Page 68 - PCM272

Basic HTML Version

Multiplayer: Συναισθηματικά και ιδεολογικά φορτισμένος όρος. Για κάποιους
είναι η πεμπτουσία του gaming. Όρος συνυφασμένος με ατελείωτες ώρες
Counterstrike ή DotA στο σπίτι ή σε κάποιο net caf
é
, παίζοντας με φίλους ή
αγνώστους. Ανάθεμα για κάποιους άλλους που προτιμούν τη μοναξιά του single
player mode, σε μία εποχή που αυτού του είδους το περιεχόμενο όλο και
λιγοστεύει προς όφελος του multiplayer. Ακόμα και ογκόλιθοι του single player
λοξοκοιτούν πια και προς την αντίθετη πλευρά. Οδεύουμε άραγε σε ένα μέλλον
σχεδόν αποκλειστικά MMO ή μήπως υπάρχει και κάτι άλλο στον ορίζοντα;
PC Master
68
του Βασίλη «kuivamaa» Ξερικού vaxe79@gmail.com
Α
ναρωτηθήκατε ποτέ τι ακριβώς εννοούμε με
τον όρο multiplayer gaming; Ας κοιτάξουμε πέ-
ρα από το προφανές (πολλοί παίκτες ταυτόχρο-
να) και ας προσπαθήσουμε να τον αναλύσουμε.
Ως multiplayer ορίζουμε τα games στα οποία
περισσότεροι από ένας παίκτες λαμβάνουν μέ-
ρος στην παικτική διαδικασία, η οποία διαδικασία έχει ως σημείο
αναφοράς μία διαρκή και ενιαία κατάσταση. Τι εννοούμε ακρι-
βώς με αυτούς τους όρους; Ας δούμε μερικά παραδείγματα.
Έστω δύο παίκτες που παίζουν στα παλιά καλά arcades/ηλε-
κτρονικά/ουφάδικα Sega Rally, ο ένας εναντίον του άλλου ταυ-
τόχρονα. Το μέρος είναι η πίστα και η κατάσταση είναι η προ-
σπάθεια των παικτών να τερματίσουν πρώτοι. Έστω ότι οι ίδιοι
παίκτες παίζουν τώρα Shinobi. Σε αυτήν την περίπτωση εναλ-
λάσσονται στα χειριστήρια (κάθε φορά που ο ένας από τους
δύο πεθαίνει). Η διαρκής κατάσταση είναι πάλι εδώ και είναι η
προσπάθεια του καθενός να φτάσει μακρύτερα ή/και να συγκε-
ντρώσει μεγαλύτερο σκορ από τον άλλο. Η διαφορά είναι ότι
στην πρώτη περίπτωση παίζουν σε πραγματικό χρόνο (real
time) και στη δεύτερη εναλλάσσονται (turn-based). Πάντως, και
στις δύο περιπτώσεις παίρνουν μέρος στη διαδικασία ταυτόχρο-
να άσχετα από το αν βρίσκονται στα πηδάλια ή όχι. Η διαδικασία
ολοκληρώνεται μόλις τελειώσουν το παιχνίδι και οι δύο. Αντίθε-
τα, παίκτες που παίζουν το ίδιο παιχνίδι στον ίδιο χώρο, αλλά
εντελώς ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλον, πολύ απλά δεν επι-
δίδονται σε multiplayer δραστηριότητα. Ο ελάχιστος αριθμός