Page 64 - PCM273

Basic HTML Version

PC Master
64
Σ
ε γενικές γραμμές, η μηχανή
ενός παιχνιδιού (game engine)
είναι το κομμάτι του παιχνιδιού
που ασχολείται με την απεικόνι-
ση γραφικών, την επεξεργασία
μονάδων χειρισμού (πληκτρολόγιο, ποντίκι,
joypad, κ.λπ.), τα διάφορα οπτικοακουστικά
εφέ, τη διαχείριση του κόσμου του παιχνι-
διού, τους κανόνες Φυσικής σε αυτόν τον
κόσμο, τα ηχητικά εφέ, τη μουσική, την
επικοινωνία μέσω δικτύου (για διαδικτυακά
παιχνίδια), κ.λπ.
Ένα χαρακτηριστικό των περισσότερων
μηχανών είναι ότι από τη στιγμή που δεν πε-
ριέχουν ιδιαίτερες λειτουργίες για συγκεκρι-
μένους τίτλους, μπορούν να επαναχρησιμο-
ποιηθούν για την ανάπτυξη πολλών παιχνι-
διών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ακούμε
συχνά για νέα παιχνίδια που χρησιμοποιούν
την Unreal Engine, τη Source Engine ή τη
μηχανή του τάδε –συχνά επιτυχημένου– παι-
χνιδιού. Μάλιστα, μερικές εταιρείες, όπως η
Epic Games, έχουν αφιερώσει ένα σημαντικό
ποσοστό τους στην ανάπτυξη μηχανών προς
διάθεση σε τρίτους developers.
ΤεχνολογIες
Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει μία σχε-
τική παύση στην εξέλιξη των μηχανών παι-
χνιδιών, ιδιαίτερα όσο αφορά στο οπτικό
κομμάτι τους. Αν και η εξέλιξη δεν έχει
σταματήσει, είναι προφανές πως η ανάπτυ-
ξη που υπήρχε μεταξύ του 2005 και του
2012 δεν είναι αντίστοιχη αυτής μεταξύ
του 1998 και του 2005. Ο λόγος, όσο τε-
τριμμένο και αν ακούγεται πλέον αυτό, εί-
ναι η έμφαση που άρχισαν να δίνουν οι
game developers στις κονσόλες εκείνη την
περίοδο. Αν και τα τελευταία χρόνια τα
έσοδα της βιομηχανίας παιχνιδιών από προ-
σωπικούς υπολογιστές έχουν εμφανίσει μία
άνοδο, οι κονσόλες αποτελούν ένα μερίδιο
της αγοράς αρκετά σημαντικό ώστε να επη-
ρεάσει τις τεχνολογικές επιλογές που κά-
νουν οι προγραμματιστές μηχανών.
Ωστόσο πλέον οι κονσόλες που υπάρ-
χουν στην αγορά αυτή την περίοδο έχουν
αρχίσει να δείχνουν έντονα την ηλικία τους
–μία αιωνιότητα στον κόσμο της Πληροφο-
ρικής– και οι Microsoft, Sony και Nintendo
έχουν ήδη αρχίσει να σχεδιάζουν (και στην
περίπτωση της Nintendo, να παρουσιά-
ζουν) την επόμενη γενιά.
Αυτό φυσικά έχει ως αποτέλεσμα οι εται-
ρείες ανάπτυξης παιχνιδιών και μηχανών να
αρχίσουν να προσθέτουν νέα χαρακτηριστι-
κά στις μηχανές τους, που να μπορούν να
εκμεταλλευτούν τη νεοαποκτηθείσα (για
τις κονσόλες) δύναμη. Και εμείς οι PC users
επιτέλους βλέπουμε τι πραγματικά μπο-
ρούν να κάνουν τα μηχανήματά μας, στη
θεωρία τουλάχιστον, αφού ένα σημαντικό
θετικό που είχε αυτή η στάση των τελευ-
ταίων ετών ήταν η πτώση του budget που
χρειάζεται κάποιος για να αγοράσει ένα top
notch μηχάνημα για παιχνίδια (πόσες και
πόσες φορές άλλωστε έχει αναφερθεί στο
forum του περιοδικού η φράση «και εγώ με
την GeForce 2 TI παίζω όλα τα νέα παιχνί-
δια στο Ultra χωρίς ιδιαίτερη πτώση στο
framerate»;). Σε αυτό το άρθρο θα δούμε
αναλυτικά μερικές από τις μηχανές που θα
χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη παιχνι-
διών στο άμεσο μέλλον και τι θα πρέπει να
περιμένουμε από αυτές.
n
Unreal engIne
Από όλες τις μηχανές του άρθρου, η
Unreal Engine είναι η παλαιότερη και με δια-
φορά η πιο διαδεδομένη. Κάθε νέα έκδοση
της μηχανής έρχεται με νέα χαρακτηριστικά
τα οποία σχεδόν άμεσα βλέπουμε σε πολ-
λούς τίτλους. Η πρώτη έκδοση της μηχανής
εμφανίστηκε το 1998 με το ομώνυμο
Unreal. Αν και ως gameplay το παιχνίδι δεν
είχε ιδιαίτερη διαφορά από το «βασιλιά» της
εποχής (Quake), τα γραφικά ήταν εξωπραγ-
ματικά, με έντονους χρωματισμούς, ρεαλι-
στικό animation, τεράστιες πίστες και υπο-
στήριξη των περισσότερων 3D accelerators