Page 18 - PCM271

Basic HTML Version

PC Master
18
«ΣΥΝΝΕΦΑ» ΣΤΗΝ
OBSIDIAN;
Στα μέσα Μαρτίου έγινε γνωστό ότι
υπήρξαν πολλαπλές απολύσεις
στην Obsidian Entertainment
(Fallout: New Vegas), με τις πληρο-
φορίες να κάνουν λόγο για ακύρω-
ση ενός παιχνιδιού που βρισκόταν
στο στάδιο της ανάπτυξης. Το
South Park RPG δεν φαίνεται να
κινδυνεύει, όμως οι απολύσεις αυ-
τές αποτελούν σαφή ένδειξη ότι
«υπάρχει θέμα». Παρά τη μεγάλη
εμπορική επιτυχία του Fallout: New
Vegas, η Obsidian δεν κατάφερε,
δυστυχώς, να εξασφαλίσει οικονο-
μική ανεξαρτησία. Άλλωστε, η ακύ-
ρωση του νέου αυτού project έρχε-
ται μετά την προηγούμενη ακύρω-
ση του Aliens RPG, τη μη δημιουρ-
γία sequel για το Alpha Protocol
και την (επιεικώς) χλιαρή υποδοχή
που γνώρισε το Dungeon Siege III.
Το ταλέντο δεν λείπει από την
Obsidian, ωστόσο η εταιρεία φαί-
νεται πως πάσχει στο κομμάτι της
εκτέλεσης ή της επιλογής των κα-
τάλληλων για αυτήν projects. Ευχό-
μαστε ολόψυχα οι απολύσεις αυτές
να είναι απλά συγκυριακές και να
μην παραπέμπουν σε βαθύτερα
προβλήματα στο εσωτερικό.
1.
THe wiTcHer 2: ΑSSaSSinS
Of kinGS
2.
fallOUT: new VeGaS
3.
THe elDer ScrOllS V:
SkyriM
4.
MaSS effecT 3
5.
kinGDOMS Of aMalUr:
THe reckOninG
RPGs
TOP 5
RPG NEWS
ότι το τέλος ενός παιχνιδιού θα πρέπει να
είναι το πρώτο πράγμα που δημιουργούν οι
developers κατά τη διαδικασία ανάπτυξης
ενός game, όταν υπάρχει ακόμα άνεση χρό-
νου και μεγάλη όρεξη. Ο παίκτης «επενδύει»
κάποιες ώρες από τον ελεύθερο χρόνο του,
ενδεχομένως κοπιάζει για να φθάσει στο
τέλος, δένεται με τους χαρακτήρες και τον
κόσμο του παιχνιδιού. Είναι λοιπόν απόλυτα
φυσιολογικό το να θέλει ένα φινάλε αντά-
ξιο της δικής του προσπάθειας, αλλά και
των όσων προηγήθηκαν. Το τέλος αυτό θα
πρέπει ιδανικά να αφήνει στον παίκτη την
αίσθηση της ολοκλήρωσης, ότι, δηλαδή, το
ταξίδι του τελείωσε, χωρίς βεβαίως να απο-
κλείεται η εσκεμμένη ασάφεια σε ορισμένα
στοιχεία, ώστε να υπάρχει περιθώριο για
την ανάπτυξη κάποιου sequel. Υπό αυτό το
πρίσμα θα μπορούσε δικαιολογημένα να
ισχυριστεί κανείς ότι οι τελευταίες στιγμές
του Mass effect 3 αφήνουν «πικρή γεύση»,
όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Γιώργος
Δεμπεγιώτης στο review του παιχνιδιού, κα-
θώς η ολοκλήρωση της ιστορίας μοιάζει να
έγινε βιαστικά, χωρίς ιδιαίτερη φροντίδα για
το οριστικό κλείσιμο διαφόρων εκκρεμοτή-
των. Οι ενστάσεις αυτές θεωρώ πως είναι
λογικές.
Ωστόσο, μου έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση
οι φωνές που ζητούσαν από την εταιρεία να
αλλάξει τις τελικές σκηνές του παιχνιδιού,
γιατί ήταν, λέει, πολύ… μίζερες! Αρκετοί
προφανώς περίμεναν ότι ο Shepard και το
πλήρωμά του θα πετύχαιναν τον απόλυτο
θρίαμβο και θα κάλπαζαν θριαμβευτές προς
το ηλιοβασίλεμα, αλλά δεν υπολογίζουν ότι
ένα τέτοιο φινάλε θα πήγαινε εντελώς κό-
ντρα σε όλη την ατμόσφαιρα όχι μόνο του
Mass effect 3, αλλά και ολόκληρης της τρι-
λογίας! Τα παιχνίδια εξιστορούν την έλευση
μίας φυλής πανίσχυρων εξωγήινων που εξα-
φανίζουν τη ζωή κάθε 50.000 χρόνια, δηλα-
δή ένα γεγονός κατακλυσμιαίων διαστάσε-
ων. Πίστευε κανείς πραγματικά ότι μπορεί
ένας τέτοιος πόλεμος να μην έχει απώλειες;
Ασφαλώς και όχι. Όσο κι αν το Χόλιγουντ
μας έχει συνηθίσει στα «ονειρικά» φινάλε,
όπου όλα είναι ρόδινα, θεωρώ ότι δεν θα
πρέπει να ζητούμε το ίδιο από τα games
μας. Αν ο τόνος του game ending συμφωνεί
με αυτόν του υπόλοιπου παιχνιδιού, τότε
δεν έχουμε δίκιο να ζητάμε από την εται-
ρεία να το αλλάξει απλά επειδή εμείς το εί-
χαμε φανταστεί αλλιώς. Εξάλλου, ακόμα και
αν η ολοκλήρωση του ταξιδιού δεν ήταν
το… λαχταριστό κερασάκι που φανταζόμα-
σταν, δεν μπορεί να σβήσει από τη μνήμη
μας το ίδιο το ταξίδι.
PC
Το Anachronox άφηνε το τέλος του… μισό, αναγράφοντας «To be
continued». Έντεκα χρόνια μετά, ακόμα περιμένουμε!
Αν το Fallout: New Vegas έφτανε να έχει Metacritic score πάνω από 85,
η Obsidian θα λάμβανε χρηματικό bonus. Τελικά, το Metacritic score κα-
τέληξε στο… 84! Άουτς…
Το South Park RPG ίσως είναι από τις τελευταίες ευκαιρίες της Obsidian να αποκτήσει σημαντικά
έσοδα.