PC Master
136
το ξαναρχίζεις από την αρχή μόνο και μόνο
επειδή δεν βρήκες το τάδε αντικείμενο...
Kuivamaa:
Πάλι θα δώσω μουσικό παρά-
δειγμα, νομίζω. Είμαι της άποψης ότι αν το
τελικό αποτέλεσμα είναι ποιοτικό, είμαι
έτοιμος να αποδεχτώ απλοποιήσεις. Αλλά
σίγουρα υπάρχει ένα όριο. Δηλαδή αν επι-
στρέψουν οι System of a Down με ποπ άλ-
μπουμ, έστω και υψηλής ποιότητας, εγώ
θα ξενερώσω. Έτσι και με τα games. Aν το
επόμενο Elder Scrolls βγει shooter, ε, ακό-
μα και το κορυφαίο να είναι, εγώ θα στρα-
βομουτσουνιάσω.
Sephir:
Ε, ναι, αυτό είναι το θέμα, αν
αλλάζει εντελώς χαρακτήρα κάτι, παύει να
έχει νόημα η ύπαρξή του.
Admiral:
Και όμως Βασίλη, αυτό το επι-
χείρημα χρησιμοποιείται κατά κόρον: «Και τι
σε πειράζει που το Fallout 3 δεν είναι turn-
based RPG, αφού είναι πολύ ωραίο FPS-
RPG;»
Kuivamaa:
Στο κάτω κάτω, ονόμασέ το
αλλιώς.
Sephir:
Σωστά. Ονόμασέ το Outfall.
Admiral:
«Γιατί κράζετε το Xcom
shooter, μπορεί να είναι καλό!» Δεν με νοι-
άζει αν είναι καλό, εγώ θέλω strategy!
Sephir:
Ε, καλά, αυτό δεν ήταν απλοποί-
ηση, ήταν αρπαχτή.
Kuivamaa:
Το φυσάει και δεν κρυώνει ο
Aλέξανδρος.
Volrath:
Ναι, μα το κρίνεις σαν το game
που σου δίνουν, όχι σαν αυτό που εσύ θέ-
λεις. Συμφωνώ στο θέμα του ονόματος,
πάντως, καλύτερα να δίνουν διαφορετικό.
Admiral:
Δεν ξέρω, εγώ σαν παίκτης
νιώθω προσβεβλημένος όταν ο δημιουρ-
γός θεωρεί ανάγκη το να κρατά συνεχώς
το χεράκι μου. Δεν θέλω να με θεωρούν
μπούφο. Και πολλές φορές αισθάνομαι οτι
η νοητή γραμμή μεταξύ διευκόλυνσης και
αποβλάκωσης καταπατάται ξεκάθαρα.
Sephir:
Εμένα δεν με ενοχλεί τραγικά
αυτό, είναι καλό να υπάρχουν hints, αλλά
όχι η λύση μπροστά στα μάτια μας. Γενικά,
θα έλεγα ότι το gaming από τη στιγμή που
απευθύνεται σε περισσότερο κόσμο, έχει
γίνει πολύ πιο εύπεπτο. Να τελειώνουμε
γρήγορα τον έναν τίτλο για να αρχίσουμε
τον επόμενο.
Volrath:
Σωστό, Γιώργο.
Sephir:
Βέβαια, υπάρχει και η άλλη
πλευρά. Δεν ξέρω κατά πόσο θα είχα χρό-
νο να ασχοληθώ με ένα παιχνίδι το οποίο
θα με δυσκόλευε στο ίδιο σημείο για εβδο-
μάδες. Πάνε οι εποχές που ήμουν πιτσιρί-
κος και έπαιζα το ίδιο παιχνίδι για μήνες.
Ίσως φταίμε κι εμείς τελικά και όχι μόνο οι
εταιρείες.
Admiral:
Δηλαδή δεν αισθάνεστε λίγο
«μπούφοι» όταν οι developers αναφέρουν
οτι ο κόσμος σήμερα παίζει μόνο shooters;
Εμένα με ενοχλεί πολύ.
Sephir:
Μου αρέσει να παίζω shooters,
αλλά όχι εις βάρος άλλων ειδών.
