R
eview
PC Master
116
M
έσα στον καταιγισμό των
games που λανσάρουν μεν
εξαιρετικής ποιότητας γρα-
φικά και αιματηρές σκηνές
βίας, αλλά ως περιεχόμενο
και gameplay είναι πιο ρη-
χά και από ένα ποτήρι ουίσκι σε μαγαζί των
Λαδάδικων (ήτοι σχεδόν κάθε πρόσφατος
τίτλος που καταφέρνει να σαρώσει στις πω-
λήσεις, με δεκάδες εκατομμύρια αντίτυπα
να «φεύγουν» μέσα στις πρώτες μέρες κυ-
κλοφορίας του), δεν είναι λίγες οι φορές
που καταφεύγουμε σε κάποιον τίτλο μικρής
εταιρείας ή ανεξάρτητου δημιουργού και
μένουμε έκπληκτοι από το βάθος του παι-
χνιδιού και τη δουλειά που έχει γίνει από
πλευράς περιεχομένου, ακόμα και αν υστε-
ρεί κάπως στον εικαστικό τομέα σε σχέση
με τα περισσότερα σύγχρονα με αυτό
games. Κάπως έτσι ένιωσα όταν ασχολήθη-
κα με το Lone Survivor.
«MY NAME IS… NOT IMPORTANT
ANYMORE»
Το σενάριο του παιχνιδιού μοιάζει αρκε-
τά με το «I Am Legend», την εξαιρετική ται-
νία με πρωταγωνιστή τον Will Smith, η
οποία, βέβαια, βασίστηκε ως concept στην
ταινία του 1971 «Omega Man» με τον Charl-
ton Heston – το σωστό review παραδίδει
ΚΑΙ μαθήματα κινηματογράφου (σημ. αρχι-
συντάκτη: αν θες να παραδώσεις σωστό
μάθημα, πρέπει να αναφέρουμε και τον
αγαπημένο μου Vincent Price στο «Last
Man On Earth»).
Μία μυστηριώδης θεομηνία πλήττει τη
Γη και φαινομενικά καταστρέφει τον πολι-
τισμό όπως τον ξέρουμε, μετατρέποντας
τους κατοίκους της σε άμυαλα και άκρως
επιθετικά ζόμπι. Ο ανώνυμος ήρωας του
game είναι ένας επιζών, ο οποίος έχει στή-
σει ένα σχετικά ασφαλές καταφύγιο στο
διαμέρισμά του και απλά προσπαθεί να επι-
βιώσει υπό τους διαρκείς ήχους των τερά-
των έξω από την πόρτα του, καταναλώνο-
ντας τις προμήθειες που έχει συγκεντρώσει
και ακούγοντας αραιά και πού το ραδιόφω-
νό του, μήπως και λάβει κάποιο σημάδι ζω-
ής από τον έξω κόσμο. Κάποια στιγμή,
όμως, οι προμήθειες τελειώνουν και σε αυ-
τό το σημείο ξεκινάει το game, με τον
ήρωα να αποφασίζει να αφήσει την ασφά-
λεια του σπιτιού του για να εξερευνήσει
τον κόσμο γύρω του, να βρει τα απαραίτη-
τα για την επιβίωσή του συστατικά και, εν-
δεχομένως, να έρθει σε επαφή με άλλους
επιζώντες. Όμως η μοναχική ζωή σε έναν
μετα-αποκαλυπτικό κόσμο αποτελεί πρό-
κληση για τη σωματική και την ψυχική –κυ-
ρίως– υγεία του ανθρώπου, και το κουρα-
σμένο μυαλό πολλές φορές παίζει τα δικά
του παιχνίδια…
«ΤIME TO FACE THE OUTSIDE
WORLD»
Από πλευράς gameplay, το παιχνίδι είναι
«Survival Horror» με όλη τη σημασία της
φράσης. Περιπλανώμενος μέσα σε έναν κό-
σμο γεμάτο τέρατα, ο παίκτης καλείται να
συλλέξει νερό και τροφή (την οποία σε ορι-
σμένες περιπτώσεις πρέπει να μαγειρέψει
κιόλας με το κατάλληλο σκεύος – για τόσο
«true» σκηνικά μιλάμε!), να κοιμάται ανά τα-
κτά διαστήματα (ο ύπνος παράλληλα είναι
το «SAVE» του παιχνιδιού) και να ξοδεύει με
μέτρο τα όποια πυρομαχικά έχει, καθώς οι
σφαίρες δεν είναι άπειρες σε αριθμό. Το
combat system του παιχνιδιού είναι ιδιαιτέ-
ρως απλό, καθώς o παίκτης απλά πατάει
ένα κουμπί για να τραβήξει το όπλο (αρκεί
πρώτα να βρει ένα όπλο, εννοείται) και με-
τά απλά στοχεύει ευθεία, πάνω διαγώνια ή
χαμηλά με το πάτημα του αντίστοιχου βέ-
λους στο πληκτρολόγιο, ενώ πυροβολεί με
το πάτημα ενός κουμπιού.
Το σπουδαίο της όλης υπόθεσης, όμως,
είναι ότι όλα τα παραπάνω είναι λίγο-πολύ
optional και πολύ «ανοιχτά»: ο παίκτης, αν
θέλει, μπορεί να μην τρώει καθόλου ή να
τρώει αμαγείρευτο και κακής ποιότητας
φαγητό, να μην κοιμάται όταν ο χαρακτή-
ρας δηλώνει πως είναι κουρασμένος ή,
αντίθετα, να κοιμάται διαρκώς και άσκοπα,
Δισδιάστατο horror διαμάντι!
του Κώστα «Hellion» Καλλιανιώτη hellion.kal@gmail.com
«Lovely party… Pity I wasn’t invited! »
Ο ανώνυμος πρωταγωνιστής
με τη χαρακτηριστική χει-
ρουργική μάσκα, την οποία
φοράει διαρκώς.
Οι καθρέφτες χρησιμεύουν ως ένα σύστημα
«waypoint», αλλά και ως μετρητές της ψυχικής
κατάστασης του ήρωα.
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
CPU Intel Core i5-750, 2GB RAM, GPU
ATi Radeon HD 4600, Windows 7 Home
Premium
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Το παιχνίδι έχει χαμηλότατες απαιτήσεις
και παίζει ομαλά σε κάθε σύστημα.
LONE SURVIVOR