Page 94 - PCM271

Basic HTML Version

R
eview
να μοιράσει ελεύθερα μεταξύ των έξι δια-
θέσιμων skills της κλάσης του. Όσο προ-
σθέτετε skills points σε ένα συγκεκριμένο
skill, ξεκλειδώνονται bonuses και επιπλέον
δυνατότητες. Για παράδειγμα, η προσθήκη
skill points στο Sword skill ενός πολεμιστή
θα σας δώσει προοδευτικά bonuses σε
Strength, Vitality, Health και θα σας επιτρέ-
ψει να χρησιμοποιήσετε νέες, πολύ πιο
ισχυρές επιθέσεις, όμως η λίστα των
bonuses είναι αυστηρά προκαθορισμένη.
Ίσως η προσθήκη ενός skill tree για κάθε
skill να προσέδιδε μεγαλύτερη ποικιλία, κά-
νοντας τον παίκτη να αισθανθεί ότι έχει πε-
ρισσότερο έλεγχο στον τρόπο ανάπτυξης
του χαρακτήρα του. Επιπλέον, οι αναβαθμί-
σεις έχουν, ως επί το πλείστον, παθητικό
χαρακτήρα, δηλαδή εφαρμόζονται ή εκτε-
λούνται αυτόματα, με εξαίρεση τα καινούρ-
για spells που μαθαίνει ο μάγος. Θα προτι-
μούσα την απόκτηση skills που θα μπορού-
σαμε να ενεργοποιούμε κατά βούληση, κα-
θώς με το υπάρχον σύστημα η χρήση τους
είναι αυτόματη με βάση κάποιο υπολογιζό-
μενο ποσοστό (π.χ. μία στις τόσες επιθέσεις
θα είναι Bash με διπλό damage). Η άνοδος
των levels έχει, πάντως, ορατή επίδραση
στην αποτελεσματικότητά σας στη μάχη,
ενώ η εξειδίκευση σε λίγα skills είναι –όπως
ισχύει, άλλωστε, στα περισσότερα RPGs–
απείρως προτιμότερη από τη διασπορά των
skill points, αφού μόνο έτσι θα μπορέσετε
να ξεκλειδώσετε τα ανώτερα, πολύ ισχυρά
bonuses κάθε skill.
ΛΙΓΟ ΜΑΧΗ, ΛΙΓΟ PUZZLES ΚΑΙ
ΤΟ DUNGEON ΜΟΥ
Πάμε τώρα στην ουσία του παιχνιδιού,
το gameplay. Παίζοντας το Legend of
Grimrock, διαπίστωσα στην πράξη πόσο
έχει μεταβληθεί ο ορισμός του RPG μέσα
στα χρόνια, καθώς η αναλογία των επιμέ-
ρους «συστατικών» στο Grimrock διαφέρει
δραστικά σε σχέση με τα τωρινά RPGs. Οι
σύγχρονοι τίτλοι επικεντρώνονται κατά κα-
νόνα στη μάχη και στην εξερεύνηση, παρα-
μελώντας σχεδόν ολοκληρωτικά την παρά-
μετρο της επίλυσης puzzles, η οποία κάπο-
τε θεωρούνταν εκ των ων ουκ άνευ σε κά-
θε RPG που σεβόταν τον εαυτό του. Στο
Grimrock κυριαρχούν τρία επιμέρους στοι-
χεία, μάχη, εξερεύνηση και puzzle solving,
με την αναλογία μεταξύ τους να είναι μοι-
ρασμένη κατά 33% στο καθένα. Το γεγονός
αυτό αποδεικνύει γιατί ένα παιχνίδι όπως
το Legend of Grimrock έχει ακόμα θέση
στο σύγχρονο gaming: η εμπειρία που
προσφέρει, με τα επιμέρους στοιχεία του
να βρίσκονται σε πλήρη ισορροπία, είναι
κάτι το ιδιαίτερο, που δεν συναντάται πλέ-
ον καθόλου συχνά σε RPGs.
Αναλύοντας ένα προς ένα τα δομικά
στοιχεία του Grimrock, η μάχη παρουσιάζε-
ται ιδιαίτερα απλή στην εκτέλεση. Οι χαρα-
κτήρες μας διαθέτουν (ανάλογα με την
κλάση τους) melee επιθέσεις, οι οποίες
πλήττουν μόνο εχθρούς που βρίσκονται ευ-
θεία εμπρός, ranged attacks, οι οποίες χτυ-
πούν στόχους από απόσταση, και spells, τα
οποία απαιτούν να βρισκόμαστε δίπλα από
το στόχο ή μακριά του, αναλόγως του εί-
δους του. Η εκτέλεση των χτυπημάτων γί-
νεται μόλις πατήσουμε δεξί κλικ στο εικονί-
διο του όπλου που φέρει κάθε χαρακτήρας,
ενώ μετά από κάθε χτύπημα υπάρχει ένα
σύντομο cooldown μέχρι να μπορέσει να
επιτεθεί ξανά ο ίδιος χαρακτήρας. Περισσό-
τερη ευελιξία και ακρίβεια εκ μέρους σας
απαιτεί το σύστημα του spell casting, κα-
θώς θα πρέπει να κάνετε κλικ στα κατάλλη-
λα runes, ώστε να επιλέξετε το spell που
θα γίνει cast. Μία μικρή απροσεξία αρκεί για
να αποτύχει το casting και να βρεθείτε
εκτεθειμένοι στον εχθρό, οπότε δείξτε με-
γάλη προσοχή! Στη ροή της μάχης, λοιπόν,
θα πρέπει να κινείστε κατάλληλα (με τα
πλήκτρα WSAD), ώστε να αποφεύγετε
melee ή ranged attacks και να καταφέρνετε
χτυπήματα στον εχθρό, φροντίζοντας ώστε
να εκτελείτε διαδοχικές επιθέσεις με όλους
τους χαρακτήρες και έχοντας κατά νου να
χτυπάτε αμέσως μόλις τελειώσουν τα
cooldowns για να μεγιστοποιήσετε τη ζημιά
που προκαλείτε. Ο ρυθμός της μάχης δεν
είναι ιδιαίτερα γρήγορος, περισσότερο θυ-
μίζει real-time σκάκι παρά action game, αλ-
λά, αν δεν είστε προσεκτικοί και οι εχθροί
σας περικυκλώσουν ή σας στριμώξουν σε
κάποια γωνία, τότε καλά ξεμπερδέματα! Το
PC Master
94
Κάπως έτσι πρέπει να είναι οι εφιάλτες του Super Mario.
Κάτω δεξιά βλέπετε το σύστημα της χρήσης spells με τα εννιά runes. Οι
διαφορετικοί συνδυασμοί παράγουν αντίστοιχα spells, αλλά θα πρέπει
και ο μάγος σας να έχει το ανάλογο level για να πετύχει το casting.
Ποιο είναι το μυστηριώδες πλάσμα που βρίσκεται έγκλειστο στα βάθη του dungeon και γιατί επι-
κοινωνεί μαζί σας μέσω των ονείρων;