69
PC Master
Might and Magic IX
(2002)
Η πολυμελής οικογένεια των Might and Magic εκτείνεται σε μία
χρονική περίοδο 15 ετών και αποτελεί σταθμό για τα fantasy RPGs
σε μεγάλους και ανοικτούς κόσμους. Αναπολώντας την, καθένας
εστιάζει στο παιχνίδι από το οποίο έχει τις δυνατότερες αναμνή-
σεις (το οποίο για το γράφοντα είναι το Isles of Terra), αλλά οι πε-
ρισσότεροι συμφωνούμε ότι αυτό που ανύψωσε τη σειρά στο ζενίθ
της ήταν το έκτο και μαγευτικό Mandate of Heaven. Η έβδομη και
η όγδοη συνέχεια ήρθαν πολύ σύντομα, με διαφορά μόλις ενός
χρόνου μεταξύ τους, με συνέπεια την πτώση της ποιότητας. Το πα-
ρόν ένατο μέρος απλώς έβαλε την ταφόπλακα πάνω στην ιστορική
σειρά. Έκτοτε, σιγή. Ίσως στην εποχή του Kickstarter, όπου οι παί-
κτες παραγγέλνουν τα παιχνίδια της αρεσκείας τους, να δούμε μία
αναβίωση της σειράς. Αν γίνει ποτέ αυτό, θα σημάνει την εμφάνιση
ενός σοβαρού ανταγωνιστή για τα Elder Scrolls.
Lords of the Realm III
(2004)
Το πρώτο Lords of the Realm ήταν ένα μεσαιωνικό παιχνίδι στρα-
τηγικής που κυκλοφόρησε δειλά το 1994, συνδυάζοντας TBS και
RTS χαρακτηριστικά. Θα λέγαμε ότι ήταν μία μορφή προάγγελου
για τα Total War. Αυτό όμως που έκανε το μεγάλο «ξέσπασμα» και
το θυμόμαστε με τη μεγαλύτερη συγκίνηση, είναι το εξαιρετικό
Lords of the Realm II. Αντί να κτίσει πάνω του, η Impressions πει-
ραματίστηκε ανεπιτυχώς στο καθαρά fantasy πεδίο, με το Lords of
Magic. Οι οπαδοί των Lords of the Realm όμως δεν ξεχνούσαν με
τίποτε εκείνα τα «διαμάντια» και απαιτούσαν τη συνέχισή τους. Αυ-
τή ήρθε με πολύ καιρό καθυστέρηση και έφερε μία απίστευτη απο-
δόμηση του gameplay της σειράς. Έτσι, μία μεγάλη ευκαιρία χάθη-
κε για να σφυρηλατηθεί άλλη μία γενιά επίδοξων φεουδαρχών.
Πραγματικά θλιβερός επίλογος για μία επική σειρά και ένα στενό-
χωρο κύκνειο άσμα για μία σημαντική εταιρεία.
Helldorado
(2007)
Το Helldorado υπάγεται στη συνομοταξία των Desperados, μίας
real time tactics σειράς, που ουσιαστικά αποτελεί το γουέστερν
«κλώνο» των δημοφιλέστατων Commandos. Αντί για μία ομάδα κα-
ταδρομέων, εδώ χειριζόμαστε μία ομάδα τολμηρών καουμπόηδων.
Από το Desperados 2 φαινόταν ότι κάτι δεν πήγαινε καθόλου καλά.
Ενώ το πρώτο μέρος ήταν όμορφα στημένο και συντονισμένο,
προσφέροντας πιστολίδικη δράση που απαιτούσε σκέψη, αυτό είχε
μία σειρά από ελαττώματα και κακοτεχνίες. Οπότε από τον «Καλό»,
πήγαμε στον «Κακό» και τελικά φτάσαμε στον «Άσχημο» με το αχα-
ρακτήριστο Helldorado. Εκτός από την καταβαράθρωση της σειράς,
αυτό το απαράδεκτο παιχνίδι συνέβαλε στη δημιουργία ενός κλί-
ματος μιζέριας και κακοδαιμονίας στο συγκεκριμένο είδος. Δυστυ-
χώς αυτή η κατάσταση στο χώρο δεν φαίνεται να αλλάζει σύντομα,
αφού και η τελευταία εκδοχή της παρεμφερούς σειράς Jagged
Alliance, το Back in Αction, έχει μαύρα χάλια…
Empire Earth III
(2007)
Τα δύο πρώτα Empire Earth είναι δύο αξιοπρεπέστατα RTS, εμ-
φανώς επηρεασμένα από τα Age of Empires και Civilization. Παρότι
βρίσκονταν συνεχώς στην παγερή σκιά των παραπάνω θρύλων, εί-
χαν ένα αφοσιωμένο κοινό που τα λάτρευε. Ξεκινώντας από την
αυγή του χρόνου, αναπτύσσαμε την ανθρώπινη παρουσία πάνω
στην Γη, εξελίσσοντάς την και ισχυροποιώντας την τεχνολογικά,
διαμορφώνοντας την πορεία της παγκόσμιας ιστορίας. Το Empire
Earth ΙΙΙ δυστυχώς αμαύρωσε το καλό όνομα της σειράς με τη χα-
μηλή ποικιλία στις μονάδες και στις χρονικές περιόδους, με το
απαράδεκτο τεχνικό του επίπεδο, το άθλιο pathfinding και τις μά-
χες που ήταν ένας άσκοπος χαμός από μπερδεμένα γραφικά και
«άκυρο» gore. Χαρακτηριστική περίπτωση παιχνιδιού όπου γίνεται
κερδοσκοπική κατάχρηση ενός γνωστού ονόματος, μόνο και μόνο
για να παρουσιαστεί τελικά κάτι που το βεβηλώνει κατάφωρα.
