το πρώτο μέρος σε ευρηματικότητα και
ποικιλία γρίφων, χιούμορ, τεχνικό τομέα
και διάρκεια, με μοναδικό μελανό σημείο
το φινάλε του, που ακόμη και σήμερα, 20
χρόνια μετά, μοιάζει τουλάχιστον ανεξή-
γητο και ατυχές, ειδικά από τη στιγμή που
οι συνέχειές του δεν έδειξαν να το λαμ-
βάνουν καθόλου υπόψη. Βέβαια, δεν πρέ-
πει να ξεχνάμε ότι ενδιαμέσως οι δημι-
ουργοί των sequels του παιχνιδιού άλλα-
ξαν, οπότε ίσως το πολυπόθητο Monkey
Island 5 των Schafer και Gilbert να είναι
εκείνο που θα εξηγήσει το τέλος του δεύ-
τερου μέρους, όπως και το μυστήριο του
Big whoop, αν και κάτι τέτοιο φαντάζει
από απίθανο έως όνειρο θερινής νυκτός
πλέον, δεδομένης της απόστασης που
υπάρχει μεταξύ της LucasArts και των δύο
διάσημων game designers.
Μπορεί στο προηγούμενο τεύχος να
διαβάζατε περί σκληρών δίσκων πολλών
GBs στη στήλη “Πριν αγοράσετε”, αλλά
στο προ εικοσαετίας ανάλογο θέμα οι δί-
σκοι που μας απασχολούσαν έφταναν μέ-
χρι τον... συγκλονιστικό αριθμό των
80MBs. Κι αν σήμερα η διαφοροποίηση
μεταξύ τους έγκειται στους μηχανικούς
και τους solid state disks, τότε είχαμε
τους δίσκους τύπου AT και ΧΤ, με τους τε-
λευταίους να προϋποθέτουν την ύπαρξη
των ανάλογων controllers για τη λειτουρ-
γία τους. Πόσο μακρινά φαίνονται όλα
αυτά τη σήμερον ημέρα…
10 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ
Πριν το Dungeon Siege μπει στη διαδι-
κασία της απλοποίησης-κονσολοποίησης,
που μας περιέγραψε ο αρχισυντάκτης μας
προ δέκα τευχών, με αφορμή τη δεύτερη
συνέχεια της σειράς, το πρώτο μέρος ερ-
χόταν να αποτελέσει έναν σοβαρό και
υπολογίσιμο αντίπαλο για το Diablo. Απο-
τελώντας έναν συνδυασμό action RPG και
real time strategy, πρόσφερε ένα από τα
καλύτερα user interfaces που είχαν εμφα-
νιστεί στην κατηγορία, υψηλότατο βαθμό
εθισμού και απεριόριστες ικανότητες χει-
ρισμού ομάδας, που έφτανε μέχρι και
τους οκτώ χαρακτήρες. Οι αδυναμίες του
εντοπίζονταν στη φτωχή A.I. των αντιπά-
λων και στο μάλλον κακό σύστημα διαχεί-
ρισης των βασικών χαρακτηριστικών του
ήρωά μας. Ανάλογα με το όπλο που δια-
λέγαμε, τα skills ανέβαιναν χωρίς να
έχουμε τη δυνατότητα να επέμβουμε σε
αυτά, με αποτέλεσμα να φτάνουμε να
διαθέτουμε πολεμιστή με 30 Strength και
(άνευ λόγου) 13 Intelligence. Παρ’ όλα
αυτά, η τεράστια διάρκεια και η πλουσιό-
τατη δράση του, σε συνδυασμό με τα
υπόλοιπα προτερήματά του, το ανέδειξαν
σε ένα εξόχως ενδιαφέρον παιχνίδι.
Πριν από έξι μήνες ο Αλέξανδρος Γκέκας
μας μιλούσε για την επιστροφή του «βασι-
λιά» των turn based τίτλων στρατηγικής, με
αφορμή την κυκλοφορία του Heroes of
Might and Magic VI. Προτού ακόμη δούμε
το πέμπτο μέρος, που ανέμενε για καιρό
την επόμενη συνέχειά του, το 2002 κυκλο-
φόρησε το τέταρτο. Η επική μουσική που
στόλιζε την εξέλιξη της δράσης του, τα πά-
μπολλα skills, units και spells που είχαμε
διαθέσιμα και οι εμφανείς προσθήκες σε
σχέση με τους προκατόχους του ήταν αρ-
κετά για να ικανοποιήσουν τους fans της
σειράς, που δεν πτοήθηκαν από τα μέτρια
γραφικά του, αλλά και τα ίδια levels που
προσφέρονταν για όλους τους χαρακτήρες.