Admiral:
Βρε και μένα μου αρέσουν, αλ-
λά σε κάποια φάση βλέπαμε όλα να γίνο-
νται shooters.
Volrath:
Κι εμένα με ενοχλεί, αλλά εδώ
μπαίνει και το θέμα της κονσόλας... αναφέ-
ρονται κυρίως εκεί και στο αντίστοιχο κοι-
νό, νομίζω.
Kuivamaa:
Βασικά, οι developers έπεσαν
στην κλασική παγίδα, που τώρα λέγεται
κονσόλα και παλιότερα home computer.
Sephir:
Βασικά, δεν το αναφέρουν οι
developers, αλλά οι publishers που ενδια-
φέρονται μόνο για ζεστό χρήμα. Οι
developers φαίνεται ότι ενδιαφέρονται να
φτιάξουν και άλλα πράγματα, βλέπε
Kickstarter.
Kuivamaa:
Publishers, OK. Δίνουν βάρος
στις κονσόλες, αλλά το ρημάδι το PC δεν
πεθαίνει με την καμία, γιατί η φύση του ως
πολυεπίπεδου εργαλείου τού επιτρέπει να
εξελίσσεται.
Admiral:
Έτσι, ρε Βασίλη, να σε φιλήσω!
Kuivamaa:
Τώρα πια στις μέρες μας το
gaming hardware των PCs είναι τρία επίπε-
δα πάνω από τις κονσόλες και οι gamers
των PCs είναι πιο απαιτητικοί.
Admiral:
Φυσικά, αλλά καμιά φορά, ρε
παιδί μου, αναρωτιέμαι: ο σημερινός μέσος
gamer σας φαίνεται πιο «χαζός» από ό,τι
στο παρελθόν; Εμένα όχι.
Sephir:
Όχι, πιο ανυπόμονος ίσως.
Kuivamaa:
Πλέον το gaming είναι πα-
ντού, αυτό είναι το θέμα. Έχω θείο Ελλη-
νοαμερικανό που δεν έπαιζε ποτέ του παι-
χνίδια (65 χρονών είναι ο άνθρωπος) και
κάθεται με τις ώρες και παίζει Αngry Βirds.
Admiral:
Άρα λοιπόν, γιατί η σαρωτική
απλοποίηση; Δεν λέμε συχνά ότι κάθε γε-
νιά είναι πιο έξυπνη από την προηγούμενη;
Sephir:
Γιατί προφανώς, ο κυρ Μήτσος ο
φούρναρης δεν θα κάτσει να ασχοληθεί με
stats...
Volrath:
Για περισσότερες πωλήσεις.
Άμα το Angry Birds πουλάει σε εκατομμύ-
ρια γιαγιάδες και παιδάκια, ε θα αντιγρά-
ψουν την ίδια λογική και οι άλλοι.
Admiral:
Και ρωτάω εγώ: γιατί να μην
ασχοληθεί; Ο κυρ Μήτσος μπορεί να ξέρει
απ’ έξω όλους τους κανόνες του μπάσκετ,
μέχρι και το πώς υπολογίζεται το tendex,
γιατί δεν μπορεί να κάνει το ίδιο στα
games; Να μάθει τους κανόνες του;
Sephir:
Γιατί κανείς δεν ενδιαφέρεται να
τον κάνει να μάθει ίσως; Προτιμά την εύκο-
λη λύση. Δώσ’ του απλό gameplay για να
τα αρπάξουμε;
Admiral:
Ε, τότε, τι παίζει; Ας κάτσει να
δει ταινία.
Volrath:
Γιατί ο κυρ Μήτσος δεν ξέρει
αγγλικά.
Όσο hardcore κι αν
είναι κανείς, δύσκο-
λα θα παραπονεθεί
για την επικράτηση
του automap. Ακό-
μα και αν υπάρχει η
δυνατότητα απε-
νεργοποίησής του,
όπως στο
Grimrock!
Άραγε, ένα τόσο hardcore παιχνίδι όσο το
πρώτο X-COM θα είχε θέση στη σημερινή
αγορά;