Page 67 - PCM267

Basic HTML Version

μα» για να το πούμε διαφορετικά, σε κάθε αντικείμενο που δημι-
ουργούσε το παιχνίδι. Παράλληλα, με τη δημιουργία του περι-
βόητου προγράμματος Warden, το οποίο σάρωνε τους servers
και κάθε φορά που έβρισκε δύο ή περισσότερα αντικείμενα με το
ίδιο αποτύπωμα τα διέγραφε εντελώς, κατόρθωσε για πρώτη φο-
ρά να βάλει έναν κάποιον φραγμό στην ασυδοσία των dupers.
Όμως υπήρχε μία λεπτομέρεια: τα υπάρχοντα άφθονα SoJs
που είχαν ήδη δημιουργηθεί πριν από την εισαγωγή των Unique
ID δεν είχαν αποτύπωμα και μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως
πρώτη ύλη για παραχάραξη, ακυρώνοντας στην πράξη τις ενέρ-
γειες της Blizzard. Έπρεπε να βρεθεί ένας τρόπος να βγουν αυτά
τα δαχτυλίδια από την κυκλοφορία. Αλλά για να γίνει κάτι τέτοιο,
θα έπρεπε οι ίδιοι οι παίκτες που τα κατείχαν οικειοθελώς να τα
πουλήσουν μαζικά στους vendors... Αλλά, φυσικά, δεν υπήρχε
περίπτωση να προβούν σε αυτήν την κίνηση, έτσι δεν είναι;
DIABLO WALKS THE EARTH
Εδώ όντως οι developers της Blizzard έδωσαν τα ρέστα τους
με μία πραγματικά εκπληκτική ιδέα! Τις παραμονές του patch
1.10 άρχισαν οι ψίθυροι σχετικά με κάποιο μυστηριώδες World
Event, το οποίο θα συνέβαινε αν οι παίκτες πουλούσαν αρκετά
SoJs στους vendors. Και όντως έτσι έγινε, και οι πρώτοι Diablo
Clones έκαναν την εμφάνισή τους στο παιχνίδι, προκαλώντας πά-
ταγο στην κοινότητα των gamers, οι οποίοι αναζητούσαν μανιω-
δώς σχετικές πληροφορίες. Τώρα πια, βέβαια, ξέρουμε πώς λει-
τουργούσε το σύστημα. Όταν σε οποιονδήποτε server αρκετά
δαχτυλίδια κατέληγαν στους vendors, τότε το παιχνίδι αντικαθι-
στούσε το πρώτο unique monster που θα συναντούσαν οι παί-
κτες με τον Uber Diablo (ή Diablo Clone), μία ενισχυμένη έκδοση
του end boss του Act IV δηλαδή, ο οποίος (και μόνο αυτός) έρι-
χνε ένα και μοναδικό item: το ισχυρό όσο και επιθυμητό unique
charm Annihilus. Όσοι από εσάς, πάντως, παίζατε DII στα realms
εκεί γύρω στα τέλη του 2003, οπωσδήποτε θα θυμάστε το σού-
σουρο που είχαν προκαλέσει το World Event και οι μελετημένες
διαρροές πληροφοριών από την Blizzard. To σίγουρο ήταν ότι το
τέχνασμα δούλεψε, αφού τα παλιά (χωρίς αποτύπωμα) SoJs πρα-
κτικά εξαφανίστηκαν από την κυκλοφορία. O Diablo Clone υπήρ-
ξε έτσι μία από τις διασημότερες περιπτώσεις currency sink (συ-
γκρατήστε αυτόν τον όρο, θα τον ξαναδούμε σύντομα) στην
ιστορία του gaming. Παράλληλα, η όλη υπόθεση αποτέλεσε χα-
ρακτηριστικότατο παράδειγμα του πώς μία ατελής και προβλημα-
τική οικονομία μπορεί σταδιακά να οδηγήσει τους σχεδιαστές και
developers ενός games σε ατραπούς που ποτέ δεν φαντάζονταν.
Ο ατελής σχεδιασμός της οικονομίας του DII, πάντως, σε καμία
περίπτωση δεν διορθώθηκε με το World Event. Τη θέση των SoJs
ως νομισματικής μονάδας απλά πήραν οι λεγόμενοι high runes.Οι
ρούνοι αυτοί ήταν ειδικά αντικείμενα με διάφορες ουσιαστικές
χρήσεις, η σημαντικότερη των οποίων ήταν η δημιουργία των λε-
γόμενων runeword items. Οι σπανιότεροι των ρούνων, δηλαδή οι
high runes, όπως είπαμε, χρησιμοποιούνταν στη δημιουργία του
ισχυρότερου εξοπλισμού σε όλο το παιχνίδι και η αξία τους ήταν
ανάλογα μεγάλη. Η δημοφιλία τους οδήγησε και αυτούς στο να
παραχαραχτούν ανελέητα. Έτσι, πανίσχυρα runewords, τα οποία
σχεδιάστηκαν με δεδομένο ότι λόγω της σπανιότητας των ρού-
νων που τα αποτελούσαν, θα έπρεπε να είναι κι αυτά, με τη σει-
ρά τους, εξαιρετικά σπάνια, κατέληξαν να παραχθούν κατά χιλιά-
δες. Η περίπτωση του runeword Enigma ήταν η πιο χαρακτηριστι-
κή, καθώς αυτό το item επέτρεπε σε όλα τα classes να τηλεμετα-
φέρονται (ενώ αρχικά το skill αυτό ήταν αποκλειστικό προνόμιο
της sorceress), καθιστώντας τις Enigma πανοπλίες απαραίτητες
για το PvP. Η ανεπιθύμητη υπερπαραγωγή των runewords γενικά
κατέστησε το DII πραγματικά trivial σε δυσκολία, καθώς οι περισ-
σότεροι χαρακτήρες απέκτησαν τεράστιες ποσότητες damage και
hitpoints, αναγκάζοντας την Βlizzard για ακόμη μία φορά να προ-
σθέσει νέες απαιτητικότερες περιοχές στο game με ανάλογα
ισχυρά rewards (Uber Tristram και Torch charms).
Όπως καταλαβαίνετε, από ένα σημείο και μετά η Βlizzard έτρε-
χε πίσω από τις εξελίξεις, προσπαθώντας με διάφορα ημίμετρα
κάθε φορά να διορθώσει τη σχεδιαστική ανεπάρκεια της οικονο-
μίας του παιχνιδιού, καθώς και τα κενά ασφαλείας του, τα οποία
επιδείνωναν το νομισματικό μπάχαλο. Οι διάφοροι επιτήδειοι
dupers και botters ανακάλυπταν συνεχώς νέες μεθόδους παρα-
67
PC Master