Soldier of Fortune: Payback
(2007)
Τα πρώτα SoF αποτελούν μία ενότητα δύο πολύ ιδιαίτερων FPS,
που ξεχώρισαν μέσα στο χαμό των κυκλοφοριών της εποχής τους
και είναι περιβόητα για το βαρύ και βίαιο ύφος τους. Για κάποιον
αρρωστημένο λόγο όμως, το εν λόγω sequel δεν φτιάχτηκε από τη
φίλτατη Raven, αλλά από κάποιους σεσημασμένους εγκληματίες
πολέμου! Οπότε, αντίο health/shield/stealth μηχανισμός/save, κα-
λώς ήρθες autoheal/scripted γιουρούσι/checkpoint. Βέβαια, ακόμη
και αν υπήρχαν όλα αυτά τα απολεσθέντα χαρακτηριστικά, το παι-
χνίδι πάλι για τα μπάζα θα ήταν. Το μόνο στοιχείο που διατηρήθηκε
σε αυτό το τερατούργημα, ήταν η άφθονη βία. Οπότε αν φαντα-
στούμε ότι οι εχθροί που μαχόμαστε είναι οι σχεδιαστές του, αυτο-
μάτως νιώθουμε καλύτερα (για κάνα δεκάλεπτο…) Και εξαιτίας κάτι
τέτοιων αισχρών παραγωγών, τα FPS παραδόθηκαν άνευ όρων
στην αγκαλιά «φασφουντάδικων» FPS τύπου Call of Duty.
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight
(2010)
Τα Command & Conquer δεν χρειάζονται συστάσεις. Είναι οι άμε-
σοι απόγονοι του Dune II, που έθεσε τα θεμέλια των RTS, και, όπως
και να το κάνουμε, δεν είναι ευχάριστο να γινόμαστε μάρτυρες του
ξεπεσμού τους σε κάθε επίπεδο: Από το μεγαλοφυές Red Alert 2
πήγαμε στο χαζοχαρούμενο και καμπεροαντανακλαστικό (!) τρίτο
μέρος, το Renegade δεν «περπάτησε», το Renegade 2 και το
Continuum ακυρώθηκαν, το Generals δεν κατάφερε να μπει ολό-
ψυχα στις καρδιές μας και από το πρωτοποριακό Tiberian Sun φτά-
σαμε στο τραγελαφικό Twilight (όνομα και πράμα) . Πέρα από τους
περιορισμούς στις μονάδες, τις ανοησίες της Τεχνητής Νοημοσύ-
νης, τη μετριότατη ιστορία και την απλοϊκή δομή των αποστολών,
είδαμε και ανήκουστες αλλαγές που πρακτικά κατάργησαν το κτίσι-
μο και τη συγκομιδή πρώτων υλών. Και χωρίς αυτά τα αυτονόητα
συστατικά, δεν κτίζεται σωστό RTS. Πόσω μάλλον C&C…
Μέγεθος βλασφημίας προς τη σειρά
5
/10
Μέγεθος βλασφημίας προς τη σειρά
8
/10
Μέγεθος βλασφημίας προς τη σειρά
9
/10
Μέγεθος βλασφημίας προς τη σειρά
10
/10
Might and Magic IX: Το τελευταίο μέρος της
ηρωικής σειράς μάς άφησε πικρή γεύση.
Lords of the Realm III: Ένα sequel, πραγματική
μαχαιριά…
Helldorado: Τρύπιες μπότες, σκουριασμένα
σπιρούνια και ξηλωμένες σέλες!
Μέγεθος βλασφημίας προς τη σειρά
7
/10
Μέγεθος βλασφημίας προς τη σειρά
7
/10