R
eview
PC Master
92
Π
όσο «τρελό» έτος έχει αποδει-
χθεί μέχρι τώρα το 2012! Πά-
νω που πιστεύαμε ότι το το-
πίο του gaming έχει παγιωθεί
και ότι οι εκπλήξεις θα ήταν
πλέον λίγες, οι ανατροπές
διαδέχονται η μία την άλλη: οι Tim Schafer
και Brian Fargo χρηματοδοτήθηκαν απευ-
θείας από τον κόσμο για την ανάπτυξη
ενός classic adventure και ενός hardcore
RPG αντίστοιχα, η Firaxis αποκαλύπτει τη
δημιουργία ενός XCOM strategy game,
πρώην στελέχη μεγάλων εταιρειών του
χώρου παραιτούνται για να κυνηγήσουν το
όνειρό τους ως indie developers και το
Legend of Grimrock, ένα old-school
dungeon crawler, κυκλοφορεί πλέον επί-
σημα. Αν μου ζητούσε κάποιος να στοιχη-
ματίσω στο ενδεχόμενο αυτό πριν από με-
ρικούς μήνες, δεν θα έβαζα ούτε ευρώ! Και
όμως, όλα δείχνουν ότι η καθιέρωση της
ψηφιακής διανομής απάλλαξε αρκετούς
developers από την ανάγκη να υποτάσσο-
νται στις επιθυμίες και τα καπρίτσια των γι-
γαντιαίων publishers, με αποτέλεσμα να
βλέπουμε τη δυναμική επιστροφή «ξεχα-
σμένων» μέχρι πρότινος ειδών στο προσκή-
νιο. Μακάρι η τάση αυτή να συνεχιστεί ή
και να διογκωθεί, αν είναι δυνατόν, ώστε
να αυξηθεί η ποικιλία των διαθέσιμων τίτ-
λων και να παύσει η χρηματοδότηση νέων
games με αποκλειστικό γνώμονα τις επιθυ-
μίες της «πλειοψηφίας».
Θεωρώ το Legend of Grimrock μία κυ-
κλοφορία-σταθμό, για περισσότερους από
έναν λόγους. Κατ’ αρχάς, διότι, αν και πρό-
κειται για δημιούργημα μόλις τεσσάρων
ατόμων, διαθέτει τεχνικό τομέα που καταρ-
ρίπτει το στερεότυπο των «indie games με
μέτρια/άσχημα γραφικά». Η μεγαλύτερη
επιτυχία του Grimrock, ωστόσο, συνίσταται
στο ότι κατορθώνει να θυμίσει σε όλους
μας γιατί τα παιχνίδια αυτού του είδους
ήταν κάποτε τόσο δημοφιλή. Αν και βασί-
ζεται σε μία «φόρμουλα» ηλικίας δεκαε-
τιών, το gameplay του Grimrock μοιάζει
σήμερα πιο φρέσκο από ποτέ, αφού δεν
υπάρχει σχεδόν τίποτε όμοιό του στην
αγορά! Ασφαλώς δεν μιλάμε για το τέλειο
παιχνίδι, υπάρχουν συγκεκριμένες αδυνα-
μίες και προβλήματα τα οποία θα αναλύ-
σουμε εις βάθος, συνολικά όμως έμεινα
ικανοποιημένος από την εμπειρία που προ-
σφέρει το Grimrock. Με κράτησε όσο λίγα
παιχνίδια τα τελευταία χρόνια και σκοπεύω
να εξηγήσω με λεπτομέρεια το γιατί. Πρώ-
τα όμως, τα βασικά!
Η ΑΙΩΝΙΑ ΦΥΛΑΚΗ
Το Όρος Grimrock στέκει εδώ και χιλιά-
δες χρόνια ως ο τελευταίος προορισμός
ατόμων που έχουν καταδικαστεί για βαριά
εγκλήματα. Στο εσωτερικό του βρίσκεται
ένα δαιδαλώδες μπρουντρούμι πολλα-
πλών επιπέδων, γεμάτο με όλων των ει-
δών τις παγίδες και τα επικίνδυνα τέρατα.
Κανείς δεν έχει καταφέρει να βγει ζωντα-
νός από το Grimrock, οπότε η μοίρα των
πρωταγωνιστών μοιάζει περίπου προδιαγε-
γραμμένη όταν καταδικάζονται για εγκλή-
ματα που πιθανώς να μην διέπραξαν και
οδηγούνται αλυσοδεμένοι στην είσοδο της
τελευταίας κατοικίας τους. Τέσσερις αιχμά-
λωτοι βρίσκονται πλέον αντιμέτωποι με
ένα μπουντρούμι που θέλει να τους εξο-
ντώσει. Θα υποκύψουν κι αυτοί στο αδηφά-
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Επεξεργαστή Core 2 Quad 6600 στα
2,4GHz, 4GB μνήμη, ATi Radeon HD4850
512ΜΒ κάρτα γραφικών, Windows 7
Home Premium, ανάλυση 1.680x1.050
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Παρά τον καλό τεχνικό τομέα, το Legend
of Grimrock παρουσιάζεται αρκετά ελα-
φρύ για ένα στοιχειωδώς σύγχρονο σύ-
στημα. Το framerate παρέμεινε σε υψηλά
επίπεδα (σχεδόν πάντα στα 55-60fps)
καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού στο
μέγιστο επίπεδο λεπτομέρειας. Επίσης,
από την αρχή έως το τέλος του παιχνιδι-
ού δεν συνάντησα ούτε ένα bug.
Η αναγέννηση ενός είδους!
Του Αλέξανδρου «Admiral» Γκέκα alexandros1313@gmail.com
Το Party generation δίνει πολλές επιλογές για τη δημιουργία ξεχωριστών χαρακτήρων, από τα αρ-
χικά attributes μέχρι τα ατομικά traits.
Οι χαρακτήρες μπορούν να φέρουν όπλο,
ασπίδα ή άλλο αντικείμενο σε κάθε χέρι τους,
αλλά δεν μπορούν να επιτεθούν ταυτόχρονα
και με τα δύο.
LEGEND OF
GRIMROCK