Page 137 - PCM271

Basic HTML Version

137
PC Master
προ-αγοράζεις το παιχνίδι, έρανο κάνεις.
Manos426f:
Όχι ακριβώς, Γιώργο, με ένα
δολάριο δεν αγοράζεις τίποτε.
Northlander:
Και πλέον βλέπουμε τους
ίδιους τους developers να βγάζουν ένα
παιχνίδι όπως θέλει ο «λαός», χωρίς καμία
προσπάθεια πρωτοβουλίας/πρωτοπορίας/
πρωτο...
Omen:
Αυτό μένει να αποδειχθεί.
Sephir:
Δεν είναι απαραίτητο ότι δεν θα
έχει κάτι από αυτά. Σου δίνουν τη γενική
ιδέα, η υλοποίηση μπορεί να έχει όντως
πρωτότυπα στοιχεία.
Northlander:
Εν κατακλείδι, είναι ακόμα
πολύ νωρίς (το είπε και ο Μάνος). Αλλά με
τόσους που έχουν δώσει λεφτά, έτσι και
αυτοί δεν μείνουν ευχαριστημένοι για τον
Χ, Υ, Ζ λόγο, τότε οι developers δεν θα
έχουν να κάνουν τίποτε άλλο, παρά να
ακούσουν τη συμβουλή του Βρούτου Που-
λόπουλου από άσμα της Σιδηράς Παρθέ-
νου και να αρχίσουν να τρέχουν προς τους
λόφους.
Omen:
Θα έχουν πολύ ενδιαφέρον οι
αντιδράσεις, όταν θα βγαίνουν οι πρώτες
εικόνες και τα πρώτα στοιχεία γι’ αυτά τα
παιχνίδια...
Admiral:
Παιδιά, θα είμαι σύντομος.
Συμμερίζομαι τις ανησυχίες και τις αμφιβο-
λίες σας και η αλήθεια είναι ότι δεν βλέπω
το Kickstarter ως μία μακροπρόθεσμη προ-
οπτική. Ωστόσο, θεωρώ πως είναι το ιδανι-
κό χαστούκι στο πρόσωπο της βιομηχανίας
του gaming, η οποία έχει χαθεί εδώ και
χρόνια σε ένα όργιο υπερβολής και σπατά-
λης χρημάτων, καταδικάζοντας σε θάνατο
ολόκληρα είδη, επειδή δεν είναι «billion
dollar franchises».
Sephir:
Συμφωνώ.
Northlander:
Και πού δεν υπάρχει αυτό
το όργιο; Σε τι κόσμο ζούμε άλλωστε;
Admiral:
Και επιτέλους, αυτό το σκηνικό
που θυμίζει φιλήδονο Ρωμαίο αυτοκράτο-
ρα με την αυλή του, θα πρέπει να σταμα-
τήσει. Αν το Kickstarter βοηθήσει τους
publishers να καταλάβουν ότι υπάρχουν
άνθρωποι που θέλουν adventures,
strategy, turn-based κ.λπ., τότε θα έχει πε-
τύχει το σκοπό του.
Manos426f:
Σωστό αυτό. Πολύ εύστοχο.
Admiral:
Η πλαδαρότητα του AAA
gaming πρέπει κάπως να καταπολεμηθεί.
Sephir:
Βασικά, στα περισσότερα που
γράφτηκαν, με καλύψατε. Αυτό που θέλω
να πω, είναι ότι δεν θεωρώ πως το
Kickstarter θα καταργήσει τον «παραδοσια-
κό» τρόπο δημιουργίας των gaming.
Manos426f:
Σε καμία περίπτωση. Μπο-
ρεί όμως να καταφέρει μία μεγάλη στροφή
του.
Admiral:
Δεν το αντέχει και το πορτοφό-
λι μας, άλλωστε.
Omen:
Πάντως, παίζει να αποδειχθεί
ΜΟΔΑ.
Sephir:
Είναι μία καλή περίπτωση να
δούμε τίτλους που δεν θα βλέπαμε αλ-
λιώς. Δεν θα προσθέσω πολλά, απλώς θα
τονίσω για μία ακόμη φορά το πόσο σημα-
ντικό είναι να πετύχουν τα δύο πρώτα «με-
γάλα» εγχειρήματα του Kickstarter (Double
Fine adventure, Wasteland 2). Αν το προϊ-
όν που θα παραδώσουν οι κύριοι, δεν
ανταποκρίνεται στις προσδοκίες, τότε θα
το φάει η μαρμάγκα. Στήριξα πάντως τον
Schafer και ελπίζω να μην με διαψεύσει.
Αυτά.
Admiral:
Εγώ τα «έσπρωξα» στον Fargo.
Kuivamaa:
Λοιπόν, όπως έλεγα, στην
αρχή η ιδέα με έκανε να αναρωτηθώ αν θα
έχουμε νέο Napster, αλλά πιστεύω πως
στα games είναι αλλιώς. Γιατί για να κυ-
κλοφορήσει ένα βαρβάτο game θέλει πο-
λύ κόσμο, στο σχεδιασμό, στο quality
assurance, στην παραγωγή. Δεν είναι μόνο
κώδικας και graphics. Οπότε, το croudsour-
cing θα μπορούσε να γίνει μία μορφή μι-
κρής δισκογραφικής εταιρείας, τύπου
Music For Nations old school, όπου το κοι-
νό βάζει χρήμα και έχει λόγο για ό,τι κυ-
κλοφορεί.
