Page 102 - PCM273

Basic HTML Version

R
eview
ρους σκέψεις που κάνουν. Είναι τόσο καλό
που δημιουργεί απευθείας μία αντίθεση
μεταξύ του φτωχού ομολογουμένως πα-
ρουσιαστικού και της εξαιρετικής ηχητικής
κάλυψης. Ειδικά οι τέσσερις κύριοι πρωτα-
γωνιστές και ο καθηγητής Morales διαθέ-
τουν απόλυτα πειστικό τόνο στις φωνές
τους, καταφέρνοντας να μεταφέρουν στον
παίκτη τα συναισθήματά τους. Ενδιαφέρον
επίσης παρουσιάζει το audio commentary
που είναι διαθέσιμο και, όπως συμβαίνει σε
τέτοιες περιπτώσεις, αξίζει να ακούσετε.
Τα σπουδαία έρχονται σε ό,τι έχει να κά-
νει με το χειρισμό της περιπέτειας, όπου
επιτέλους έπειτα από καιρό βλέπουμε το
στοιχείο της πρωτοτυπίας να κάνει την εμ-
φάνισή του. Εκτός του ταυτόχρονου χειρι-
σμού τεσσάρων χαρακτήρων, στο Reso-
nance έχουμε την ευκαιρία να χρησιμοποι-
ήσουμε για καθέναν εξ αυτών τις μικρής
και μακράς διάρκειας αναμνήσεις του. Τι
σημαίνει αυτό επί της ουσίας; Στο πάνω
αριστερό μέρος της οθόνης, εκτός του in-
ventory μας, εντοπίζονται δύο ακόμη στή-
λες, με τις ονομασίες LTM και STM (Short
Term Memory και Long Term Memory αντί-
στοιχα). Στην πρώτη καταχωρίζονται σημα-
ντικά γεγονότα που βιώνει έκαστος εκ των
πρωταγωνιστών και είναι απαραίτητο να
θυμηθεί στη συνέχεια. Πρόκειται για κατα-
στάσεις που θα χρειαστεί να ανασύρει από
τη μνήμη του, προκειμένου να βρει απά-
ντηση σε κάποιο ερώτημα ή να τις μεταχει-
ριστεί ως επιχείρημα σε κατοπινό διάλογο.
Στη δεύτερη στήλη, της οποίας τον έλεγχο
και τον εμπλουτισμό έχει αποκλειστικά ο
παίκτης, ουσιαστικά τοποθετούνται άτομα
ή αντικείμενα με τα οποία έρχεται σε επα-
φή καθένας από τους ήρωες. Τόσο σε αυτή
την περίπτωση όσο και κατά τη χρήση αντι-
κειμένων από το inventory, χρησιμοποιεί-
ται η μέθοδος της drag ’n’ drop λειτουρ-
γίας. Για παράδειγμα, βλέποντας ένα άτομο
και θέλοντας να ρωτήσουμε ένα άλλο περί
εκείνου, «τραβάμε» το πρώτο σε ένα από
τα κουτάκια της STM κατηγορίας. Για να θυ-
μηθούμε τις μακράς διάρκειας αναμνήσεις,
κλικάρουμε απευθείας στο ανάλογο εικονί-
διο, ενώ για να χρησιμοποιήσουμε τόσο
αυτές όσο και τις μικρής διάρκειας σε κά-
ποια συζήτηση, είτε τις σύρουμε πάνω στο
πρόσωπο που συνδιαλεγόμαστε είτε τις
τοποθετούμε στο κουτάκι που βρίσκεται
πάνω από τις διάφορες φράσεις που είναι
διαθέσιμες σε έναν διάλογο. Πρόκειται για
μία πρωτότυπη και όμορφη προσθήκη σε
παιχνίδι περιπέτειας που προσθέτει ρεαλι-
σμό στα τεκταινόμενα και ταυτόχρονα ανε-
βάζει το δείκτη δυσκολίας. Ξεχάστε λοιπόν
