Page 97 - PCM271

Basic HTML Version

R
eview
97
PC Master
άστεγους που πιθανώς κρύβονται στο
εσωτερικό του σιδηροδρομικού σταθμού
Cadway, για να τους γλιτώσουν από ενδε-
χόμενο κίνδυνο, καθώς συνεχώς πληθαί-
νουν τα πτώματα φτωχών και άπορων
ατόμων που εντοπίζονται απανθρακωμέ-
να ή κακοποιημένα, κατόπιν βασανισμού
που είχαν υποστεί όσο ήταν ακόμη εν
ζωή, αποτέλεσμα της δράσης ενός μανια-
κού δολοφόνου. Aκόμη πιο παράξενο εί-
ναι το ότι στην παλάμη του χεριού τους
είναι χαραγμένο το γράμμα Υ. Σύντομα
έρχονται αντιμέτωποι με τον Choke, έναν
περίεργο χαρακτήρα που δείχνει να έχει
σχέση με τη δραστηριότητα της σατανι-
στικής οργάνωσης «Order of the flesh», η
δράση της οποίας είχε απότομα διακοπεί
και χαθεί στα βάθη των αιώνων. Συνδυά-
ζοντας τις τελετές λατρείας του σατανά,
με μεθόδους βασανισμού και τεχνικές αλ-
χημείας, τα μέλη της είχαν ανακαλύψει τη
δυνατότητα απόκτησης αθανασίας. Ο
Cooper, στην προσπάθειά του να σώσει
τον Henry, δεν διστάζει να πυροβολήσει
και να σκοτώσει τον Choke και να σακα-
τέψει το πόδι του συνεργάτη του, Borris.
Κάπου εκεί έρχεται η πρώτη ανατροπή της
ιστορίας, καθώς διαπιστώνουμε ότι οι
σκοποί των Henry και Cooper δεν είναι
τόσο αγνοί όσο δείχνουν αρχικά.
Στη συνέχεια μεταφερόμαστε έναν χρό-
νο αργότερα και παρακολουθούμε τον
–πολυεκατομμυριούχο πλέον– Henry
White να υποδέχεται στο γραφείο του τον
John Yesterday. Ο τελευταίος δεν θυμάται
τίποτα για την ύπαρξή του, τα παιδικά
χρόνια, τη δουλειά ή την οικογένειά του.
Το μόνο που ξέρει είναι ότι εργάζεται για
την White Enterprises και οφείλει τα πά-
ντα στον Henry, καθώς ήταν εκείνος που
είχε φροντίσει για την ανάρρωσή του με-
τά την απόπειρα αυτοκτονίας που είχε κά-
νει ευρισκόμενος στο Παρίσι. Ο Henry τον
πληροφορεί ότι του είχε αναθέσει να ψά-
ξει την υπόθεση της σατανιστικής οργά-
νωσης και τα τελευταία ευρήματά του τον
είχαν εξωθήσει στην απόφαση να τερμα-
τίσει τη ζωή του. Σύντομα ο John θα βρε-
θεί για μία ακόμη φορά στο Παρίσι, προ-
κειμένου να θυμηθεί τι είχε συμβεί κατά
την προηγούμενη επίσκεψή του εκεί, κα-
θώς και να ξεδιαλύνει όλα τα αναπάντητα
ερωτηματικά περί της ίδιας του της ύπαρ-
ξης. Ποια είναι η μυστηριώδης γυναίκα
που εμφανίζεται στιγμιαία στη μνήμη του;
Γιατί η ανάμνηση ενός μπλε πουλιού δεί-
χνει να σημαίνει κάτι σημαντικό γι’ αυτόν;
Ποια η σημασία του συμβόλου Y, που κου-
βαλά κι ο ίδιος στην παλάμη του;
Η παραπάνω περιγραφή του σεναρίου
θεωρώ ότι είναι η καλύτερη δυνατή που
μπορούσα να δώσω στην προσπάθειά μου
να αποφύγω πλήρως τα spoilers, για να μη
σας στερήσω την ικανοποίηση να βιώσετε
την ιστορία του Yesterday. Αν μη τι άλλο,
η μεγάλη και αποφασιστική στροφή που
έκανε η Pendulo, αφήνοντας στην άκρη
το κωμικό στοιχείο της τριλογίας των Run-
away και του Next Big Thing, εισερχόμενη
