PC Master
136
προτού καν φτιαχτεί, αλλιώς δεν θα το
δεις ποτέ».
Northlander:
Νομίζω πως βλέπουμε
οποιαδήποτε community πίσω από τον
εκάστοτε τίτλο παιχνιδιού/εταιρείας πολύ
αγαθά.
Manos426f:
Συγγνώμη, αλλά αυτόν
τον εκβιασμό δεν μπορώ να τον επικρο-
τήσω.
Admiral:
Έχει δίκιο ο Μάνος, υπάρχει
πλέον ο κίνδυνος να πέφτουν όλοι κατευ-
θείαν στο Kickstarter.
Omen:
Θα έχουμε θέμα, θα το δείτε. Με
μία λέξη, είμαι επιφυλακτικός προς το φαι-
νόμενο της «αυτοχρηματοδότησης» των
παιχνιδιών και για τους πολύ σοβαρούς λό-
γους που αναφέρθηκαν, αλλά και για το
ότι αν διογκωθεί το φαινόμενο, η εικόνα
των κυκλοφοριών θα γίνει υπερβολικά
προβλέψιμη. Προσωπικά θέλω την έκπλη-
ξη, τη νέα ιδέα, το ξάφνιασμα.
Admiral:
Βλέπω πως οι πράκτορες του
καπιταλισμού θέλουν να θάψουν τη λαϊκή
επανάσταση προτού ξεκινήσει.
Sephir:
Αποκαλύφθηκε ο Τάσος.
Omen:
Εντάξει, προλετάριοι του gaming,
τελειώσατε; Για να σας αποστομώσω, έχω
μία ΦΟΒΕΡΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ να κάνω. Επικοι-
νώνησα πριν από λίγες μέρες με μία
ΜΕΓΑΛΗ ΚΥΡΙΑ ΤΟΥ GAMING, για να την πα-
ροτρύνω να ασχοληθεί με την όλη φάση
και μου είπε ότι το έχει στο μυαλό της και
θα το ψάξει.
Admiral:
Ποια;
Northlander:
Την Τασούλα από το δι-
πλανό χωριό.
Omen:
Θα σας πω μόνο ποια δεν είναι.
Δεν είναι η Roberta ούτε η Jane. Άλλη, ξε-
χασμένη, αλλά «το έχει».
Manos426f:
Μας έσκασες, πες ποια εί-
ναι.
Omen:
Δεν θα σας πω σήμερα.
Northlander:
Ας μιλήσω και εγώ. Ειπώ-
θηκαν πράγματα σωστά και ωραία (και ίσως
λίγο βαριά). Ναι, υπάρχει αγωνία για κα-
λούς τίτλους. Προς το παρόν όμως, αυτό
που βλέπω είναι να εκμεταλλεύονται πα-
λιά ονόματα με βαριά κληρονομιά, τίτλους
οι οποίοι ενδεχομένως μπλοκάρονται από
τους publishers.
Omen:
ΣΩΣΤΟΣ ο παλιός. Με τόσες «μού-
φες», υπάρχει αγωνία για καλό πράμα.
Northlander:
Το ότι κάποιος publisher
θα δει πρώτα το οικονομικό συμφέρον του
και θα θέλει να βγει χωρίς ζημιά, είναι γε-
γονός. Αλλά, πόσα παιχνίδια έχουμε δει να
βγαίνουν όταν ο publisher είναι ταυτόχρο-
να και developer και τελικά ο τίτλος βρο-
μάει από μακριά;
Admiral:
Ολόκληρη βιομηχανία του
gaming, τόσοι developers, και πρέπει να
κάνουμε έρανο για να βγει κάνα adventure
ή turn-based RPG.
Northlander:
Το ζήτημα σε όλο αυτό το
εγχείρημα είναι άλλο. Οπαδοί θυμούνται
με νοσταλγία και περισσή φροντίδα και
προδέρμ παλιούς τίτλους και θέλουν να
τους δουν ξανά. Και εκεί πέφτει από αυ-
τούς το πολύ χρήμα. Εδώ όμως μπαίνουμε
σε άλλες επικίνδυνες καταστάσεις. Ο οπα-
δός είναι παράξενο είδος και ειδικά σε μία
κοινότητα που μπορεί να είναι και ανώριμη.
Εδώ έγινε χαμός με τα preorders/annual
passes του Diablo. Για φανταστείτε τι θα γί-
νει έτσι και βγει κάποιο άσχημο Kickstarter
project.
Admiral:
Όντως, ενδέχεται να γίνει χα-
μός.
Northlander:
Από crowdfunding θα γί-
νεται crowdsurfing και mosh pits με τους
developers στη μέση.
Manos426f:
Σωστά, Παύλο, τώρα φα-
ντάζει ειδυλλιακό το σκηνικό.
Northlander:
Ο fan που χρηματοδότησε
το παιχνίδι, ξαφνικά μπαίνει στη θέση του
publisher.
Omen:
Υπάρχει και το καθαρά οικονομι-
κό θέμα: πόσα παιχνίδια μπορούν να χρη-
ματοδοτήσουν στα τυφλά οι gamers;
Admiral:
Πιθανώς αρκεί μία μεγάλη απο-
τυχία (π.χ., να πάρει κάποιος τα λεφτά και
να μη βγάλει παιχνίδι) για να κλονιστεί η
πίστη στο εγχείρημα.
Northlander:
Και αν κάτι στο παιχνίδι
ΔΕΝ του αρέσει, είτε αυτό είναι το τέλος
στο Mass Effect 3, είτε τα κεράκια στο τέ-
ταρτο δωμάτιο του tutorial του παιχνιδιού,
θα ρίξει ΟΧΕΤΟΥΣ.
Kuivamaa:
Αρχίζει να θυμίζει μικροεπεν-
δυτή του χρηματιστήριου ή ομολόγων του
ελληνικού Δημοσίου, έτσι όπως το θέτετε.
Omen:
Μα επένδυση/παραγγελία είναι.
Manos426f:
Επίσης, πρέπει να αναρωτη-
θούμε γιατί οι gamers-χρηματοδότες στε-
ρούνται εσόδων, μια και είναι αυτοί που
βάζουν το αρχικό, απαραίτητο κεφάλαιο.
Kuivamaa:
Εκεί μπαίνει στη μέση η νο-
μοθεσία, η φορολογία κ.ο.κ.
Sephir:
Δεν βάζεις κεφάλαιο. Στην ουσία
Tim Schafer…
…και Brian Fargo. Δύο ταλαντούχοι δημιουρ-
γοί που πολύς κόσμος εμπιστεύτηκε τυφλά.
Ποιος θα περίμενε ότι θα κυκλοφορούσε τελικά το sequel εκείνου του σκληροπυρηνικού RPG;