PC Master
100
O
σκοτεινός κόσμος του war
gaming αποτελεί πραγματική
«άγνωστη γη» για τους περισ-
σότερους gamers. Εταιρείες
όπως η Paradox και η Matrix
Games, προσφέρουν παιχνίδια
με απίστευτο βάθος και απόλυτη αφοσίω-
ση στην ιστορική ακρίβεια, ικανοποιώντας
τους φανατικούς του είδους, όμως οι
gamers που δεν ανήκουν στη… μυστική
αδελφότητα των war gamers έχουν τερά-
στια δυσκολία να εισέλθουν σε αυτό το
είδος παιχνιδιών, κυρίως λόγω της αρχι-
κής πολυπλοκότητας που έχουν να αντι-
μετωπίσουν. Η Eugen Systems, δημιουρ-
γός των γνωστών και αρκετά επιτυχημέ-
νων RTS games Act of War και R.U.S.E.,
εκμεταλλεύεται την εμπειρία της στο χώ-
ρο των παιχνιδιών στρατηγικής και επιχει-
ρεί να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ παρα-
δοσιακών RTS και wargames, καθώς και
να προσελκύσει νέους gamers στο είδος,
συνδυάζοντας το ρεαλισμό και την ιστο-
ρική ακρίβεια με τους πιο γρήγορους ρυθ-
μούς και τη δράση που προσφέρει ένα
RTS. Το τελικό αποτέλεσμα είναι σίγουρα
ενδιαφέρον, καθώς το Wargame: Euro-
pean Escalation εμφανίζεται ως ένα κρά-
μα της tabletop λογικής του R.U.S.E. και
του ιστορικού υποβάθρου του Ψυχρού
Πολέμου, που συναντήσαμε στο World in
Conflict.
Όπως έχουμε πει, πάντως, και άλλες φο-
ρές στο παρελθόν, ο συγκερασμός μεταξύ
διαφορετικών ειδών δεν είναι καθόλου
απλή υπόθεση. Μπορεί τα wargames και
τα RTS να ανήκουν στο ευρύτερο είδος
των strategy games, όμως οι gamers ζη-
τούν διαφορετικά πράγματα από το καθέ-
να. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, το
Wargame: European Escalation αποτελεί
εξαιρετική αφορμή για συζήτηση: σε πολ-
λά σημεία φαίνεται να καταφέρνει το αδύ-
νατο, δηλαδή να ενώσει αρμονικά τα ετε-
ρόκλητα στοιχεία δύο διαφορετικών ειδών
σε ένα νέο, συναρπαστικό και ελκυστικό
προϊόν, για να «σκοντάψει» ελαφρώς σε ζη-
τήματα τα οποία θα μπορούσαν να είχαν
επιλυθεί με μερικές απλές ενέργειες και
ελάχιστο κόπο. Ωστόσο, αναρωτιέμαι κατά
πόσον ορισμένες λεπτομέρειες θα έπρεπε
πράγματι να είχαν προσεχθεί περισσότερο
ή αν οι συγκεκριμένες επιλογές έγιναν συ-
νειδητά από την εταιρεία για να μην θυσια-
στούν το στρατηγικό βάθος και ο γενικότε-
ρος χαρακτήρας του παιχνιδιού. Ευτυχώς,
έχουμε μπροστά μας τέσσερις σελίδες για
να το διερευνήσουμε!
Ο ΨΥΧΡΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΟ
ΦΟΡΤΕ ΤΟΥ
H ιστορική περίοδος του Wargame εντο-
πίζεται στην κορύφωση του λεγόμενου
Ψυχρού Πολέμου, κατά τη δεκαετία 1975-
1985. Η περίοδος αυτή χρωματίστηκε έντο-
να από την αντιπαράθεση μεταξύ των δύο
υπερδυνάμεων της εποχής, των Ηνωμένων
Πολιτειών και της Σοβιετικής Ένωσης. Κάθε
πλευρά διέθετε πολυάριθμους συμμάχους
στο πλευρό της, καθώς η διαμάχη διέθετε
έντονο το οικονομικό και ιδεολογικό υπό-
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Επεξεργαστή Core 2 Quad 6600 στα
2.4GHz, 4GB μνήμη, κάρτα γραφικών ATi
Radeon HD4850 512ΜΒ, Windows 7
Home Premium, ανάλυση 1.680x1.050
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Η μηχανή γραφικών του Wargame: Euro-
pean Escalation είναι ικανότατη, επιτρέ-
ποντας μεγάλους βαθμούς zoom-in και
zoom-out και θυμίζοντας Supreme Com-
mander σε αυτό τον τομέα! Στο σύστημα
της δοκιμής, και με τις περισσότερες
ρυθμίσεις να βρίσκονται στο επίπεδο
«High», το Wargame διατήρησε σταθερά
υψηλά framerates, με μόνη εξαίρεση τις
στιγμές όπου επιλέγαμε πλήρες zoom-in
κατά τη διάρκεια μεγάλων σε κλίμακα μα-
χών, χωρίς πάντως ποτέ να καταστεί un-
playable. Επίσης, δεν συναντήσαμε κα-
νένα σοβαρό bug κατά την ενασχόλησή
μας με το παιχνίδι, πέρα από ορισμέ-
νες… παράξενες αποφάσεις της Α.Ι. κα-
τά τη διάρκεια της campaign.
R.U.S.E… in Conflict!
Του Αλέξανδρου «Admiral» Γκέκα alexandros1313@gmail.com
Οι FOBs είναι κομβικής σημασίας για το σωστό ανεφοδιασμό των στρατευμάτων σας. Προστατεύ-
στε τες πάση θυσία!
Τα οχήματα κινούνται με διαφορετική ταχύτητα
ανάλογα με το είδος του εδάφους. Η κίνηση
μέσω των δρόμων επιταχύνει πολύ τις μετακι-
νήσεις, αλλά αφήνει τις δυνάμεις σας ευάλω-
τες και χωρίς κάλυψη.
WARGAME:
EUROPEAN ESCALATION