Sephir:
Καλό είναι αυτό από μία άποψη,
όχι πάντα όμως...
Northlander:
Είναι καλός/εποικοδομητι-
κός πάντα αυτός ο λόγος; Πρέπει ο
developer να υποτάσσεται σε κάθε καπρί-
τσιο των fans;
Sephir:
Όχι βέβαια.
Kuivamaa:
Συμφωνώ.
Omen:
Στην προκειμένη περίπτωση, αυ-
τός έρχεται παρακαλώντας.
Admiral:
Αν αντέξει τους κλυδωνι-
σμούς, τότε θα έχει μακροβιότητα.
Northlander:
Άρα πρέπει να μπει «συμ-
βόλαιο» στην αρχή του Kickstarter. Ίσως
και χωρίς εισαγωγικά.
Manos426f:
Συμβόλαιο;
Northlander:
Συμφωνία που να θέτει
επακριβώς τι μπορεί ακριβώς να κάνει κά-
ποιος με τα λεφτά που δίνει.
Manos426f:
Αυτό υφίσταται, καθώς ανά-
λογα με το ποσό που βάζεις, έχεις επιπλέ-
ον προνόμια–απολαβές. Αλλά είναι ψευτο-
προνόμια και ψευτοαπολαβές επί της ου-
σίας.
Northlander:
Γιατί πλέον δεν αγορά-
ζεις ένα τελικό προϊόν, αλλά συνεισφέ-
ρεις σε μία διαδικασία. Δεν γνωρίζω τις
νομικές λεπτομέρειες για το πώς θα μπο-
ρούσαμε να το εκμεταλλευτούμε αυτό.
Φαντάζομαι όμως πως έχουμε δικαίωμα
«παρέμβασης».
Admiral:
Δεν το θεωρώ απαραίτητο.
Sephir:
Το πάμε μακριά. Συνεισφέρεις
εθελοντικά, προσφέρεις ένα ποσό για ένα
όραμα, δεν είσαι μέτοχος κάποιας επιχεί-
ρησης.
Admiral:
Υποτίθεται πως βοηθάς οικονο-
μικά ώστε ο δημιουργός να πραγματοποιή-
σει το δικό του όραμα. Δεν του παραγγέλ-
νεις το παιχνίδι που θέλεις να φτιάξεις εσύ.
Northlander:
Μη το λες αυτό σε εμένα.
Στα εκνευρισμένα παιδάκια που δεν το
βλέπουν έτσι πες το.
Manos426f:
Ναι, βρε παιδιά, αλλά τελι-
κά αυτός ο οραματιστής θα έχει οικονομι-
κές απολαβές.
Sephir:
Γιατί όταν αγοράζεις ένα παιχνίδι
από το ράφι, τι διαφορά έχει; Έχεις εσύ οι-
κονομικές απολαβές;
Manos426f:
Όχι, αλλά εκεί δεν βάζεις
το υπόβαθρο της δημιουργίας του.
Admiral:
Στο κάτω κάτω, πληρώνω για
να πάρω ένα adventure από τον Schafer ή
ένα RPG από τον Fargo.
Northlander:
Ο Μάνος με κατάλαβε πι-
στεύω, να σε ΑΓΚΑΛΙΑΣΩ!
Sephir:
Και εγώ σε κατάλαβα, Παύλο,
αλλά μάλλον το βλέπουμε λίγο διαφορετι-
κά. Μπορεί να κάνω λάθος.
Admiral:
Δεν θέλω να επέμβει ο κόσμος
στη δημιουργία. Βγαίνει ο developer και
λέει: «Θέλω να φτιάξω αυτό το παιχνίδι.
Γουστάρετε»; Και λέμε ναι ή όχι. Δεν το
φτιάχνουμε εμείς.
Manos426f:
Ο gamer απομακρύνει το
ρίσκο που θα έπαιρνε ο developer για να
δημιουργήσει κάτι. Είναι πολύ σημαντικό
αυτό και μπορεί να γεννήσει άλλες απαιτή-
σεις.
Kuivamaa:
Εντάξει, αν δεν βάζει ο άλ-
λος τα λεφτά του, είναι πιο ανοικτός στην
καινοτομία ή στο ρίσκο. Από την άλλη, δι-
καιούται ο άλλος να καρπωθεί όλη την εί-
σπραξη από τέτοιο game;
Northlander:
Και λένε «ναι». Αλλά μετά
το «ναι», ο άλλος δίνει λεφτά και θεωρεί
πώς έχει δικαίωμα να έχει άποψη για τα πά-
ντα στη διαδικασία δημιουργίας του παιχνι-
διού. Εδώ γίνεται χαμός για το πώς έχει
διαμορφωθεί το Diablo 3. Φανταστείτε τι
θα γινόταν σε άλλους τίτλους που έχουμε
αγαπήσει και μόνο εμείς ξέρουμε πώς θα
ήταν ιδανικοί για εμάς.
Admiral:
Είναι πρόβλημα αυτό. Ελπίζω ο
κόσμος να έχει την ωριμότητα να καταλά-
βει ότι τα χρήματα που δίνει, δεν συνεπά-
γονται συμμετοχή στη δημιουργία.
Sephir:
Σωστά. Αυτά από εμάς λοιπόν,
ραντεβού τον επόμενο μήνα!
PC
Εφόσον έγινε η αρχή, ετοιμαστείτε και για
τον... Al Bundy των video games!