Page 109 - PCM271

Basic HTML Version

R
eview
109
PC Master
θέτως, συλλέγει Lums, τα οποία θα μπο-
ρούσε κάποιος να περιγράψει σαν μικρά
χρυσαφένια ζουζούνια. Στο τέλος κάθε πί-
στας μετριέται η απόδοσή μας από το πόσα
Lums μαζέψαμε. Έπειτα από συγκεκριμένο
αριθμό Lums, ξεκλειδώνεται ένα Electoon
badge για τη συγκεκριμένη πίστα. Μερικές
έχουν τη δυνατότητα να ξεκλειδώσουν
τρία Electoon badges και άλλες έξι. Τα
Electoons μάς βοηθούν να ξεκλειδώσουμε
καινούργιους playable χαρακτήρες (ουσια-
στικά, τους ήρωές μας ντυμένους με δια-
φορετικά χρώματα), να προχωρήσουμε
στην ιστορία, αλλά και να ξεκλειδώσουμε
bonus πίστες. Μερικές φορές μπορούμε να
βρούμε και νομίσματα τα οποία έχουν χα-
ραγμένα μία νεκροκεφαλή. Αυτά αξίζουν
25 Lums και είναι απαραίτητα αν θέλουμε
να πετύχουμε το 100% κάθε πίστας. Επί-
σης, Εlectoon badge ξεκλειδώνουμε αν κά-
νουμε καλό χρόνο σε κάθε πίστα, δηλαδή
αν την τερματίσουμε σαν αγώνα δρόμου!
Αυτή η επιλογή ξεκλειδώνεται αφού έχου-
με τελειώσει την πίστα τουλάχιστον μία
φορά.
Οι πίστες μας είναι διάφορων ειδών και
αν μπορεί κάτι να ειπωθεί γι’ αυτές, είναι
ότι είναι εξαιρετικά σχεδιασμένες. Υπάρ-
χουν πίστες κλασικά σχεδιασμένες ως 2D
platformer, πίστες όπου πετάμε με το φίλο
του Rayman, τον Mosquito, σαν ένα χαβα-
λεδιάρικο R–Type, καθώς και πίστες όπου
κυνηγάμε μαγεμένα μουσικά κουτιά! Στις
περισσότερες πίστες υπάρχουν καλά κρυμ-
μένα σημεία με φυλακισμένα Εlectoons ή
νομίσματα, ενώ μας «επιβάλλουν» με έναν
πολύ ήπιο τόνο να χρησιμοποιήσουμε κάθε
καινούργια δύναμη που αποκτά ο Rayman.
Πώς αποκτά αυτές τις δυνάμεις; Μα φυσι-
κά, απελευθερώνοντας τις νύμφες που
έχουν φυλακιστεί από τα Darktoons! Κάθε
φορά που απελευθερώνουμε μία νύμφη,
αυτή μας δίνει μία καινούργια δύναμη,
όπως το να περπατάμε κάθετα στους τοί-
χους, να γινόμαστε μικρότεροι ώστε να χω-
ρέσουμε σε στενά περάσματα, να πετάμε
για μικρό χρονικό διάστημα κ.ο.κ.
Ως εχθρούς ο Rayman έχει να αντιμετω-
πίσει τα διάφορα Darktoons που έχουν ει-
σβάλει στο Ξέφωτο. Χτυπώντας μία φορά
κάθε Darktoon, αυτό μετατρέπεται σε φού-
σκα, ενώ ένα δεύτερο χτύπημα, προτού αι-
ωρηθεί εκτός οθόνης, το διώχνει εντελώς,
κερδίζοντας όμως και Lums. Φυσικά, αν
δεν είμαστε προσεκτικοί, το ίδιο μπορεί να
συμβεί στον Rayman. Ένα λάθος και ο
ήρωάς μας θα γίνει φούσκα και θα επιστρέ-
ψει στο τελευταίο checkpoint. Για να το
αποφύγουμε αυτό, υπάρχουν και καρδού-
λες σε κάθε πίστα. Κάθε φορά μπορούμε
να έχουμε μόνο μία, η οποία μας επιτρέπει
να κάνουμε μία μικρή απροσεξία (π.χ., δεν
μας σώζει αν πέσουμε στο κενό). Επίσης,
προς το τέλος κάθε πίστας ο Rayman έχει
να αντιμετωπίσει διαφορετικά bosses, τα
οποία είναι εξαιρετικά σχεδιασμένα και με-
ρικά ενίοτε αρκετά δύσκολα αν θέλουμε
να τα βγάλουμε «αψεγάδιαστα», ώστε να
πετύχουμε το 100% της ολοκλήρωσης!