Με αφορμή την κυκλοφορία του Jedi
Knight 2: Jedi Outcast, το περιοδικό πραγ-
ματοποίησε ένα μεγάλο αφιέρωμα στη
θρυλική σειρά ταινιών και video games,
χωρίς ασφαλώς να είναι σε θέση να γνωρί-
ζει τότε ότι στα χρόνια που θα έρχονταν η
παθολογική προσκόλληση της LucasArts
στην εν λόγω σειρά μάλλον περισσότερο
κακό θα της προξενούσε παρά καλό. Όπως
και να έχει, όμως, η δεύτερη συνέχεια του
αξέχαστου Dark Forces κατάφερε να μας
αρρωστήσει (με την καλή έννοια πάντα...)
με τα ευφάνταστα επίπεδα που διέθετε,
την άρτια χρήση του φωτόσπαθου από τον
Kyle Katarn και τον ισορροπημένο οπλισμό
που παρουσίαζε. Ο γραφικός τομέας δεν
έμενε πίσω, ενώ το μόνο που θα μπορούσε
να προξενήσει δυσφορία ήταν η γραμμική
του εξέλιξη, αλλά ακόμη και σήμερα λίγοι
τίτλοι έχουν καταφέρει να αποφύγουν κάτι
τέτοιο (το Crysis δικαιώνεται).
Δεν ξέρω πόσοι γνωρίζετε το Kick Off 2,
το διάσημο ποδοσφαιράκι της Anco, αλλά
όσοι δεν περιλαμβάνεστε σε αυτούς ή ανή-
κετε σε εκείνους που εξακολουθούν να το
θεωρούν ανώτερο του Sensible World of
Soccer, παρακαλείστε να προσέλθετε ξανά
τον Σεπτέμβριο για επανεξέταση, μπας και
καταφέρουμε να σας συνεφέρουμε και να
σας βάλουμε μυαλό. Δώδεκα χρόνια μετά
την αρχική κυκλοφορία του, ερχόταν η
ανανεωμένη PC έκδοσή του για να δείξει
ακόμη και στους ορκισμένους οπαδούς του
FIFA ότι ένα απλοϊκό soccer game, με εντε-
λώς arcade και μη αληθοφανή αίσθηση και
δισδιάστατη ισομετρική απεικόνιση ήταν
ικανό να πωρώσει άσχημα τους απανταχού
ποδοσφαιρόφιλους. Αν από όσα διαβάσατε
παραπάνω αφαιρέσετε τον παράγοντα «μη
αληθοφανής αίσθηση», καταλαβαίνετε γιατί
το Sensible World of Soccer αποτελεί μέχρι
και σήμερα το πιο εθιστικό ποδοσφαιράκι
όλων των εποχών (οι μεγάλες αγάπες δεν
κρύβονται…).
PC
129
PC Master
SenSible World of
Soccer με σYγΧΡΟΝΑ
team roSterS
Μ
ια και αυτόν το μήνα θυμηθήκαμε
το SWOS, ελέω της αναφοράς μας
στο Kick Οff 2002, όσοι εξακολουθείτε
να ασχολείστε με την ‘96-‘97 έκδοση
του παιχνιδιού, που υπήρξε και η καλύ-
τερη άλλωστε, θα χαρείτε να μάθετε ότι
μπορείτε να ανανεώσετε το δυναμικό
των ομάδων με αυτό που διαθέτουν την
τρέχουσα σαιζόν! Όχι, δεν σας κάνω κα-
θόλου πλάκα. Είτε παίζετε σε αυθεντική
Amiga (συνοδεία σκληρού δίσκου), είτε
μέσω WinUAE, είτε την PC version, στη
διεύθυνση http://synchronated.110mb.
com και χάρη στην ακούραστη δουλειά
του ιδιοκτήτη και διαχειριστή της σελί-
δας, θα βρείτε τα αρχεία που θα χρεια-
στείτε για να κάνετε την αντικατάσταση
των παλαιοτέρων rosters με τα καινούρ-
για. Σπεύστε!
μΙΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΔΙΟΡΘΩσΗ
Κ
ι όμως, όπως μας ανέφερε ο αναγνώ-
στης και μέλος του PC Master
forum, Irenicus, δεν είναι το War engine
το παιχνίδι που έχει λάβει τη χαμηλότε-
ρη βαθμολογία όλων των εποχών από το
περιοδικό, όπως αναφέρθηκε στο περα-
σμένο τεύχος. Το Trivial Pursuit είχε λά-
βει μόλις 5% στο τεύχος 112!
Λέτε το τέταρτο Dungeon
Siege (αν και όποτε το
δούμε…) να επιστρέψει
στις ρίζες του;
Ιδιαιτέρως ευχάριστη η κυκλοφορία του
Kick Off 2002, ακόμη και για όσους ανή-
καν στο αντίπαλο στρατόπεδο του SWOS.