137
PC Master
Admiral:
Εντάξει, το καταλαβαίνω ότι το
gaming έχει γίνει πιο «μαζικό» και υπάρχει,
ως εκ τούτου, πολύ κοινό που δεν είχε πα-
λιότερα επαφή με το είδος, αλλά κάπου θα
πρέπει να υπάρχει ένα όριο.
Volrath:
Μαζικό gaming = μαζικές πω-
λήσεις.
Sephir:
Σαν το Χόλιγουντ ένα πράμα!
Εδώ διάβασα ότι θέλουν να βάλουν «διακο-
πή για διαφημίσεις» σε παιχνίδια. Να το δω
κι αυτό... Να πας να σφάξεις τον Azmodan
και… τσουπ: «Αγοράστε το νέο Ariel».
Volrath:
Χα, χα, χα, χα, χα!
Admiral:
Για μένα, λοιπόν, τα τελευταία
τρία χρόνια περάσαμε έναν gaming μεσαί-
ωνα, κατά τον οποίο οι publishers θυσία-
σαν το hardcore gaming στο βωμό των
casuals. Ευτυχώς, η κατάσταση πάει να αλ-
λάξει τελευταία. Η επιτυχία του Dark Souls,
π.χ., είναι ένα καλό δείγμα.
Kuivamaa:
Εγώ ακόμα βλέπω hardcore
τίτλους να βγαίνουν, αλλά οι hardcore
gamers είναι πια μικρή μειοψηφία.
Admiral:
Οι casual, που ξεκίνησαν πρό-
σφατα το gaming, δεν θα ζητήσουν κάποια
στιγμή κάτι περισσότερο; Πόσο καιρό θα
κάθονται να πλατσουρίζουν στα ρηχά;
Sephir:
Αλήθεια, αν έβγαινε τώρα όπως
είναι ένα Baldur’s Gate, θα είχε επιτυχία
άραγε;
Kuivamaa:
Δεν θα μάθουμε ποτέ.
Admiral:
Αν είχε το αντίστοιχο μπάτζετ;
Είμαι σίγουρος πως ναι.
Kuivamaa:
Η επιτυχία έχει να κάνει και
με το τυχαίο timing.
Sephir:
Θα φαινόταν δύσκολο δηλαδή;
Γιατί δεν ήταν τόσο βαρύ, είχε τρελό βά-
θος, αλλά μπορούσες να παίξεις και λίγο
πιο «χαλαρά».
Admiral:
Αν έριχναν ένα καράβι λεφτά
σαν το Amalur και περίμεναν 10 εκατομμύ-
ρια πωλήσεις, θα αποτύγχανε παταγωδώς.
Volrath:
Τι θα θεωρούνταν όμως επιτυ-
χία για ένα τέτοιο game: πωλήσεις σε αριθ-
μό Diablo 3 ή Legend of Grimrock;
Admiral:
Ακριβώς.
Kuivamaa:
Πώς το λένε οι Αγγλοσάξο-
νες; Serendipity.
Sephir:
Τους στόχους τους θέτει το μάρ-
κετινγκ. Εγώ έχω την εντύπωση ότι κάποιοι
γραβατωμένοι κύριοι, εκτός τόπου και χρό-
νου με το αντικείμενο, αποφασίζουν για τα
«πετσοκόμματα».
Admiral:
Έτσι! Και οι εταιρείες κλείνουν
η μία πίσω από την άλλη, γιατί όλοι θέ-
λουν ντε και καλά να πουλήσουν το παι-
χνίδι τους μέχρι και στη θεία μου την Κατί-
να!
Kuivamaa:
Έτσι είναι πάντα.
Sephir:
Πάντως, το νόημα είναι ότι οι
απλοποιήσεις είναι καλές μέχρι εκεί που
δεν χαλάνε την εμπειρία που είχε στο νου
του ο developer.
Kuivamaa:
Ενώ τα νούμερα είναι αυτά
που τρέχουν τη βιομηχανία, πρέπει να
υπάρχει το μεράκι πίσω από κάθε παιχνίδι.
Sephir:
Γι’ αυτό μου αρέσουν τα περισ-
σότερα indie games, γιατί συνήθως είναι
πιο κοντά σε αυτό που είχαν στο μυαλό
τους οι πραγματικοί πρωταγωνιστές πίσω
από τα παιχνίδια και όχι τύποι σαν τον
Kottick.
Admiral:
Η βασική μου αντίρρηση σχετι-
κά με τη λογική των απλοποιήσεων συνο-
ψίζεται σε μία φράση: δεν γίνεται ένα προϊ-
όν να αρέσει σε όλους.
Volrath:
Πολύ σωστό, Άλεξ.
Sephir:
Σωστά. Κάνε τα κουμάντα σου
και βάλε ρεαλιστικούς στόχους.
