Page 77 - PCM267

Basic HTML Version

ζαμε έως σήμερα και, εν πολλοίς, να επιβεβαιώσει την –αρχικά
υπερφίαλη φαινομενικά– δήλωση των Schafer και Gilbert. Ας
προσπαθήσουμε όμως να κάνουμε μία πρώτη καταγραφή των
στοιχείων που συνοδεύουν την έκρηξη που σημειώθηκε με την
πρωτοβουλία των διάσημων δημιουργών, επιχειρώντας να φωτί-
σουμε διάφορες, θετικές ή αρνητικές, πλευρές της.
Αρχικά αξίζει να σταθούμε σε μία συζήτηση που έχει αναπαρα-
χθεί σε πολλά Internet sites και η οποία έχει να κάνει με τους
υπέρμαχους αλλά και τους πολέμιους των adventure games και
δη των point ‘n’ click. Οι πρώτοι, έχοντας βαρεθεί να ακούνε επί
δέκα και πλέον χρόνια ότι το είδος πεθαίνει, πέθανε, κηδεύεται,
αναστήθηκε, ξαναπεθαίνει κ.ο.κ., βρήκαν την ευκαιρία να ξεσπα-
θώσουν και να θεωρήσουν την πρωτοφανή ανταπόκριση του κοι-
νού ως μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να βροντοφωνάξει ότι κανένα
είδος παιχνιδιού δεν πεθαίνει απλά και μόνο επειδή έτσι αποφάσι-
σαν κάποιοι και το αναπαρήγαγαν σε υπερβολικό βαθμό τα ανάλο-
γα μέσα. Θριαμβολογούν καγχάζοντας ότι τα παιχνίδια περιπέτειας
είναι πάντοτε ένα υπολογίσιμο είδος, θεωρώντας ότι πλέον υπάρ-
χει η καλύτερη απόδειξη των ισχυρισμών τους. Η άποψη αυτή είναι
μερικώς σωστή. Αναμφίβολα, τα ονόματα–εγγύηση των Schaffer
και Gilbert έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στην αντίδραση του κοινού,
κάτι που επιβεβαιώνει και το προηγούμενο συμβάν του Erica Reed.
Επειδή όμως την ίδια στιγμή δεν σημαίνει ότι όσοι τους εμπιστεύο-
νται και προτίθενται να προμηθευτούν το νέο προϊόν τους, εάν
αυτό αποδειχθεί ενδιαφέρον, έσπευσαν να δώσουν το minimum
ποσό του 1 δολαρίου, υπάρχει μία ακόμη τεράστια δεξαμενή υπο-
ψήφιων αγοραστών, που θα είναι και εκείνη που τελικά θα αναδεί-
ξει το παιχνίδι σε εμπορική επιτυχία ή μη. Κακά τα ψέματα, αυτό
που επετεύχθη προς το παρόν είναι απλά να δημιουργηθεί ένα νέο
adventure game. Οι σχεδόν 60.000 πωλήσεις που έχει ήδη πετύ-
χει, ως νούμερο δεν είναι ιδιαιτέρως σημαντικό, εάν αναλογιστού-
με τα εκατομμύρια αντιτύπων που πουλάνε άλλοι τίτλοι. Εξαρτά-
ται, λοιπόν, υπό ποιο πρίσμα θα αντιμετωπιστεί στη συνέχεια η
όλη προσπάθεια και ποιες θα είναι οι προσδοκίες που θα τη συνο-
δεύσουν. Βέβαια, το ότι μιλάμε ήδη για νέο ρεκόρ στο Kickstarter,
για στόχο που επετεύχθη εις πενταπλούν και για ανεπανάληπτη
ανταπόκριση κοινού, είναι δείγματα που δεν θα ταίριαζαν σε κάτι
«πεθαμένο», οπότε μία πρώτη νίκη ενάντια στις Κασσάνδρες έχει
καταγραφεί – οι οποίες θα ισχυριστούν ότι μένει να δούμε αν ο
τίτλος θα πουλήσει όσο το Witcher 2, το Skyrim ή ακόμη και τα
PES/FIFA/Battlefield και Modern Warfare. Επειδή
όλοι θεωρούμε ότι το τελευταίο μάλλον απο-
κλείεται να συμβεί, πρέπει να γνωρίζουμε από
τώρα ότι ο στόχος δεν μπορεί και δεν είναι λογι-
κό να είναι αυτός. Να ξέρουμε και τι λέμε…
ΠΕΡΙ ΤΙΝΟΣ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ;
Τι μας είπαν τελικά οι Schafer και Gilbert ότι θα φτιάξουν;
Έδειξαν κάποιο προσχέδιο της δουλειάς τους, φανέρωσαν κά-
ποιες λεπτομέρειες για αυτήν; Η απάντηση και στα δύο ερωτήμα-
τα είναι «όχι» και εδώ οφείλουμε να σταθούμε. Η πολύ γενικόλο-
γη ανακοίνωσή τους έχει σαφέστατα τα αρνητικά της γνωρίσμα-
τα. Εκμεταλλευόμενοι τη δίψα του κοινού για κάτι καλό και στο
ύφος των παιχνιδιών που είχε αγαπήσει, απλά βγήκαν και ζήτη-
σαν χρήματα ακριβώς για να κορέσουν τη δίψα αυτή. Εύλογα,
λοιπόν, θα αναρωτηθεί κανείς «αφού έχουν πίστη στις ικανό-
τητές τους, γιατί δεν ακολουθούσαν την πεπατημένη, αλλά
επιδίωξαν εκ των προτέρων την οικονομική σιγουριά;». Εδώ οι
απαντήσεις είναι πολλαπλές. Κατ’ αρχάς, και ποιος δεν θέλει να
αποφύγει ένα ρίσκο, εάν μπορεί να το κάνει; Ύστερα, το
Psychonauts του Schafer πήγε άπατο, όσο καλές κριτικές κι αν
δέχθηκε, πιθανώς δημιουργώντας αμφιβολίες στον ίδιο
για το αν ο όγκος των gamers που τον αγάπησε μέσα από
τις πρότερες δημιουργίες του εξακολουθούσε να δίνει το
«παρών», κοινώς να ασχολείται με τα video games. Τέλος, όπως
δήλωσαν και οι ίδιοι, μέσω της κίνησης αυτής επιθυμούν να
πραγματοποιηθεί η στροφή σε games για τους gamers και όχι
να συνεχιστεί το μοντέλο της παραγωγής τίτλων υπό τις οδηγίες
και προσταγές των μεγαλοστελεχών κάποιων εταιρειών
publishing, που είχαν τη δική τους άποψη περί της αγοράς
και με το τι πρέπει να τροφοδοτείται αυτή. Στο σημείο αυτό
εστιάζεται το σημαντικότερο και κρισιμότερο στοιχείο
της προσπάθειάς τους, βαραίνοντας τους
ώμους τους με τεράστια ευθύνη. Ουσιαστικά,
κατέστησαν τους εαυτούς τους σημαιοφόρους
της αλλαγής σε μία κατάσταση που είχε εδώ και
χρόνια πληγώσει την αγορά, ζητώντας από τους κα-
ταναλωτές να δείξουν την πίστη στο αγνό των προ-
θέσεών τους. Προφανέστατα κανείς μας
δεν είναι σε θέση να κρίνει αν αληθεύ-
ει όλο αυτό ή όχι. Αυτό που όλοι κατα-
λαβαίνουμε, όμως, είναι ότι πολλά
studios έχουν ήδη στρέψει το βλέμμα τους
77
PC Master
Έχασε το
θρόνο του το
elevation
dock.
Πραγματικός σεισμός…