Page 79 - PCM267

Basic HTML Version

όντας από τις ποιοτικότερες προτάσεις της κατηγορίας του. Όσο
για το Wasteland, σίγουρα θα πρέπει να θέσει τον πήχη χαμηλό-
τερα, δεδομένης της όχι και τόσο ικανοποιητικής ποιότητας της
συνέχειάς του, Fountain of Dreams. Βέβαια, η ύπαρξη του
Fallout, επόμενης δημιουργίας του Fargo, που θεωρήθηκε ο
πραγματικός πνευματικός διάδοχος του Wasteland, είναι ίσως το
σημαντικότερο όπλο στην προσπάθεια αναβίωσής του ύστερα
από 22 ολόκληρα χρόνια. Αν μη τι άλλο, καθίσταται σαφές ότι η
Double Fine Productions άνοιξε την όρεξη και άλλων δημιουρ-
γών να τολμήσουν να στραφούν στους ίδιους τους παίκτες, για
να ικανοποιήσουν την επιθυμία τους και να τους δώσουν αυτό
που εναγωνίως περιμένουν. Το θέμα και ταυτόχρονα το μεγάλο
ερώτημα είναι αν θα μπορούσαν να το πράξουν και άνευ αυτής
της χρηματοδότησης, αλλά βρήκαν πλέον πάτημα για να πιέσουν
την κατάσταση και να εξασφαλίσουν, με τη σειρά τους, σιγουριά,
παρά να προβούν σε μία ριψοκίνδυνη απόπειρα. Στην περίπτωση
του Tex Murphy, πάντως, κάτι τέτοιο μάλλον αποκλείεται να
ίσχυε. Οπότε, αν αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να το δούμε, so
be it. Ελπίδα όλων μας είναι να μην σπεύσουν πολλοί developers
να ζητήσουν ταυτόχρονα από το κοινό να βάλει το χέρι στην
τσέπη, διότι πολύ απλά θα φράξουν από μόνοι τους το δρόμο
που δείχνει να ανοίγεται μπροστά τους.
Μήπως όμως στο σημείο αυτό πρέπει να αναλογιστούμε αν θα
έπρεπε έκαστος δημιουργός να μοιράζεται μέρος των κερδών
του με τους χρηματοδότες του; Από τη στιγμή που εκείνοι δια-
σφαλίζουν το μηδενικό ρίσκο όσον αφορά στο κόστος, μήπως ο
επόμενος οφείλει να κάνει ένα βήμα παραπάνω από τους Gilbert
και Schafer και να επιστρέφει (έστω και) μέρος του ποσού που
του δόθηκε από τους backers, όταν αρχίσουν να προκύπτουν
κέρδη; Η λογική, η ηθική και η σύμπραξη που υφίσταται μεταξύ
παραγωγών και νέου τύπου χρηματοδοτών αυτό επιτάσσει. Θα
το δούμε, άραγε, να γίνεται πραγματικότητα; Δεν θα είναι ένα
επιπλέον, τρανταχτό δείγμα της αλλαγής που ευαγγελίζονται οι
δύο ταλαντούχοι δημιουργοί;
ΤΟ ΜΕΛΑΝΟ ΣΗΜΕΙΟ
Τόσο στην περίπτωση της Phoenix Online όσο και σε εκείνη της
Double Fine Productions, η αύξηση του προσφερόμενου ποσού
συνεπαγόταν περισσότερα προνόμια για τον backer που θα την
πραγματοποιούσε. Έτσι λοιπόν, βλέπουμε να υπάρχει ανταμοιβή
με παρακολούθηση της πορείας εξέλιξης του τίτλου, αναφορά του
ονόματος στα τελικά credits, ύπαρξη in-game χαρακτήρα με το
όνομα του εν λόγω backer, μέχρι και δείπνο με τους δημιουργούς
του παιχνιδιού και ξενάγηση στις εγκαταστάσεις της εταιρείας. Το
τελευταίο και στις δύο περιπτώσεις κοστολογήθηκε, ούτε λίγο ού-
τε πολύ, 10.000 δολάρια! Και αν κανείς δεν ήταν πρόθυμος να δώ-
