Page 99 - PCM271

Basic HTML Version

R
eview
αρχή του παιχνιδιού, για να εισέλθει στο
σταθμό, αλλά και η τελευταία πράξη
που απαιτείται να κάνουμε ως John Yes-
terday, για να φύγουμε από το κατάστη-
μα με αντίκες στο Παρίσι.
Το ένα είναι αστείο και παράλογο, το
άλλο βρίσκεται εντελώς στον «αέρα», δί-
χως να δίνονται επαρκή στοιχεία για την
επίλυσή του, οπότε η διαδικασία «δοκι-
μάζω όλα τα αντικείμενα παντού και με-
ταξύ τους» είναι εκείνη που θα επιφέρει
αποτέλεσμα.
Ακόμη σημαντικότερο πρόβλημα, όμως,
αποτελεί η εξέλιξη της υπόθεσης και το
διάστημα της συνολικής ενασχόλησης με
το Yesterday. Δίχως να φανερώνουν ου-
σιαστικά κανένα σημάδι έμπνευσης, ώστε
να προικίσουν περαιτέρω σεναριακά το
παιχνίδι τους, οι άνθρωποι της Pendulo κα-
ταφέρνουν (διότι περί κατορθώματος πρό-
κειται…) να διαρκέσει μόλις 6-7 ώρες και
με όλες τις αποκαλύψεις της ιστορίας να
συμβαίνουν σχεδόν από το μέσο της. Κα-
μία ανατροπή, καμία έκπληξη στο φινάλε,
παρά βιαστικές πινελιές εμπλουτισμού του
προφίλ και της ταυτότητας του κεντρικού
πρωταγωνιστή.
Είναι απορίας άξιο το πώς και γιατί έφτα-
σαν σε μία τόσο άτσαλη ολοκλήρωση, ειδι-
κά εάν αναλογιστούμε ότι χρησιμοποιείται
κατά κόρον η μέθοδος των flashbacks,
οπότε και μεταφερόμαστε σε εντελώς δια-
φορετικά χρονικά σημεία της ζωής του
John, με τη δυνατότητα να μάθουμε επι-
πλέον λεπτομέρειες για αυτή. Οι χαρακτή-
ρες που συναντάμε είναι συνολικά δέκα,
αριθμός προφανέστατα μικρός, πόσο μάλ-
λον αν αναλογιστούμε την ποσότητα που
θα μπορούσαν να έχουν λόγω της πολυ-
πλοκότητας του κεντρικού story, όσο και
το ότι μερικοί εμφανίζονται ελάχιστα. Το
μόνο παρήγορο είναι ότι προσφέρει τέσσε-
ρα διαφορετικά endings (το ένα είναι κρυ-
φό), ανάλογα με το ποιον χαρακτήρα θα
επιλέξουμε να χειριστούμε στο τέλος,
αφήνοντας σε κάθε περίπτωση σαφείς
υποσχέσεις για sequel, που, αν μη τι άλλο,
οφείλει να έχει υπερδιπλάσια διάρκεια. Τέ-
λος, δεν μπορώ παρά να αναρωτηθώ για
μία ακόμη φορά:
30 για ψηφιακή μορφή
παιχνιδιού, με μόλις 6-7 ώρες διάρκεια δεν
είναι πάρα πολλά χρήματα; Δυσκολεύομαι
να θυμηθώ κάποιον άλλο τίτλο που να
έδειχνε να έχει τα φόντα να μας συγκινή-
σει τόσο πολύ όσο εξελισσόταν η ιστορία
του και τελικά να αποδείχθηκε τόσο «ρη-
χός». Το τελευταίο παιχνίδι που μου άφησε
παρόμοια γεύση ήταν το Alter ego της Fu-
ture games.
H ΠΡΩΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΗΤΤΑ ΤΗΣ
ΧΡΟΝΙΑΣ
Το Yesterday είναι το πρώτο gaming…
χαστούκι για το 2012. Τόσο κατά το διά-
στημα που μαθαίναμε νέα για την ανά-
πτυξή του όσο και στην αρχή της εμπει-
ρίας μαζί του δημιούργησε μεγάλες προσ-
δοκίες. Τελικά αποδείχθηκε ότι δεν ήταν
σε θέση να ανταποκριθεί σε αυτές, λόγω
του χαμηλότατου δείκτη δυσκολίας, της
πολύ σύντομης διάρκειας, αλλά και της
κακής διαχείρισης της ιστορίας του. Φανε-
ρώνοντας όλα τα κομβικά σημεία της πο-
λύ νωρίς και ολοκληρώνοντας κάποια άλ-
λα πολύ βιαστικά, απλά βαδίζει γοργά
προς το φινάλε, σαν να ολοκληρώνει μία
τυπική διαδικασία, χωρίς να προσφέρει
ποτέ τη μεγάλη κορύφωση που περιμένει
ο παίκτης. Κρίμα…
99
PC Master
Ο Borris θα αποκαλύψει πολλά στον John.
Αν θέλετε να δείτε το κρυμμένο φινάλε, θα
χρειαστεί να ψάξετε πολύ την εν λόγω οθόνη.
Πώς θα περάσει απέναντι άραγε;
70
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
n
Είδος:
3D person point and click adventure game
n
Έκδοση:
Focus Home Interactive
n
Ανάπτυξη:
Pendulo studios
n
Διάθεση:
Steam/επίσημο site του παιχνιδιού
n
Τιμή:
29,99
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Intel Pentium 4 2.0GHz ή αντίστοιχος AMD Athlon, VGA nVidia 6800/ATi Radeon Χ800 με 256MB, 1GB RAM (2GB για Vista/7), 4GB στο σκληρό δίσκο, O/S Win
XP/Vista/7, Internet connection
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
http://yesterday-game.com/
n
Επιρροές:
Τα προηγούμενα games της Pendulo
n
Εναλλακτική πρόταση:
Goin’ Downtown
• Γραφικά και ήχος
• Χειρισμός τριών χαρακτήρων και
τέσσερα διαφορετικά φινάλε
• Τα flashbacks στη ζωή του John
Yesterday
• Η κεντρική σεναριακή ιδέα του…
• ...αλλά ελλιπέστατη και πολύ
βιαστική η ανάπτυξή της
• Πολύ εύκολο και τραγικά σύντομο
στην ολοκλήρωσή του
• Η λειτουργία προβολής των
hotspots
• Ύπαρξη κάποιων ανούσιων γρίφων
Αυτή η θεματολογία, ενώ σε ικανά χέρια εί-
ναι από τα πιο ιντριγκαδόρικα πράγματα
(Gabriel Knight), στα λάθος χέρια είναι ένα
πανηγύρι αφελούς βλακ μέταλ ασυναρτη-
σίας και τη βδελύσσομαι.
―Borracho
Η ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ
pcmaster.gr/forum
Καμία ανατροπή,
καμία έκπληξη
στο φινάλε.