στην Double Fine Productions και αναμένουν να δουν το προϊόν
της και το αν και πόσο θα πουλήσει. Είτε για λόγους μίμησής του,
είτε για να σφυγμομετρήσουν την αγορά, η ματιά τους είναι καρ-
φωμένη στη συνέχεια του εγχειρήματος. Δεν μπορεί, λοιπόν, παρά
να έχει ήδη εξελιχθεί στο μεγαλύτερο στοίχημα, αλλά και χρέος
απέναντι στο κοινό που τους ακολουθεί, η απόπειρα των πασί-
γνωστων σχεδιαστών. Αν αποτύχουν, αν το παιχνίδι δεν είναι
καλό, αν δεν δικαιολογήσει το ύψος της χρηματικής επέν-
δυσης που ήδη έκαναν οι gamers πάνω του, αν εντέλει
ρίξουν στον Καιάδα την προσπάθεια με την οποιαδή-
ποτε αστοχία, το πλήγμα θα είναι βαρύτατο.
Μάλιστα, θα έχουν κάνει και κακό στην
αγορά συνολικότερα, κάνοντας
τα στελέχη που στις συνειδήσεις
των gamers ευθύνονται για την
παρέκκλιση του συγκεκριμένου
είδους ψυχαγωγίας από τις ρίζες
του να φαντάζουν γνώστες του
χώρου και των αναγκών που σύμ-
φωνα με εκείνους έχει, καθώς και
να δικαιώνονται για τις κινήσεις τους. Κύριοι, αναλάβατε μεγάλο
έργο, οπότε δικαιώστε όσους, σχεδόν τυφλά, σας εμπιστεύτηκαν.
ΟΙ ΕΠΙΔΟΞΟΙ ΜΙΜΗΤΕΣ
Μέχρι να αποδειχθεί σωτήρια ή καταστροφική η κίνηση των δύο
πρώην στελεχών της Lucasarts, σίγουρα θα έχουν ξεφυτρώσει μιμη-
τές τους, που θα θελήσουν να βάλουν και εκείνοι το δάκτυλο στο
βάζο με το μέλι και να καρπωθούν, με τη σειρά τους, τα οφέλη της
προσμονής των gamers για κάτι πραγματικά καλό και αντάξιο των
games που έπαιζαν στο παρελθόν. Οπωσδήποτε δεν είναι ούτε η EA
ούτε η Activision εκείνες που ξαφνικά θα πουν: «Δεν βγάζουμε το
επόμενο Medal of Honor/Battlefield/Call of Duty/Modern Warfare,
αν δεν υποστηριχθεί οικονομικά από το κοινό». Δεν είναι ανόητοι,
γνωρίζουν ότι τα προϊόντα τους έχουν ήδη μία προεγκατεστημένη
βάση πελατών, που –δυστυχώς– όποια κι αν είναι η ποιότητα των
προαναφερθέντων τίτλων, θα πουλήσουν πολύ καλά. Δεν πρόκει-
ται, λοιπόν, να ρισκάρουν να απωθήσουν τους ετήσιους χρηματοδό-
τες τους, θέτοντας υπό την παραμικρή αμφισβήτηση την εμπιστοσύ-
νη που τους έχουν δείξει όλα αυτά τα χρόνια. Ούτε και θα προσπα-
θήσουν να προπωλήσουν κατ’ αυτό τον τρόπο οποιοδήποτε παιχνίδι
τους, καθώς στα δικά τους μάτια, στους επιχειρηματικούς κύκλους,
το φαινόμενο πιθανώς να φαντάζει ως τεράστια ζητιανιά. Έτσι αντι-
λαμβάνονται την αγορά οι CEOs και οι sales managers και είναι μάλ-
λον απίθανο να αλλάξουν γνώμη στην παρούσα φάση. Βέβαια, ας
μην αποκλείουμε την πιθανότητα να υπάρξει μία άλλη εταιρεία, μι-
κρότερου βεληνεκούς, με θετική φήμη να τη συνοδεύει ανά τα χρό-
νια, που θα αποπειραθεί να είναι η επόμενη που θα απευθυνθεί
στους παίκτες. Φτάνει να είναι σίγουρη για το εγχείρημα, προκειμέ-
νου να μην αποδειχθεί μπούμερανγκ η όποια ανακοίνωση.
