Page 134 - PCM273

Basic HTML Version

Sephir:
Streamlining/Απλοποιήσεις για
αυτόν το μήνα στο… καφενείο μας. Θεω-
ρείτε ότι οι εταιρείες προβαίνουν συχνά σε
αυτές και κατά πόσο πιστεύετε ότι επηρεά-
ζουν, εντέλει, το gameplay;
Kuivamaa:
Ποιο είναι, κατά τη γνώμη
σας, το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα
απλοποιημένου franchise, παίδες;
Sephir:
Το Dungeon Siege 3!
Volrath:
Γιατί, τα 2 πρώτα ήταν πολύ-
πλοκα;
Sephir:
Αυτό, βασικά, μου ήρθε.
Admiral:
Από πού να ξεκινήσω και πού
να τελειώσω... Deus Ex Invisible War, π.χ., η
μετάβαση από Morrowind σε Oblivion.
Sephir:
Fallout 3; Εγώ θα έβαζα και Mass
Effect μέσα.
Admiral:
Βεβαίως. Πολύ καλό παράδειγμα!
Volrath:
Εμένα, πάλι, γιατί δεν μου έρχε-
ται κάποιο στο μυαλό;
Admiral:
Γιατί έχεις καεί με το Diablo 3
και δεν μπορείς να σκεφθείς τίποτα άλλο!
Volrath:
Εεε, Gothic 3;
Kuivamaa:
Εγώ να πω ότι δεν το θεωρώ
κατ’ ανάγκη αρνητικό. Ένα παιχνίδι που
ξεκίνησε σχετικά πολύπλοκο και γνώρισε
επιτυχία, ενώ έγινε πιο σύνθετο και πάτω-
σε είναι το Imperialism. H μετάβαση στο 2
δηλαδή. Tώρα, βέβαια, μιλάμε για τίτλο
15ετίας…
Sephir:
Eγώ ούτε που έχω πλησιάσει το
συγκεκριμένο παιχνίδι.
Admiral:
Πιστεύετε όμως ότι είναι απα-
ραίτητη πια η τόση απλοποίηση; Π.χ., θεω-
ρούν πραγματικά τόσο «χαζό» τον παίκτη,
ώστε να βάζουν συνεχώς κάποιο στρατιώτη
να ακολουθεί στο Call of Duty; Μήπως και
χαθεί στο γραμμικό level;
Sephir:
Bασικά, πιστεύω ότι δεν θεω-
ρούν τους παίκτες χαζούς…
Kuivamaa:
Yπάρχουν μερικοί που είναι
όντως χαζοί, βέβαια.
Sephir:
…απλά προσπαθούν να αποφύ-
γουν να τον κάνουν να χάσει.
Volrath:
Eξαρτάται. Είναι απαραίτητο αν
το θεωρήσει η εταιρεία έτσι, και το τι θα
θεωρήσει έχει να κάνει με το κοινό στο
οποίο θέλει να απευθυνθεί.
Sephir:
Πείτε μου, σε ποιο πρόσφατο
παιχνίδι έχετε χάσει ξανά και ξανά;
Admiral:
Απάντηση πολιτικού από τον
Νίκο… Καλή ερώτηση! Και πώς να χάσεις,
αφού αρκεί να κάτσεις σαν δειλός πίσω
από έναν τοίχο, ώστε να θεραπευτείς αυτό-
ματα;
Kuivamaa:
Single player λέμε τώρα, ε;
Admiral:
Ε, ναι.
Volrath:
Δεν μπορώ να απαντήσω γιατί
δεν είναι PC game (αλλά θα γίνει σύντομα).
Sephir:
Dark Souls, εννοείς.
Volrath:
Ε, ναι!
Sephir:
Βασικά, οι απλοποιήσεις πιστεύω
ότι γίνονται υπερβολικές και συχνά το παι-
χνίδι χάνει το χαρακτήρα του. Υπάρχει βέ-
βαια μία λεπτή γραμμή για το τι θεωρεί ο
καθένας απλοποιημένο και τι όχι.
Admiral:
Ειλικρινά, θα ήθελα να ρωτήσω
κάποιον developer εάν όντως θεωρεί τόσο
χαζό το κοινό του, ώστε να θεωρεί ανα-
γκαίο, π.χ., να του θυμίζει σε κάθε πόρτα
«Press E tο open».
Volrath:
Όταν μιλάμε για σειρές παιχνι-
διών, το πρόβλημα που έχω εγώ κυρίως εί-
ναι στην απλοποίηση των genres. Για παρά-
δειγμα, RPGs. Δείτε τι βγαίνει τώρα και τι
έβγαινε πριν από 15 χρόνια.
Sephir:
Άποψή μου είναι ότι η μανία
τους να τα κάνουν όλα shooter έχει κατα-
ντήσει τη βιομηχανία έτσι.
Kuivamaa:
Έβαλα και έπαιξα λίγο Elder
Scrolls Arena τις προάλλες και μετά Rise of
the Triad. Tα RPGs έχουν απλοποιηθεί αρ-
κετά, τα FPS έχουν γίνει εκατό φορές πιο
σύνθετα.
PC Master
134
ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ
Τον τελευταίο καιρό μεγάλο μέρος της gaming community επικρίνει την απλοποίηση που
σημειώνεται σε τίτλους, προκειμένου να προσελκύσουν ένα πιο mainstream κοινό. Τι άποψη
έχουν για το φαινόμενο αυτό οι συντάκτες του «PC Master»;
Επιμέλεια: Γιώργος Δεμπεγιώτης
Είναι η επιτυχία του υπεύθυνη για την απλοποίηση των σημερινών games;