R
eview
PC Master
108
E
χουν περάσει 15 ολόκληρα χρόνια
από την πρώτη κυκλοφορία του
Rayman, ενός platform ήρωα που
δεν είναι τόσο γνωστός όσο ο
υπερηχητικός μπλε σκαντζόχοιρος
ή ο υδραυλικός που τρώει μανιτά-
ρια για να ταξιδεύει σε χώρες μαγικές ώστε
να σώσει την πριγκίπισσα. Παρότι φαντάζει
«φτωχός συγγενής» των παραπάνω ηρώων, ο
Rayman έχει δώσει μία δική του χροιά στο
είδος, κυρίως λόγω της προσέγγισης του
gameplay του σε όλα τα παιχνίδια της σει-
ράς. Τελευταία προσθήκη είναι το Rayman
Origins, το οποίο είναι η επιστροφή στις ρί-
ζες του ήρωά μας. Το παιχνίδι έχει βγει εδώ
και αρκετούς μήνες (από το φθινόπωρο του
2011) στις γνωστότερες κονσόλες και τελικά
φτάνει αισίως και στις οθόνες των υπολογι-
στών μας. Είναι μήπως ένα φτηνό import;
IN THE GLADE OF DREAMS
Στο Ξέφωτο των Ονείρων ξεκινά η περι-
πέτεια του Rayman και των τριών φίλων
του (του Globox και δύο Teensies), οι οποί-
οι κοιμούνται αμέριμνοι μαζί με τον Bubble
Dreamer. Εδώ όμως ξεκινά και το πρόβλη-
μα, μια και τα ροχαλητά τους ταξιδεύουν,
διαμέσου του δέντρου στο οποίο κοιμού-
νται, κάτω στη χώρα των Livid Dead!
Εκνευρισμένη από τα ροχαλητά, μία γιαγιά
στέλνει τα Darktoons να εισβάλουν τη χώ-
ρα των Ονείρων. Ο Bubble Dreamer παθαί-
νει ταραχή από την εισβολή και βλέπει
εφιάλτες, ενώ η τετράδα των φίλων πιάνο-
νται αιχμάλωτοι. Έπειτα από συνοπτικές
διαδικασίες, ο Rayman καταφέρνει να απο-
δράσει και ξεκινά το ταξίδι του για την
ανεύρεση των Electoons, έπειτα από την
προτροπή ενός Teensy, του Mr. Magician,
ώστε να θεραπεύσει τον Bubble Dreamer.
Το σενάριο κινείται σε απλές γραμμές,
χωρίς αυτό να είναι αρνητικό. Άλλωστε
οτιδήποτε πιο σοβαρό και περίπλοκο
δεν θα ταίριαζε με τη νοοτροπία του
παιχνιδιού. Ποια όμως είναι αυτή;
Το Rayman Origins έχει μία σχετικά
ταραγμένη ιστορία για το πώς ξεκίνησε
ως τίτλος και τι κατέληξε να είναι. Αρχικά οι
δημιουργοί του ήθελαν να κυκλοφορήσουν
έναν τίτλο σε επεισόδια. Ευτυχώς στην πο-
ρεία ο τίτλος πήρε τη μορφή ολο-
κληρωμένου παιχνιδιού. Ο τίτλος
Οrigins αρχικά παρέπεμπε στο
σενάριο του παιχνιδιού, μια και
θα ήταν prequel της σειράς και θα
έδειχνε την καταγωγή των χαρακτή-
ρων. Τελικά το παιχνίδι εντάχθηκε
ως sequel, με τον τίτλο να κρατιέ-
ται για να δηλώσει την επιστροφή
στις ρίζες της σειράς. Επιστρέφο-
ντας σε αυτές τις ρίζες, το Rayman Origins
ξεφεύγει από την επιβεβλημένη πλέον 3D
ως μορφή απεικόνισης και επιστρέφει στο
νοσταλγικό 2D side scrolling.
Η ΧΑΡΑ ΤΩΝ COMPLETIONISTS
Η προσέγγιση των παιχνιδιών Rayman
ήταν απλή. Η δυσκολία του Rayman μπαί-
νει όταν κάποιος θέλει να πετύχει το καλύ-
τερο δυνατό για κάθε πίστα. Και για να το
κάνει αυτό, θα πρέπει να ξεκλειδώσει κάθε
μυστικό του παιχνιδιού, καθώς και να μάθει
να χειρίζεται τον Rayman με απίστευτο
συγχρονισμό. Σίγουρα το παιχνίδι δεν είναι
τόσο αδυσώπητα δύσκολο, όπως το Super
Meat Boy, αλλά σε ορισμένα σημεία μπο-
ρεί να φτάσει τον παίκτη στα ίδια όρια ψυ-
χαναγκαστικής τρέλας! Παρ’ όλα αυτά, πα-
ραμένει άκρως εθιστικότατο!
Ο Rayman, ως μη φιλάργυρο ον, δεν
συλλέγει δαχτυλιδάκια ή νομίσματα. Αντι-
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Επεξεργαστή Intel Core i7–2630QM στα
2GHz, 8GB μνήμη, nVidia GeForce GTX
560M 2GB κάρτα γραφικών, Windows 7
Home Premium 64-bit SP1, ανάλυση
1.280x1.024
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Το παιχνίδι είναι πολύ «ελαφρύ» με απο-
τέλεσμα να μην υπήρξε κανένα πρόβλη-
μα στο τρέξιμό του. Το μόνο πρόβλημα
που παρατηρήθηκε ήταν σε δύο συγκε-
κριμένα σημεία του παιχνιδιού: η εικόνα
ουσιαστικά γινόταν crop από μόνη της
σε μικρότερη ανάλυση, αναγκάζοντάς
μας να βλέπουμε μόνο τμήμα της πίστας.
Δεδομένου ότι το παιχνίδι έτρεξε σε re-
view DVD, αυτό το πρόβλημα μπορεί να
έχει εξαλειφθεί στην τελική κυκλοφορία.
Καλλιτεχνική πανδαισία με άρωμα hardcore!
Του Παύλου «Northlander» Γεράνιου geraniosbiol@gmail.com
Για κάποιο λόγο φοβάμαι να τη σώσω. Κοιτάει περίεργα ο… λόφος!
Μετρώντας πόσα Lums μαζέψαμε στο τέλος της πίστας.
RAYMAN ORIGINS