Page 135 - PCM273

Basic HTML Version

135
PC Master
Admiral:
Βασίλη, καλύπτεις επάξια το
κενό του retro-Μάνου.
Kuivamaa:
Eίχα μια φλασιά…
Sephir:
Σύνθετα; Ίσα ίσα.
Admiral:
Τα FPS; Πιο σύνθετα; Διαφωνώ!
Volrath:
Εγώ πάλι συμφωνώ.
Kuivamaa:
Σε σχέση με το Doom και το
Quake λέω. Αυτήν την κλάση.
Admiral:
Ορίστε, εδώ είναι το σημείο
που θα πλακωθούμε!
Sephir:
Εντάξει, έχεις περισσότερα
όπλα, κινήσεις κ.λπ., αλλά η γραμμικότητα,
που είναι μεγαλύτερη από χάρακα, είναι
εκνευριστική.
Kuivamaa:
Η επικοινωνία, η αλληλεπί-
δραση με το περιβάλλον...
Sephir:
So? Το σημαντικότερο έχουν
αφήσει πίσω, το design...
Admiral:
Πέστα, ρε Γιώργο! Ειδικά για τα
FPS μπορώ να γράψω διατριβή για τη ζημιά
των απλοποιήσεων.
Volrath:
Mα ήταν ποτέ τα FPS παιχνίδια
με υποδειγματικό design;
Sephir:
Δεν ήταν υποδειγματικό, αλλά
τουλάχιστον δεν πήγαινες από το Α στο Β
μέσω… βελακίων.
Kuivamaa:
Κοιτάξτε, ήμουν ο τύπος του
gamer που έπαιζε dungeon crawlers με τε-
τράδιο σε τετραγωνάκια για να σημειώνω
χάρτες...
Admiral:
Παίξε Grimrock.
Kuivamaa:
Το Ultima Underworld που εί-
χε autogenerated χάρτη εγώ το χειροκρό-
τησα.
Admiral:
Μπράβο, αυτό είναι ένα παρά-
δειγμα θετικής απλοποίησης. Αφαιρείς από
τον παίκτη μία «αγγαρεία» και τον αφήνεις
να ευχαριστηθεί το gameplay.
Kuivamaa:
Έτσι.
Volrath:
Σωστό.
Sephir:
Σωστά, η απλοποίηση εκεί που
όντως αποφεύγει τον παίκτη να πραγματο-
ποιεί αγγαρεία. Όμως, τι θεωρείται «αγγα-
ρεία»;
Admiral:
Εκεί είναι το θέμα όντως.
Kuivamaa:
Αγγαρεία θεωρείται το να εί-
σαι paladin tank σε 25άρι guild και να είσαι
και καλός retribution dps και να σε στέλνει
η guild mistress να κάνεις respec κάθε τρί-
το boss, οπότε… ευχαριστώ Blizzard για το
dual spec και δεν ακούω κουβέντα.
Sephir:
Εγώ δεν θεωρώ αγγαρεία, π.χ.,
το να βάζω stats στον ήρωά μου ή να ψά-
χνω να βρω το κλειδί για να περάσω στο
επόμενο level στο αγαπημένο μου FPS.
Volrath:
Aγγαρεία είναι κάτι που πρέπει
οπωσδήποτε να γίνει για να εξελιχθεί ομα-
λά το παιχνίδι, αλλά το οποίο είναι απί-
στευτα βαρετό και χρονοβόρο.
Admiral:
Εκεί είναι όλο το θέμα: πού
σταματά η διευκόλυνση και πού αρχίζει η
αφαίρεση στοιχείων του gameplay;
Sephir:
Xμ… ναι, σωστά Νίκο, αλλά για
σένα τι είναι βαρετό και χρονοβόρο π.χ. σε
ένα RPG; Το Mass Effect δεν μπορεί να δια-
φημίζεται ως Action/RPG, ενώ στην ουσία
είναι ένα shooter με κανά δυο στοιχεία
«παραμετροποίησης».
Admiral:
Ακριβώς. Αν είναι έτσι, θα έπρε-
πε κάθε shooter με cutscenes να λέγεται
RPG.
Kuivamaa:
Έχεις δίκο.
Volrath:
Nα έχεις καθαρίσει ένα
dungeons και να ψάχνεις έναν καταραμένο
διακόπτη, να πηγαινοέρχεσαι στην πόλη για
να αδειάσεις τσάντες. Ή το παράδειγμα με
το χάρτη που αναφέρθηκε πριν.
Kuivamaa:
Kαι ο Νίκος δίκιο έχει.
Admiral:
Για μένα η διάκριση μεταξύ θε-
τικής και αρνητικής απλοποίησης θα πρέπει
να γίνεται ως εξής. Θετική απλοποίηση:
Τροποποίηση ορισμένων στοιχείων ώστε να
διευκολύνεται ο παίκτης στη χρήση τους,
χωρίς να αλλοιώνεται το gameplay. Aρνητι-
κή απλοποίηση: Όταν, αντί να προσπαθού-
με να βελτιώσουμε στοιχεία, τα αφαιρούμε
τελείως.
Sephir:
Aν και λείπει ο adventurάς, να
προσθέσω μία σημαντική απλοποίηση: την
έλλειψη dead ends!
Admiral:
Να μην μπορείς, δηλαδή, να
συνεχίσεις αν κάνεις λάθος;
Sephir:
Nαι.
Admiral:
Χμ, σίγουρα είναι απλοποίηση.
Είναι όμως αρνητικό;
Sephir:
Θετική απλοποίηση φυσικά. Σκέ-
ψου πόσο βαρετό είναι ένα adventure να
Σχολιάζοντας την επικαιρότητα
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ
Αλέξανδρος
«Αdmiral»
Γκέκας
Χείμαρρος ο «Ναύ-
αρχος», σιχαίνεται
να τον θεωρούν
«μπούφο» και τά-
χθηκε κατά των ανε-
ξέλεγκτων απλοποι-
ήσεων.
Βασίλης
«Kuivamaa»
Ξερικός
Ο Βασίλης ήταν πε-
ρισσότερο συγκα-
βατικός, δέχεται τις
απλοποιήσεις, αρ-
κεί να είναι ποιοτι-
κές. Αν το παρακά-
νουν, όμως, καλύτε-
ρα να αλλάξουν
όνομα...
Νίκος
«Volrath»
Καλαγκιάς
Στο ίδιο μήκος κύ-
ματος με τον Βασί-
λη κινείται ο Νικό-
λας: οι απλοποιή-
σεις θα πρέπει να
μην αλλοιώνουν τα
βασικά συστατικά
ενός παιχνιδιού.
Γιώργος
«Sephir»
Δεμπεγιώτης
Οι απλοποιήσεις θα
πρέπει να προέρχο-
νται από το μυαλό
του developer και
όχι από κάποιον τυ-
χάρπαστο γραβατω-
μένο χαρτογιακά...
Dragon Age 2: Άλλοι αγάπησαν το streamlining
του κι άλλοι όχι...
Το Diablo 3 δεν είναι τόσο casual
όσο δείχνει εκ πρώτης όψεως.