73
PC Master
διαρκής και ενιαία κατάσταση είναι εκεί και μιλάμε φυσικά για
τον gaming κόσμο του server στον οποίο παίζουν. Αφού, λοι-
πόν, κάποιος MMO παίκτης, ο οποίος απολαμβάνει να παίζει το
αγαπημένο του game σε όρους που να θυμίζουν τη single play-
er προσέγγιση, μπορεί να εκμεταλλευτεί το multiplayer περι-
βάλλον στο οποίο βρίσκεται για να εμπλουτίσει την εμπειρία
του με ασύγχρονο τρόπο, γιατί να μην μπορεί να κάνει το ίδιο
και ο πραγματικός singe player;
Θυμηθείτε: Always on DRM και Auction House. Πολλές εταιρεί-
ες παραγωγής στις μέρες μας σπρώχνουν ακόμα και τους αφο-
σιωμένους στο single player mode παίκτες προς την κατεύθυνση
της αναγκαίας σύνδεσης με το Διαδίκτυο καθ’ όλη τη διάρκεια
του παιχνιδιού. Αν αφήσουμε στην άκρη την ηθική διάσταση του
θέματος (κατά πόσο, δηλαδή, νομιμοποιούνται να το κάνουν αυ-
τό), αυτό που γίνεται ξεκάθαρο είναι ότι έχουμε μία gaming κα-
τάσταση πολύ συγγενική με αυτήν που περιγράψαμε παραπάνω.
Δηλαδή ένας μοναχικός παίκτης σε ένα περιβάλλον παιχνιδιού
συνδεδεμένο στο Διαδίκτυο. Πρακτικά μόλις ένα βήμα μακριά
από τη σύνδεσή του με κάποιο Auction House, στο οποίο θα
μπορεί να προσφέρει τα items που αυτός βρήκε και να αγοράσει
αυτά που του λείπουν. Οι δυνατότητες είναι πραγματικά απεριό-
ριστες. Φανταστείτε τον εαυτό σας. Πόσες και πόσες φορές δεν
βρήκατε στο παρελθόν σε περιβάλλον single player αντικείμενα
εξαιρετικής σπανιότητας και ισχύος για κάποια classes, πλην
όμως εντελώς άχρηστα για το χαρακτήρα σας; Προφανώς στην
ίδια θέση με εσάς είχαν βρεθεί χιλιάδες άλλοι, εάν δεχτούμε ως
κριτήριο τη δημιουργία και δημοφιλία προγραμμάτων όπως το
ATMA, το οποίο έδινε τη δυνατότητα στους single player παίκτες
του Diablo II να προβούν στο muling (μεταφορά και αποθήκευση
αντικειμένων από έναν χαρακτήρα σε κάποιον άλλο). Μία πραγ-
ματική διαδικασία ρουτίνας για όσους έπαιζαν στα realms, αλλά
αδιανόητη για τους single players μέχρι τότε. Αυτή η νέα πτυχή
επίσης απειλεί να περιορίσει και το ανελέητο grinding που χαρα-
κτηρίζει πολλά single player modes, αφού η δυνατότητα επίση-
μης ανταλλαγής items μεταξύ παικτών θα το καταστήσει λιγότε-
ρο απαραίτητο, πράγμα που οπωσδήποτε μεσοπρόθεσμα θα αλ-
λάξει τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζονται τα παιχνίδια.
ΤελειΩνονΤΑσ
Όπως καταλαβαίνετε, το on–line gaming ως δραστηριότητα
έχει ξεπεράσει προ πολλού το στάδιο που ήταν κτήμα μόνο
μίας λίγο-πολύ hardcore κάστας παικτών, και κάθε μέρα που
περνάει επεκτείνεται προς όλο και περισσότερες κατευθύνσεις
και σε όλο και περισσότερα επίπεδα. Η παγκόσμια gaming αγο-
ρά βρίσκεται εν μέσω παρατεταμένου αναβρασμού και γνωρίζει
μία άνευ προηγουμένου έκρηξη, ενσωματώνοντας διαρκώς νέ-
ους πελάτες και νέες πλατφόρμες. Αργά ή γρήγορα, το freemi-
um πρότυπο θα απορροφήσει όλο και μεγαλύτερο κομμάτι της
gaming αγοράς, η οποία, σε κάθε περίπτωση, μεταλλάσσεται
διαρκώς, καθώς αφομοιώνει νέα πελατεία. Ίσως το μέλλον μας
επιφυλάσσει Mega Games, τα οποία, όπως και η πραγματική
ζωή, θα έχουν να προσφέρουν και διαφορετική εμπειρία στον
καθένα. Σκληροπυρηνικό συγχρονισμένο παιχνίδι για όσους το
επιθυμούν και μπορούν να ακολουθήσουν τις απαιτήσεις και
τους ρυθμούς που αυτό επιβάλλει, και πιο χαλαρό ασύγχρονο
για τις πιο πλατιές, casual gaming μάζες. Οι μεν θα μπορούν να
απολαμβάνουν κάθε πτυχή του τίτλου από τα πανίσχυρα σε
hardware gaming μηχανήματά τους και οι δε θα έχουν πρόσβα-
ση σε μία πιο «νερωμένη» και ελαφριά έκδοση από το κινητό
τους ή την τηλεόρασή τους, ή από οπουδήποτε. Και οι δύο κα-
τηγορίες, πάντως, θα συνυπάρχουν στο ίδιο παιχνίδι. Και όλα
αυτά, φυσικά, θα έχουν ως αιμοδότη και κινητήρια δύναμη μία
τεράστια αγορά Virtual αγαθών, που θα προσφέρουν το απαραί-
τητο monetization, άρα και τα εταιρικά κέρδη. Ας μην ξεχνάμε,
τέλος, τις στρατιές των επαγγελματιών παικτών, καθώς και τα
Real Money Auction Houses. Εσείς θα παίξετε; Ή μήπως θα βγά-
ζετε και το ψωμί σας μαζί;
PC
Το Dungeon Overlord πρεριλαμβάνει ασύγχρονο σύστημα μάχης.
Bγάζοντας το ψωμί τους στα κάτεργα του Tristram.
Και το aviator περιέχει ψήγματα ασύγχρονου gameplay χάρη στην αλ-
ληλεπίδραση με τους φίλους σας.