Αυτός είναι και ο σημαντικότερος λόγος για τον οποίο οι μέχρι
τώρα φήμες θέλουν έτοιμους να ακολουθήσουν την κίνηση της
Double Fine Productions τους δημιουργούς των περιπετειών Tex
Murphy, του Planescape Τorment, αλλά και του Wasteland. Με
πιθανή εξαίρεση τον Brian Fargo, δημιουργό του τελευταίου, οι
υπόλοιποι έχουν πολύ βάσιμες ελπίδες να προσδοκούν ότι μπο-
ρούν να επαναλάβουν, έστω και μέχρι ενός σημείου, το κατόρθω-
μα των Schafer και Gilbert. Χρόνια ολόκληρα φώναζαν οι φανατι-
κοί των παραπάνω τίτλων ότι επιθυμούσαν μία συνέχειά τους. Ει-
δικά όσον αφορά στο Tex Murphy, που προφανώς θα κινηθεί σε
full motion video μονοπάτια, σαν τους προκατόχους του, η δημι-
ουργία του φάνταζε εντελώς ανέφικτη με τα υπάρχοντα δεδομέ-
να της αγοράς, οικονομικά και μη. Το δε Planescape Τorment είναι
ιστορικά παράδοξο που δεν ακολουθήθηκε από κάποιο sequel,
PC Master
78
Όπως αναφέραμε, μέσω του Kickstarter χρηματοδοτούνται
πάσης φύσεως projects. Ορισμένα παρουσιάζουν εξαιρετι-
κό ενδιαφέρον. Η περίπτωση της Katherine Brooks είναι
χαρακτηριστική. Έχοντας μέσα της από μικρή το «μικρό-
βιο» των ταξιδιών και της περιπέτειας, ξεκίνησε την προ-
σπάθεια δημιουργίας της ταινίας «Face 2 Face». Όπως η
ίδια ανέφερε, παρά τους 5.000 φίλους που είχε στο
Facebook, ένιωθε ότι στην πραγματικότητα ήταν πολύ μόνη
και ότι κυριαρχούσε η αίσθηση της απομόνωσης στη ζωή
της. Έθεσε ως στόχο τη συγκέντρωση 55.250 δολαρίων,
ώστε να είναι σε θέση να ταξιδέψει σε διάφορες τοποθε-
σίες και να περάσει μία ολόκληρη ημέρα με καθέναν από
τους πρώτους πενήντα ανθρώπους που θα εκδήλωναν σχε-
τικό ενδιαφέρον, απαθανατίζοντας τις στιγμές με την κάμε-
ρά της. Καταφέρνοντας να μαζέψει 58.424 δολάρια, συγκέ-
ντρωσε πάνω από 700 ώρες υλικού σε βίντεο και έστησε το
site http://www.face2facemovie.com, για να μεταφέρει τις
εμπειρίες της σε κάθε ενδιαφερόμενο. Εκπληκτική επιτυχία
σημείωσε και η δημιουργία του Printrbot, του πρώτου 3D
εκτυπωτή, που χρηματοδοτήθηκε με 830.827 δολάρια, με
αρχικό στόχο τα 25.000 δολάρια!
Δύο ακόμη projects που θα τρέχουν τη στιγμή που θα δια-
βάζετε αυτές τις γραμμές, αφορούν σε χρήση φωτογραφι-
κών μηχανών. Το πρώτο είναι η φιλοδοξία του Dennis
Manarchy να έχει στη διάθεσή του την 11 μέτρων μήκους
αναλογική μηχανή που ο ίδιος έχει δημιουργήσει, πάνω σε
ένα τρέιλερ, ώστε να ταξιδέψει σε διάφορα μέρη και να
απαθανατίσει πολιτισμούς και κουλτούρες που είναι υπό
εξαφάνιση. Στόχος είναι τα 50.000 δολάρια και με έναν μή-
να να απομένει, έχει μαζέψει το 1/5 του ποσού. Το δεύτερο
project είναι σαφώς ευκολότερο προς υλοποίηση. Απαιτεί
το ποσό των 9.800 δολαρίων, με τα 8.890 δολάρια να έχουν
ήδη προσφερθεί έναν μήνα πριν από τη λήξη του. Οι δημι-
ουργοί του επιθυμούν να ταξιδέψουν στο Αφγανιστάν, ώστε
να γνωρίσουν τους τελευταίους φωτογράφους που χρησι-
μοποιούν τις πολύ παλιές κάμερες που είχαν τη μορφή στα-
θερού κουτιού, και να εκδώσουν ένα βιβλίο με φωτογρα-
φίες, καθώς και όλη την εμπειρία της συνάντησης με τους
συγκεκριμένους ανθρώπους.
Ελάχιστα πριν από το κλείσιμο της ύλης, στη δεύτερη θέση
του πίνακα των πιο επιτυχημένων projects στην ιστορία του
Kickstarter (χωρίς να υπολογίζεται ακόμη το εγχείρημα της
Double Fine Productions) ανέβηκε το The Order of the
Stick Reprint Drive, με τα 1.254.120 δολάρια να είναι παρα-
πάνω από το 20πλάσιο ποσό των 57.750 δολαρίων που
απαιτούνταν για την ανατύπωση της συγκεκριμένης συλλο-
γής κόμιξ, που καταλαμβάνει 288 πολύχρωμες σελίδες. Απί-
στευτη και προφανέστατα ανέλπιστη επιτυχία, αν και είναι
γνωστό ότι οι φανατικοί φίλοι των κόμιξ είναι πολλοί
(14.952 άτομα στη συγκεκριμένη περίπτωση) και με αρκετή
«τρέλα»!
ΑΛΛΑ
KICKSTARTERPROJECTS
Ελπίζω να μη
φτάσουν να
μας θεωρούν
κάτι τέτοιο οι
game
developers…