σει ένα τόσο υψηλό ποσό για να γνωρίσει τα μέλη της Phoenix
Online, βρέθηκε κάποιος που έκρινε ότι άξιζε να το δα-
πανήσει για να αποκτήσει την ευκαιρία να γευματίσει
με τους κ. Schafer και Gilbert. Παρομοίως, αν μπορούσε να βρεθεί
ένα δικαιολογητικό για την ανώριμη και πλήρως λανθασμένη κίνη-
ση από μεριάς Phoenix Online, τα στελέχη της
Double Fine όφειλαν να φερθούν με μεγαλύτε-
ρη σοβαρότητα και αξιοπρέπεια και να μην προ-
βούν σε τέτοιες «φθηνές» (αλλά την ίδια ώρα
τόσο ακριβές) πρακτικές. Πραγματικά, ένιωσα τερά-
στια έκπληξη όταν διαπίστωσα ότι δεν επρόκειτο περί
αστείου. Ας ελπίσουμε το συγκεκριμένο να πρόκειται για μία με-
γάλη (και τραγική) παραφωνία μέσα στο όλο εγχείρημα και να
μην αποτελέσει αφετηρία για απείρου κάλλους καταστάσεις στο
μέλλον (πραγματικά δεν θα ήθελα να μάθω αύριο μεθαύριο ότι ο
Chris Jones προσφέρει διανυκτέρευση στο σπίτι του σε όποιον
χρηματοδοτήσει με 15.000 δολάρια το επόμενο Tex Murphy!).
ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ
Αλλάζει ή είναι πιθανό να αλλάξει η game making βιομηχανία
μέσα από τη θριαμβευτική αρχή του επόμενου βήματος της
Double Fine Productions; Κανείς δεν μπορεί να το πει με σι-
γουριά και ενδεχομένως ο υπέρμετρος ενθουσιασμός να αποδει-
χθεί λανθασμένη αντίδραση. Πάμπολλα θα εξαρτηθούν τόσο από
το αποτέλεσμα που θα προκύψει μέσα από το συγκεκριμένο φαινό-
μενο, όσο και από όσα σπεύσουν να το μιμηθούν, βάζοντας μπρο-
στά ένα σπουδαίο όνομα όπως το Planescape Τorment ή το
Tex Murphy. Προσωπικά, πέραν της σοβαρής διαφωνίας
που διατύπωσα λίγο παραπάνω, προτιμώ να στέκομαι ψύ-
χραιμος απέναντι σε όλο το συμβάν, αντιμετωπίζοντάς το πιθα-
νώς και με περισσότερο σκεπτικισμό από όσο χρειάζεται. Αν πρέ-
πει οπωσδήποτε να εκφράσω μία άποψη επ’ αυτού, θα σας πω ότι
δεν πρόσφερα οικονομική βοήθεια στους Tim Schafer και Ron
Gilbert και δεν είδα με καλό μάτι αρχικά το ότι κατέφυγαν στο
Kickstarter. Αναλογιζόμενος στη συνέχεια τις θετικές συνέπει-
ες που μπορεί να επιφέρει, απλούστατα επέλεξα να παρακο-
λουθήσω την εξέλιξη από μία ουδέτερη θέση, ευχόμε-
νος να μην πραγματοποιηθούν οι φόβοι που εξέ-
φρασα καθ’ όλη τη διάρκεια του παρόντος άρ-
θρου, να μας δώσουν ένα πάρα πολύ καλό παι-
χνίδι (τολμώ να πω ότι το οφείλουν πλέον, καθώς πέ-
ρασαν σε άλλο επίπεδο), να μην ευτελιστεί ο αξιόλο-
γος θεσμός του Kickstarter και, ει δυνατόν, να γίνου-
με μάρτυρες της χαραυγής μίας νέας εποχής
στην παραγωγή των video games. Αργά
ή γρήγορα, θα έχουμε τα πρώτα, πολύ
σημαντικά δείγματα και συμπεράσματα.
PC
79
PC Master
Η επανακυκλοφορία των δύο πρώτων Monkey Island έφερε εκ νέου κο-
ντά τους δύο διάσημους δημιουργούς.
Λέτε να χρειαστεί να το χρηματοδοτήσουμε κι αυτό,
για να το δούμε στα PCs;