Page 93 - PCM271

Basic HTML Version

R
eview
93
PC Master
γο Mount Grimrock ή μήπως υπάρχει κά-
που στα έγκατα του βουνού ελπίδα για λύ-
τρωση; Ποιος έφτιαξε αυτή τη φυλακή, με
ποιο σκοπό και από πού έρχεται η φωνή
που μιλά στους αιχμαλώτους μέσω των
ονείρων τους; Οι απαντήσεις κρύβονται
στο πιο βαθύ επίπεδο του Grimrock – εάν
βέβαια καταφέρετε να φθάσετε μέχρι εκεί.
Δεδομένου του είδους στο οποίο ανήκει
το παιχνίδι, κρίνω ως απαραίτητη την περι-
γραφή των βασικών χαρακτηριστικών του,
αφού είναι αρκετά πιθανό ένα ικανό μέρος
των αναγνωστών να μην έχει έρθει ποτέ σε
επαφή με κάτι ανάλογο. Το Legend of
Grimrock είναι ένα grid-based, real-time,
first person, party-based, dungeon crawler
RPG! Σκέτο «μακαρόνι», έτσι; Μην πανικο-
βάλλεστε, θα εξηγήσουμε τι σημαίνει κάθε
ένας από τους άνωθεν ορισμούς. Ο όρος
grid-based προσδιορίζει τον τρόπο κίνησης
των χαρακτήρων μας, αλλά και των εχθρών
στο χώρο. Η κίνηση δεν είναι εντελώς ελεύ-
θερη, όπως π.χ. συμβαίνει στο Skyrim, αλλά
το έδαφος χωρίζεται σε τετράγωνα και κάθε
βήμα των χαρακτήρων καλύπτει ένα τετρά-
γωνο. Έτσι, το πάτημα ενός από τα τέσσερα
πλήκτρα κατεύθυνσης μετακινεί τους χαρα-
κτήρες μας κατά ένα τετράγωνο προς την
επιθυμητή κατεύθυνση. Για να έχετε μία
ακόμα καλύτερη εικόνα, φανταστείτε το δά-
πεδο του Grimrock ως σκάκι στο οποίο κι-
νείστε από τετράγωνο σε τετράγωνο, βεβαί-
ως σε πραγματικό χρόνο. Οι χαρακτηρισμοί
real-time και first person δεν απαιτούν πε-
ραιτέρω επεξήγηση, ενώ ο όρος party-
based υποδεικνύει ότι δεν έχουμε στον
έλεγχό μας έναν μόνο χαρακτήρα αλλά μία
ομάδα, αν και πρέπει να επισημάνουμε ότι
δεν μπορούμε να ελέγξουμε την κίνηση κά-
θε χαρακτήρα ξεχωριστά. Η ομάδα μας κι-
νείται όλη μαζί, στοιχισμένη με δύο άτομα
εμπρός και δύο πίσω, στοχεύει υποχρεωτικά
τον ίδιο στόχο στη μάχη (οτιδήποτε βρίσκε-
ται μπροστά της), αλλά κάθε μέλος έχει τις
δικές του επιθέσεις οι οποίες εκτελούνται
ξεχωριστά. Στην πράξη, λοιπόν, η ομάδα
μας κινείται και λειτουργεί ως ένα άτομο
στις περισσότερες των περιπτώσεων. Τέλος,
ο χαρακτηρισμός dungeon crawler συνεπά-
γεται ότι στο Grimrock θα εξερευνήσετε τα
πολλαπλά επίπεδα ενός μπουντρουμιού.
Δεν θα βρείτε καθόλου εξωτερικούς χώ-
ρους, είστε μόνο εσείς και το κλειστοφοβικό
περιβάλλον ενός σκοτεινού dungeon!
ΩΡΑ ΓΙΑ PARTY
Πριν εισέλθετε στο Grimrock, θα κληθείτε
να επιλέξετε επίπεδο δυσκολίας, καθώς και
το αν θα χρησιμοποιήσετε το προεπιλεγμέ-
νο party ή θα δημιουργήσετε το δικό σας.
Επίσης, υπάρχει η ενδιαφέρουσα επιλογή
της απενεργοποίησης του automap για τους
σκληροπυρηνικούς που θα θελήσουν να
χαρτογραφήσουν μόνοι τους τα επίπεδα με
χαρτί και μολύβι! Στο στάδιο του party
creation δημιουργείτε τέσσερις χαρακτήρες,
επιλέγοντας μεταξύ τεσσάρων φυλών και
τριών κλάσεων (οι πατροπαράδοτες warrior,
mage, rogue), ενώ έχετε επιπλέον τη δυνα-
τότητα να μοιράσετε κάποια αρχικά skill
points σε ένα από τα διαθέσιμα skills κάθε
κλάσης και να επιλέξετε τα traits του χαρα-
κτήρα. Ικανοποιητικός, λοιπόν, ο βαθμός
παραμετροποίησης του party, ενώ η σύνθε-
ση της ομάδας εξαρτάται αποκλειστικά από
τις προτιμήσεις σας. Το προεπιλεγμένο
party διαθέτει δύο fighters, έναν rogue και
έναν mage, συνδυασμό τον οποίο προτείνω
να ακολουθήσετε για το πρώτο σας
playthrough – αφήστε τους… τρελούς πει-
ραματισμούς για αργότερα!
Πέρα από την αρχική δημιουργία των χα-
ρακτήρων, θα χαρακτήριζα το σύνολο του
leveling system ως ελαφρώς ρηχό, υπό την
έννοια ότι ακολουθεί γραμμική εξέλιξη και
δεν προφέρει ιδιαίτερη ευελιξία στον παί-
κτη όσον αφορά στις abilities που ξεκλει-
δώνει. Στο level-up ο εκάστοτε χαρακτήρας
λαμβάνει τέσσερα επιπλέον skill points για
Ένας τέτοιος κρύσταλλος υπάρχει σε κάθε
επίπεδο. Ένα άγγιγμά του αρκεί για να θερα-
πεύσει πλήρως την ομάδα σας και να αναστή-
σει νεκρούς χαρακτήρες.
Eίστε μόνο εσείς και το
κλειστοφοβικό
περιβάλλον ενός
σκοτεινού dungeon!
Αν επιχειρήσετε να κάνετε rest σε μη ασφαλές
σημείο, ιδού το τελευταίο πράγμα που θα δείτε!
Πολλά από τα puzzles χρησιμοποιούν teleporters, τα οποία τηλεμεταφέρουν τον παίκτη σε διαφο-
ρετικό σημείο, ενίοτε και σε κάποιο λάκκο με αιμοδιψή τέρατα!