να αντιπαραθέσει γνώμη
επ’ αυτού, αλλά αρκείται στο να διαπιστώ-
σει ποιοι είναι εκείνοι που αποτελούν κίν-
δυνο για τον ίδιο και την αποστολή του.
Από ένα σημείο και έπειτα, αποτυπώνο-
νται, με πολύ εύστοχο τρόπο, οι φόβοι του
ίδιου του Hitler για απόπειρες δολοφονίας
του και οι τρόποι αποφυγής αυτών, δανει-
σμένοι απευθείας από την ιστορική πραγ-
ματικότητα.
ΓΡΙΦΟΙ, ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΦΙΝΑΛΕ
Το Stroke Of Fate διαθέτει αρκετούς
«καθαρόαιμους» γρίφους απόκτησης και
χρήσης αντικειμένων. Οτιδήποτε παίρνου-
με στην κατοχή μας, θα έρθει η ώρα που
θα χρειαστεί να το αξιοποιήσουμε. Στις
περισσότερες περιπτώσεις δεν είναι καθό-
λου δύσκολο να αντιληφθούμε πού και
πότε θα συμβεί αυτό, χωρίς να απουσιά-
ζουν και οι γρίφοι που θα απαιτήσουν να
σκεφτούμε λίγο περισσότερο, έως ότου
φτάσουμε στην επίλυσή τους. Κάποια
στιγμή συμμετέχουμε σε παρτίδα poker,
PC Master
94
Δείγμα του inventory.
Τα… κατορθώματά του έχουν αποτελέσει πηγή
έμπνευσης πολλών ταινιών και παιχνιδιών.
Μάλλον ο καλύτερος γρίφος του παιχνιδιού.