Τέλος, θα πρέπει να αναφερθεί ότι το
Rayman Origins δεν προσφέρει multiplay-
er. Ευτυχώς όμως έχει ένα χορταστικότατο
co-op mode, όπου μπορούμε να παίξουμε
όλο το παιχνίδι μαζί με άλλους τρεις φί-
λους μας. Ο σχεδιασμός και σε αυτόν τον
τομέα είναι εξαιρετικός, αρκεί βέβαια να
έχουμε gamepads!
ΚΑΜΒΑΣ ΕΙΚΟΝΑΣ–ΗΧΟΥ!
Το Rayman Origins φτιάχτηκε με μία
πρωτότυπη μηχανή, τη UBlart Framework,
η οποία είναι ανοικτού κώδικα. Δεδομένων
αυτών των συνθηκών, αλλά και ανεξάρτη-
τα από αυτές, το παιχνίδι στον οπτικοακου-
στικό τομέα είναι ΠΑΝΕΜΟΡΦΟ.
Η ποιότητα της μουσικής του Rayman εί-
ναι και αυτή εξαιρετική. Ενώ, έπειτα από
μπόλικες προσπάθειες για να πετύχω τη
μέγιστη δυνατή επίδοση για κάποια πίστα,
σε άλλα παιχνίδια θα έφτανα σε σημείο
παροξυσμού και απίστευτης δυσφορίας,
στο Rayman σιγοτραγουδούσα τη μουσική
και συνέχιζα αμέριμνος μέχρι να τα κατα-
φέρω. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το
Rayman Origins απέσπασε το βραβείο του
Artistic Achievement στα BAFTA Gaming
Awards 2011, κόντρα σε «μεγαθήρια» όπως
τα Skyrim, L.A. Noire και Batman: Arkham
City! Τι άλλο χρειάζεται να ειπωθεί για τον
τεχνικό τομέα του έπειτα από αυτό;
ΣΥΝΟΨΙΖΟΝΤΑΣ
Το Rayman Origins (ξανα)φέρνει μία
έντονη φρεσκάδα σε ένα είδος το οποίο
πολλοί θέλουν να θυμούνται για ένα–δύο
γνωστά ονόματα που μονοπωλούσαν το
ενδιαφέρον και οι υπόλοιποι το θεωρούν
νεκρό. Πετυχαίνει να δώσει άφθονες ώρες
διασκέδασης (και ενίοτε εκνευρισμού για
τους completionists) και το κάνει με τον
καλύτερο τρόπο. Το σενάριό του μπορεί να
είναι απλοϊκό, αλλά δεν είναι αυτό που
μας κρατάει, αλλά το εθιστικό gameplay
του. Ο οπτικοακουστικός τομέας του είναι
ανεπανάληπτος και μας κάνει να ξεχνάμε
ότι πρόκειται για ένα 2D παιχνίδι (κάτι που
είναι απαραίτητα κακό για τα παιχνίδια).
Μακάρι να δούμε και άλλες τέτοιες κυκλο-
φορίες στο μέλλον, αρκεί βέβαια να τις
αναγνωρίζουμε και να τις στηρίζουμε!
Ξεκλειδώνοντας ένα Ruby
Tooth. Μαζεύουμε 10 και ξεκλειδώνουμε τη
Land of Livid Dead!
82
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
n
Είδος:
2D platformer
n
Έκδοση:
Ubisoft
n
Ανάπτυξη:
UBlart Montpellier
n
Διάθεση:
CD-Media
n
Τιμή:
29.90
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Επεξεργαστής 3.0GHz Intel Pentium 4 ή 1.8GHz
AMD Athlon 64 3000+, 1GB RAM Windows XP/1.5GB RAM Windows Vista/7, κάρτα γραφικών 128MB συμβατή με DirectX 9.0c, Windows XP/Windows Vista/Windows 7 (only)
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο site:
http://raymanorigins.uk.ubi.com/
n
Επιρροές:
Rayman series
n
Εναλλακτικές επιλογές:
Rayman 3: Hoodlum Havoc, Super Meat Boy
• Πλήρης απουσία DRM
• Πανέμορφα περιβάλλοντα…
• …με εξίσου όμορφη μουσική
• Θα κρατήσει καιρό όσους θέλουν να
τελειώνουν πλήρως τους τίτλους
τους…
• ... αλλά όχι όσους τους περνάνε
γρήγορα απλώς για να τους
τερματίσουν
• Παρότι χορταστικότατο, θα θέλαμε
και άλλο