Admiral:
Αν το παρακάνεις με τις απλο-
ποιήσεις, ώστε να πιάσεις μεγαλύτερο κοι-
νό, θα χάσεις τους hardcorάδες, που, σε
τελική ανάλυση, είναι αυτοί που σε στηρί-
ζουν σταθερά.
Sephir:
Το Diablo 3 θεωρώ ότι δεν πέτυ-
χε μόνο λόγω ονόματος, αλλά γιατί όντως
σεβάστηκε κάποια πράγματα, ασχέτως δια-
φόρων που δεν έχουν παίξει ούτε ένα τέ-
ταρτο μαζί του και το κράζουν ως απλοποι-
ημένο και casual.
Admiral:
Ε, βέβαια, το ίδιο και το
Starcraft 2.
Kuivamaa:
Να σου πω την αλήθεια, εί-
ναι πολύ κοντύτερα στο 2 απ’ ό,τι περίμε-
να. Έχει την ίδια αίσθηση, το magic find εί-
ναι εκεί, έχει βελτιωμένο crafting, δεν
υπάρχει ανάγκη για muling, αφού το stash
το μοιράζονται όλοι χαρακτήρες σου. Είναι
παιδί του μπαμπά του και εγγόνι του παπ-
πού του, κανένα μπαστάρδεμα!
Admiral:
Ορίστε λοιπόν, παράδειγμα λε-
λογισμένης απλοποίησης.
Sephir:
Και μία ερώτηση: ποιο απλοποι-
ημένο παιχνίδι που παρεξέκλινε από τις ρί-
ζες του, σας άρεσε τελικά;
Kuivamaa:
Καλή ερώτηση.
Volrath:
Εύκολα... το Dragon Age 2.
Sephir:
Ναι ε; Το μίσησα το Dragon Age
2. Εμένα το Splinter Cell: Conviction.
Admiral:
Το πρώτο που μου έρχεται αυ-
τήν τη στιγμή στο μυαλό είναι το Skyrim.
Kuivamaa:
Λοιπόν, Wing Commander
Prophecy. Εγώ το γούσταρα.
Admiral:
Το Deus Ex Human Revolution
είναι επίσης ένα καλό παράδειγμα. Έχει
απλοποιήσεις, χωρίς όμως να θυσιάζει κά-
ποιο ιδιαίτερο βάθος στο gameplay. Συνο-
ψίζοντας την άποψή μου με δύο λέξεις, εί-
μαι υπέρ των απλοποιήσεων που έχουν ως
στόχο να εισαγάγουν το νέο παίκτη πιο
ομαλά στο παιχνίδι.
Kuivamaa:
Σωστό, γιατί μπορώ να σκε-
φτώ κανά δυο τίτλους που ήταν εντελώς
εχθρικοί στην αρχή. Δηλαδή σε έδιωχναν,
ενώ είχε ψωμί. Λίγη απλοποίηση μερικές
φορές καλή είναι.
Admiral:
Είμαι εντελώς κατά των απλο-
ποιήσεων που αρχίζουν να αφαιρούν ου-
σιώδη στοιχεία του gameplay υπό το φόβο
ότι ο παίκτης δεν θα μπορέσει να αντεπε-
ξέλθει. Μέχρι πρόσφατα η Paradox θεω-
ρούσε προσβολή το να βάλει tutorial.
Volrath:
Προσωπικά, είμαι υπέρ των
απλοποιήσεων εφόσον συντελούν σε ένα
πιο «ευχάριστο» gameplay και δεν πετσοκό-
βουν τα βασικά συστατικά του τίτλου.
Kuivamaa:
Το EVE online, για παράδειγ-
μα, ενώ είναι φοβερό game, ζητάει λίγο
streamlining. Είναι πολύ ανελέητο.
Admiral:
Έτσι, Βασίλη. Θα ήθελα να το
παίξω, αλλά φοβάμαι.
Sephir:
Βασικά, απλοποιήσεις αποδεκτές
είναι αυτές που αφορούν κυρίως χρονοβό-
ρους και κουραστικούς μηχανισμούς.
Admiral:
Κανείς μας δεν έμαθε ποδήλα-
το κατευθείαν, χωρίς τις βοηθητικές ρόδες.
Αλλά θέλω κάποια στιγμή οι «βοηθητικές
ρόδες» να βγαίνουν και τα παιχνίδια να μας
αφήνουν ελεύθερους να εφαρμόσουμε
αυτά που μάθαμε.
Sephir:
Σοφή κουβέντα.
Kuivamaa:
Χα, χα, έτσι είναι, αλλά όχι
μόνο δεν βγαίνουν πάντα, αλλά έχουν και
μέγεθος τροχού από τρακτέρ!
Sephir:
Και μετά τη σοφία του Admiral,
κλείνουμε για αυτόν το μήνα! Καλά μπάνια!
PC
Σε ποιους απευθύνεται, τελικά, η campaign του Call of Duty;