τις ερωτήσεις που εμφανίζονται όταν συ-
ζητάτε για δεύτερη φορά με κάποιον χαρα-
κτήρα και αφού έχετε πρώτα παρατηρήσει
κάτι ή έχει προηγηθεί κάποιο συμβάν. Τέ-
λος, σημειώστε ότι σε ορισμένα σημεία
μπορεί να πεθάνει κάποιος χαρακτήρας,
οπότε το παιχνίδι μάς γυρνά σε πρότερο
σημείο, για να διορθώσουμε τη σχετική
επιλογή μας.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ – ΓΡΙΦΟΙ
H διάρκεια του παιχνιδιού εξαρτάται εξ
ολοκλήρου –και πολύ περισσότερο από
άλλα adventure games– από το πόσο αρ-
γά ή γρήγορα, εύκολα ή δύσκολα, θα αντι-
ληφθείτε το νόημα ορισμένων γρίφων και
θα καταφέρετε να φθάσετε στην επίλυσή
τους. Οι τοποθεσίες που επισκεπτόμαστε
δεν είναι ιδιαίτερα πολλές και όταν εμφα-
νίζονται, σημειώνονται πάνω στο χάρτη
της πόλης Aventine. Ομολογώ ότι από κά-
ποια σχόλια που είχα διαβάσει στο
Ιnternet σχετικά με το demo του τίτλου,
είχα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η πλή-
ρης έκδοση θα άγγιζε τις 20 ώρες. Κάτι τέ-
τοιο δεν συνέβη σε καμία περίπτωση, κα-
θώς ολοκλήρωσα την περιπέτεια ύστερα
από 12 περίπου ώρες. Μέσα σε αυτό το
διάστημα ήρθα σε επαφή με γρίφους που
ευτυχώς δεν βασίζονταν αποκλειστικά και
μόνο στη χρήση αντικειμένων και στην
ανταλλαγή αυτών μεταξύ των τεσσάρων
πρωταγωνιστών, αλλά απαιτούσαν σε ορι-
σμένες περιπτώσεις αρκετή σκέψη και
χρήση της λογικής για να φτάσω στην
απάντηση. Ενδεικτικά αναφέρω το panel
του εργαστηρίου Juno, όπου πρέπει να κα-
ταφέρουμε να συνδέσουμε ένα καλώδιο,
το οποίο να στείλει την κατάλληλη ποσό-
τητα ρεύματος προκειμένου να ανοίξει μία
πόρτα ασφαλείας. Επίσης με δυσκόλεψε ο
τρόπος με τον οποίο βάζουμε μπρος το
κλαρκ στην εγκαταλελειμμένη αποθήκη.
Άλλες αξιόλογες περιπτώσεις είναι οι
ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούμε
για να εντοπίσουμε κάποιες συσκευές και
ο τρόπος που κερδίζουμε την εύνοια του
ιδιοκτήτη της Tortoise Security, προκειμέ-
νου να μας παράσχει βοήθεια. Θα σταθώ
ιδιαιτέρως σε τρία ακόμη σημεία: To πρώ-
το έχει να κάνει με τη σωστή σειρά ερωτή-
σεων που πρέπει να θέσουμε κατά τη
διάρκεια μίας τηλεφωνικής συνομιλίας. Εί-
ναι αρκετά αυστηρή η σειρά επιλογής
τους, ειδικά σε ένα συγκεκριμένο σημείο,
όπου αν δεν επιλέξουμε την κατάλληλη,
δεν μπορούμε να επιτύχουμε το σκοπό
PC Master
102
Σε αυτό το σημείο εντοπίζεται ο δυσκολότερος
γρίφος της περιπέτειας.
Θα έχουμε πολλά να πούμε με τον ιδιοκτήτη
της Tortoise Security.
Λίγο πριν από το φινάλε της περιπέτειας.