101
PC Master
βαθρο: ο καπιταλισμός της Δύσης εναντίον
του κομμουνισμού της Ανατολής. Το
Wargame παρουσιάζει μία εναλλακτική
εξέλιξη της ιστορίας, κατά την οποία η
ένταση έφθασε σε τέτοιο επίπεδο, ώστε
μία μικροσυμπλοκή στα σύνορα μεταξύ
Ανατολικής και Δυτικής Γερμανίας να πυρο-
δοτήσει γενικευμένη σύρραξη μεταξύ του
ΝΑΤΟ και των χωρών του Συμφώνου της
Βαρσοβίας (οι Σοβιετικοί και οι σύμμαχοί
τους). Οι δυνάμεις του Συμφώνου βρίσκουν
την αφορμή για να εισβάλουν στη Δυτική
Γερμανία, το ΝΑΤΟ αντεπιτίθεται και οι
φλόγες του πολέμου απειλούν να κατα-
βροχθίσουν ολόκληρη την Ευρώπη. Η sin-
gle player campaign του Wargame δίνει
στον παίκτη την ευκαιρία να ζήσει την εξέ-
λιξη της σύρραξης και από τις δύο αντιμα-
χόμενες πλευρές, αναλαμβάνοντας δράση
σε διάφορα πεδία μαχών ανά την Ευρώπη.
Οι πρώτες δύο-τρεις αποστολές της cam-
paign λειτουργούν ως tutorial, αν και ο χα-
ρακτηρισμός αυτός αποδίδεται με… ποιητι-
κή άδεια! Ναι μεν θα λαμβάνετε pop-up μη-
νύματα σχετικά με επεξηγήσεις ορισμένων
λειτουργιών, όμως δεν γίνεται σχεδόν κα-
μία παραχώρηση σε επίπεδο δυσκολίας,
οπότε μην εκπλαγείτε αν ηττηθείτε και
χρειαστεί να επαναλάβετε ακόμα και την
πρώτη αποστολή! Εδώ εντοπίζω το πρώτο
σοβαρό μειονέκτημα του Wargame, καθώς
η Eugen Systems επαναλαμβάνει το ίδιο
λάθος που προσωπικά έχω δει (και έχω
σχολιάσει αρνητικά ισάριθμες φορές) σε
αρκετά strategy games. Αν μπορούσα, θα
έπαιρνα τους developers, θα τους κάθιζα
σε ένα τραπέζι με καφέ και κρουασάν (καθ’
ότι Γάλλοι στην καταγωγή) και θα τους εξη-
γούσα ότι ο σύγχρονος gamer δεν έχει
πλέον ούτε το χρόνο ούτε τη διάθεση να
«ξεκοκκαλίσει» το manual του παιχνιδιού
για να καταλάβει όλες τις λειτουργίες του.
Η in-game επεξήγηση των βασικών στοιχεί-
ων του gameplay έχει γίνει πια καθεστώς
και τα games δεν θα πρέπει να θέτουν τε-
χνητά εμπόδια στον gamer μέχρι αυτός να
μπορέσει να απολαύσει το παιχνίδι που
αγόρασε. Η πρώτη εντύπωση μετράει πολύ
και το Wargame δεν καταβάλλει την προ-
σπάθεια που θα έπρεπε, ώστε να παρουσια-
στεί αρκούντως προσιτό στον παίκτη. Σε κά-
θε περίπτωση, προτείνω να ξεκινήσετε ού-
τως ή άλλως από την campaign και να μην
μπείτε απευθείας στο multiplayer, ακόμα
και αν πιστεύετε ότι διαβάσατε καλά το
manual. Εγώ έκανα αυτό το λάθος και έμει-
να να κοιτώ αποσβολωμένος, καθώς το θλι-
βερό μου μπουλούκι από πεζικάριους και
τανκς πολτοποιούνταν από τον οδοστρωτή-
ρα των πολλαπλών διαφορετικών μονάδων
του αντιπάλου. Έστω και με το ελλιπές tu-
torial, η σταδιακή κλιμάκωση της campaign
με την εισαγωγή νέων μονάδων θα σας δώ-
σει την ευκαιρία να κατανοήσετε καλύτερα
το ρόλο και τη σημασία της καθεμίας στη
μάχη.
GAMEPLAY: ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΗ
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ
Το βασικό gameplay του Wargame παρα-
μένει σταθερό, είτε μιλάμε για το single-
player (campaign και skirmish) είτε για το
multiplayer. Η μάχη διεξάγεται σε τεράστι-
ους χάρτες, οι οποίοι περιλαμβάνουν ορι-
σμένες περιοχές στρατηγικής σημασίας. Οι
περιοχές στις άκρες του χάρτη είναι απα-
ραίτητες διότι επιτρέπουν την κλήση ενι-
Η μάχη διεξάγεται σε
τεράστιους χάρτες, οι
οποίοι περιλαμβάνουν
ορισμένες περιοχές
στρατηγικής σημασίας.
Πρέπει να έχετε υπό τον έλεγχό σας τουλάχι-
στον μία συνοριακή περιοχή (με το χαρακτηρι-
στικό βελάκι), για να μπορείτε να καλέσετε ενι-
σχύσεις.
Η μηχανή γραφικών έχει τη δυνατότητα του
zoom-out για την εποπτεία του πεδίου μάχης
εκ του μακρόθεν, αλλά και του απόλυτου zoom-
in εάν θέλετε να δείτε από κοντά τη δράση.
Οι χάρτες είναι πολύ μεγάλοι, αλλά στερούνται ποικιλίας, αφού οι περισσότεροι απεικονίζουν πε-
διάδες της Κεντρικής Ευρώπης.
Το πεζικό είναι εξαι-
ρετικά ευάλωτο σε
ανοικτό έδαφος,
ωστόσο οχυρωμένο
σε κτήρια ή κρυμμέ-
νο σε δάση μπορεί
να «ρημάξει» ακόμα
και τα ισχυρότερα
τανκς.