R
eview
PC Master
100
M
ε τα Diablo 3 και Torch-
light 2 να κυκλοφορούν
σε σχετικά κοντινές ημε-
ρομηνίες μεταξύ τους, οι
φίλοι των hack and slash
action τίτλων σίγουρα θα
έχουν κάτι να ασχολούνται για καιρό. Μέ-
σα σε αυτό το κλίμα η ανεξάρτητη σουηδι-
κή εταιρεία Fatshark έρχεται να διεκδική-
σει ένα μικρό κομμάτι της πίτας κυκλοφο-
ρώντας το Krater, ένα Action/RPG που
προσπαθεί να ξεχωρίσει από τη μάζα, ει-
σάγοντας στον πυρήνα του συστατικά
Squad Management στο πνεύμα παιχνι-
διών όπως τα Syndicate και Χ-COM. Θα κα-
ταφέρει όμως αυτό το «μείγμα» να συγκι-
νήσει τα πλήθη; Συνέχισε να διαβάζεις, πι-
στέ αναγνώστη, και θα ανταμειφθείς με
αυτήν τη γνώση.
«THIS LAND WAS ONCE KNOWN
AS SWEDEN…»
H ιστορία του Krater διαδραματίζεται
στη Σουηδία ύστερα από έναν πυρηνικό
πόλεμο, ο οποίος μετέτρεψε τη χώρα των
Abba, του Minecraft και των «επιμελών
κατασκευαστών» (μία από τις πολλές χιου-
μοριστικές αναφορές του παιχνιδιού στο
ΙΚΕΑ) σε μία άγονη wasteland. Σε κάποιο
σημείο αυτού του ζοφερού κόσμου βρί-
σκεται ένας μυστηριώδης γιγάντιος κρατή-
ρας (από αυτόν τον κρατήρα ονομάστηκε
έτσι το παιχνίδι, όπως μας πληροφορεί ο
Captain Obvious), το εσωτερικό του οποί-
ου μοιάζει ανέγγιχτο από την πυρηνική
καταστροφή, καθώς εκεί ευδοκιμούν πολ-
λά είδη της πυκνής και καταπράσινης
χλωρίδας του «παλαιού κόσμου». Μέσα σε
αυτόν τον κρατήρα και γύρω από το μυ-
στηριώδες χάσμα που βρίσκεται στο κέ-
ντρο του, ιδρύθηκε μία σειρά αποικιών
από επιζήσαντες του πολέμου, οι οποίοι
ευημερούν εκμεταλλευόμενοι τη βλάστη-
ση και το γόνιμο έδαφος, καθώς και την
άφθονη «pre-war» τεχνολογία που βρίσκε-
ται διάσπαρτη στην περιοχή και είναι δια-
θέσιμη προς περισυλλογή σε όποιον είναι
αρκετά γενναίος να την αναζητήσει. Στην
κατηγορία αυτών των γενναίων ανήκει και
ο παίκτης ως αρχηγός μίας μισθοφορικής
ομάδας από τις πολλές που έχουν σχημα-
τιστεί, οι οποίες ανταγωνίζονται μεταξύ
τους για να συλλέξουν κομμάτια παλαιάς
τεχνολογίας μέσα σε ερείπια, σπηλιές και
οχυρά. Η μισθοφορική ομάδα μας βρίσκε-
ται, λοιπόν, σε μία από τις πόλεις κοντά
στο «χείλος» του κρατήρα και κατά τα φαι-
νόμενα… περνάμε καλά. Τόσο καλά, που
ξυπνάμε κατάχαμα και με hangover ύστε-
ρα από μία νύχτα ανελέητου partying. Και
κάπου εκεί ξεκινάει το σύντομο tutorial
του παιχνιδιού.
«IF IT BLEEDS, WE CAN KILL IT»
Χαρακτηριστικότερος «νεωτερισμός» στο
gameplay του Krater σε σχέση με άλλα
παιχνίδια του είδους είναι το στοιχείο
Squad Management. Ήδη από το τέλος
του tutorial αναλαμβάνουμε τον έλεγχο
μίας ομάδας τριών members, τα οποία
στην πορεία μπορούν να αντικατασταθούν
από άλλα μέλη μέσω των Recruitment Of-
ficers που συναντάμε. Τα διαθέσιμα party
members χωρίζονται σε 4 classes: Bruiser
(melee tank), Slayer (melee DPS), Regula-
tor (ranged DPS) και Medikus (healer). Το
πώς θα στηθεί η ομάδα επαφίεται αποκλει-
στικά στον παίκτη και στη στρατηγική που
επιθυμεί να ακολουθήσει, οπότε το τριμε-
λές party μπορεί να είναι λειτουργικό, με
αρκετούς πιθανούς συνδυασμούς από
team members διαφόρων classes.
Εκτός από το παραπάνω, το παιχνίδι λει-
τουργεί, ως επί το πλείστον, σαν ένα τυπι-
κό hack-and-slash dungeon crawler. Ο παί-
Post-apocalyptic dungeon crawl!
του Κώστα «Hellion» Καλλιανιώτη hellion.kal@gmail.com
Έξυπνο μήνυμα προς τους… πειρατές: «Every time Krater is pirated, God kills a kitten»!
Από όλα τα όμορφα μέρη, το Bar βρήκα να
φωτογραφίσω... Υποσυνείδητος αλκοολισμός;
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
CPU Intel Core i5-750, 2GB RAM, GPU
ATi Radeon HD 4600, Windows 7 Home
Premium
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Παίζοντας σε αυτό το αρκετά μέτριο σύ-
στημα, παρατηρήσαμε μερικές φορές κα-
θυστερημένη ανταπόκριση του mouse και
ενίοτε «choppy» animation στους χαρα-
κτήρες. Πιο σύγχρονα συστήματα δεν ανα-
μένεται να έχουν παρόμοιο πρόβλημα. Συ-
ναντήσαμε επίσης μερικά bugs, τα οποία
όμως διορθώνονται αργά αλλά σταθερά.
KRATER: SHADOWS
OVER SOLSIDE