σε ένα ξεκάθαρα σκοτεινό και μυστηριακό
περιβάλλον, μας εντυπωσίασε όλους. Αυ-
τό που αναμέναμε να δούμε ήταν αν θα
τα κατάφερνε ικανοποιητικά, καθώς οι
απαιτήσεις μίας τέτοιας περιπέτειας είναι
πολύ διαφορετικές από τις αντίστοιχες
των προηγούμενων δημιουργιών της. Αν
και η συνταγή είχε καλά συστατικά και μία
εξαιρετική σεναριακή ιδέα, το τελικό απο-
τέλεσμα πάσχει αισθητά, λόγω της μικρής
προσοχής που δόθηκε σε νευραλγικά και
καθοριστικά σημεία της.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ
Από το περσινό λανσάρισμα του Next
Big Thing, οι Ισπανοί μας είχαν δώσει
δείγμα της τρομερής δουλειάς που είναι
σε θέση να επιτύχουν στην οπτική απει-
κόνιση. Full HD, hand drawn γραφικά
εξαιρετικής λεπτομέρειας είναι το χαρα-
κτηριστικό που συνοδεύει εφεξής κάθε
δημιουργία τους, τοποθετώντας τα ad-
venture games τους στην κορυφή της
σχετικής λίστας. Η μηχανή γραφικών απο-
δίδει άριστα και με αδιαμφισβήτητη ποιό-
τητα κάθε χώρο στον οποίο θα βρεθούμε.
Οι φωτογραφίες του παρόντος review
μπορούν να επιβεβαιώσουν τους ισχυρι-
σμούς μου και να σας δώσουν ακόμη πιο
σαφή εικόνα του τι μπορείτε να περιμένε-
τε στο σχετικό τομέα.
Αυτό που δεν μπορείτε βέβαια να αντι-
ληφθείτε είναι η μουσική και γενικότερα
η ηχητική κάλυψη της περιπέτειας. Ούτε
εδώ θα εντοπίσετε κάτι που να χαλάσει
την εμπειρία της ενασχόλησής σας με το
Yesterday. Πολύ καλό speech, ατμοσφαι-
ρικές και αρμόζουσες με κάθε χώρο ενορ-
χηστρώσεις και εφέ που δένουν με τη
δράση (π.χ. ο ήχος που ακούγεται στην
περίπτωση αδυναμίας συνδυασμού δύο
αντικειμένων), θα καλύψουν τις απαιτή-
σεις σας. Όλα αυτά βέβαια με την προϋ-
πόθεση εγκατάστασης του 1.01 patch,
καθώς στην αντίθετη περίπτωση θα έρθε-
τε αντιμέτωποι με σωρεία προβλημάτων
σε Win 7 περιβάλλον, όπως διακοπές στη
μουσική και έλλειψη speech κατά τη διάρ-
κεια των διαλόγων. Από τη στιγμή που για
την ώρα το παιχνίδι διατίθεται μόνο σε
ψηφιακή μορφή (άρα προϋποθέτει σύνδε-
ση στο Internet) η εγκατάσταση του εν
λόγω patch είναι αυτονόητη. Οι διάφορες
σκέψεις, πάντως, που κάνουν οι χαρακτή-
ρες που χειριζόμαστε –ορθώς– δεν συνο-
δεύονται από speech.
Ο χειρισμός της περιπέτειας παρουσιά-
ζει αρκετές καινοτομίες. Για να χρησιμο-
ποιήσουμε ένα αντικείμενο, πρέπει να το
σύρουμε από την inventory bar, που
εντοπίζεται στο κάτω μέρος, εντός της
οθόνης δράσης. Αυτό απευθείας δημιουρ-
γεί προβληματισμό, επειδή η παρατήρηση
κάθε αντικειμένου γίνεται με πάτημα του
αριστερού κουμπιού του mouse, το οποίο
χρησιμοποιείται και κατά την drag διαδι-
κασία. Πολλές φορές θα θελήσετε να δο-
κιμάσετε πιθανή χρήση και θα καταλήγετε
να παρατηρείτε κάτι από αυτά που κουβα-
Δύο φορές θα βρεθούμε, μέσω των flashbacks, στο εν λόγω σημείο.
Η πρώτη συνάντηση John Yesterday – Henry White.
Ο χειρισμός
της περιπέτειας
παρουσιάζει αρκετές
καινοτομίες.