R
eview
93
PC Master
μπορούν να αποδειχθούν ιδιαίτερα ζόρικα.
Το SFXT περιλαμβάνει 38 χαρακτήρες,
που είναι μοιρασμένοι μεταξύ των χαρα-
κτήρων της Capcom και της Namco. Οι πε-
ρισσότεροι ήρωες της Capcom που θα συ-
ναντήσετε είναι η γνωστή «παλιοπαρέα»
από τα προηγούμενα Street Fighter (Ryu,
Ken, Chun-Li, Sagat κ.λπ.), καθώς και κά-
ποιοι άλλοι που υπήρχαν σε άλλα franchis-
es της Capcom (όπως η Poison του Final
Fight) και οι οποίοι δεν είχαν κατορθώσει
να κάνουν την εμφάνισή τους σε κάποιο
fighting game μέχρι τώρα. Θα παρατηρή-
σετε, όμως, ότι υπάρχουν ορισμένες εμφα-
νέστατες ελλείψεις στο roster, όπως ο
Blanka, αλλά, σύμφωνα με την Capcom, θα
προστεθούν και άλλοι ήρωες αργότερα μέ-
σω DLC. Η πολιτική της Capcom για τα DLC
σηκώνει μεγάλη κουβέντα, καθώς στις εκ-
δόσεις για κονσόλες οι επιπλέον ήρωες
βρίσκονταν κανονικά στο δισκάκι του παι-
χνιδιού, με την προοπτική να ξεκλειδω-
θούν στο μέλλον με το αζημίωτο, γεγονός
που σήκωσε θύελλα αντιδράσεων και σύ-
ντομα εμφανίστηκαν στο Internet τρόποι
που με ένα σχετικά απλό hacking μπορού-
σε κάποιος να αποκτήσει πρόσβαση σε αυ-
τούς. Στην έκδοση για PC που παρουσιά-
ζουμε, πάντως, κάτι τέτοιο δεν υφίσταται,
οι έξτρα ήρωες δεν περιλαμβάνονται στο
δίσκο του παιχνιδιού, χωρίς αυτό να σημαί-
νει ότι αθωώνουμε την Capcom για τις
πρακτικές της.
Κλείνουμε την παρένθεση και συνεχί-
ζουμε με τους ήρωες του Tekken, οι οποίοι
έχουν προσαρμοστεί άψογα στο fighting
σύστημα της Capcom, διατηρώντας παράλ-
ληλα την προσωπικότητά τους. Σε περί-
πτωση, λοιπόν, που έχετε πρότερη εμπει-
ρία με κάποιο Tekken, θα αναγνωρίσετε
πολλές κλασικές κινήσεις από πολυαγαπη-
μένους ήρωες, όπως ο Jin, ο Kazuya, η Ni-
na, ο Heihachi κ.ά. Φυσικά, όλες οι κινήσεις
τους, special και μη, είναι προσαρμοσμένες
στον Street Fighter κόσμο, γεγονός που
σημαίνει ότι τα ημικύκλια με το πάτημα
δύο και τριών κουμπιών δίνουν και παίρ-
νουν. Θετικό στοιχείο είναι το ότι οι χαρα-
κτήρες του Tekken έχουν μεγάλο ενδιαφέ-
ρον στον τρόπο παιχνιδιού τους και δεν
αποτελούν «φτωχούς συγγενείς» των χαρα-
κτήρων του Street Fighter, κάτι που είναι
προς τιμήν της Capcom.
ROUND ONE… FIGHT!
Εκ πρώτης όψεως, το SFXT
μοιάζει με μία απλή παραλλα-
γή του SFIV, με τη διαφορά ότι
οι μάχες είναι πάντα 2 versus 2
και ολοκληρώνονται μόλις ο πρώ-
τος μαχητής βγει knockout. Παίζο-
ντας εκτενώς το παιχνίδι, διαπιστώ-
νουμε ότι τα πράγματα δεν είναι ακρι-
βώς έτσι.
Μπορούμε να αλλάζουμε τους ήρωες
ανά πάσα στιγμή, με το πάτημα δύο κου-
μπιών, και όσο ο δεύτερος ήρωας είναι
εκτός μάχης ανανεώνει με την πάροδο του
χρόνου την ενέργειά του μέχρι ενός ση-
μείου. Οι βασικοί μηχανισμοί του συστήμα-
τος μάχης του SFIV λειτουργούν μεν και
εδώ, μόνο που έχει δοθεί ακόμα μεγαλύ-
τερη έμφαση στη λεγόμενη super μπάρα.
Αυτή αποτελείται από τρία τμήματα και γε-
μίζει όσο δέχεστε ή προκαλείτε χτυπήμα-
τα. Ανάλογα με το πόσο γεμάτη είναι,
μπορείτε να εκτελέσετε μία σειρά από έξ-
τρα κινήσεις, που είτε ενισχύουν τις «πα-
ραδοσιακές» special είτε εκτελούν κάποια
«αυτοματοποιημένα» combos και reversals
με το απλό πάτημα δύο πλήκτρων. Όταν η
super μπάρα γεμίσει πλήρως, αρχίζει το
πανηγύρι, καθώς τότε μπορείτε να εφαρ-
μόσετε τις πιο ισχυρές επιθέσεις σας,
όπως τις Cross Arts και τις Cross Assault,
όπου συνδυάζονται οι δυνάμεις των δύο
χαρακτήρων που διαθέτετε σε πανίσχυρα
combos και χτυπήματα, ενώ είναι και ιδιαί-
τερα εντυπωσιακές.
Αξιοσημείωτη προσθήκη είναι τα Gems,
τα οποία επιχειρούν να εμπλουτίσουν ακό-
μα περισσότερο το επίπεδο της τακτικής
που μπορείτε να ακολουθήσετε. Χωρίζο-
νται σε δύο κατηγορίες, Assist και Boost,
και μπορείτε να διαλέξετε ποια θα χρησι-
μοποιήσετε στην οθόνη επιλογής χαρακτή-
ρων, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να τα πα-
ραμετροποιήσετε σύμφωνα με τις ανάγκες
σας μέσω ενός ειδικού μενού. Η εφαρμογή
Από αύρες και φωτιές το παιχνίδι άλλο τίποτα!
Μπορούμε
να αλλάζουμε
τους ήρωες ανά
πάσα στιγμή.
Είναι πάντα πωρωτικό να τελειώνετε μία μάχη
με μία Super Art!
«Look, I’m flying!»