Page 101 - PC Master τ. 274

Basic HTML Version

R
eview
101
PC Master
κτης λαμβάνει quests από τους κατοίκους
διαφόρων πόλεων, ταξιδεύει σε έναν τε-
ράστιο world map εντοπίζοντας πόλεις,
ερείπια, σπηλιές και λοιπές pre-war εγκα-
ταστάσεις (στον world map ενδέχεται να
συναντήσουμε και random encounters στο
στυλ του Fallout), εξερευνεί και εκκαθαρί-
ζει τις παραπάνω περιοχές πολεμώντας
ενάντια σε διαφόρων ειδών εχθρούς, με
ένα στυλ μάχης που θυμίζει το «click-fest»
σύστημα του Diablo σε συνδυασμό με το
party interface του Baldur’s Gate (δυστυ-
χώς, δεν υπάρχει η δυνατότητα για πιο
«tactical» προσεγγίσεις στη μάχη με τη
χρήση μίας λειτουργίας pause ή με επιλο-
γή group formations). Υπάρχει και επιλογή
για co-op multiplayer, η οποία είναι «μαυ-
ρισμένη» στην αρχική έκδοση του παιχνιδι-
ού την ώρα που γράφονται αυτές οι λέξεις
και πρόκειται να ενεργοποιηθεί με patch
γύρω στα μέσα Ιουλίου. Ας σημειωθεί επί-
σης ότι το παιχνίδι έχει τρία διαφορετικά
επίπεδα δυσκολίας: Casual, Normal και
Hardcore. Στα επίπεδα Normal και Hard-
core ισχύει η παράμετρος «perma-death»,
δηλαδή, αν κάποιο party member φτάσει
αρκετές φορές στα 0 hit points, τότε πε-
θαίνει οριστικά και θα πρέπει να αντικατα-
σταθεί.
Περνάμε στον τομέα του character de-
velopment, και κάπου εδώ είναι που έφα-
γα την «ήττα». Οι χαρακτήρες κερδίζουν
μεν XP και ανεβαίνουν σε «Rank», όμως
δεν μαθαίνουν νέα skills, ούτε κατανέμου-
με stat points σε κάθε level up. Κάθε χα-
ρακτήρας ανάλογα με την class του έχει
δύο combat skills (συν ένα τρίτο, το οποίο
αντιστοιχεί στο εκάστοτε «gadget» που
μπορεί να φοράει, όπως μία χειροβομβίδα)
και πορεύεται με αυτά και μόνο αυτά για
όσο καιρό τον έχουμε στην ομάδα μας. Το
μόνο που κερδίζουμε σε κάθε level up εί-
ναι να ξεκλειδώνουμε slots για διαθέσιμα
«implants» και «boosters», τα οποία αυξά-
νουν κάποια στατιστικά ή buffάρουν τα
skills του χαρακτήρα. Αρχικά υπέστην και
μία δεύτερη ήττα λόγω των υπερβολικά
χαμηλών level caps, στα οποία οι χαρακτή-
ρες μας έφταναν γρήγορα και σταματού-
σαν να κερδίζουν XP, αναγκάζοντάς μας
να προσλαμβάνουμε συνεχώς καινούργια
team members με ελαφρώς αυξημένο
cap, με αποτέλεσμα να πορευόμαστε ανά
πάσα στιγμή στο παιχνίδι με μία ομάδα
από αναλώσιμους «noobs». Ωστόσο, οι de-
velopers άκουσαν τις διαμαρτυρίες ως
προς αυτό και με ένα patch λίγες μέρες
μετά την κυκλοφορία του παιχνιδιού πρό-
σθεσαν στο παιχνίδι ένα είδος «boot
camp», το οποίο μπορεί να αυξάνει τα lev-
el caps. Αυτή η συνδιαλλαγή με το κοινό
είναι σίγουρα προς τιμήν της Fatshark.
Κάπως ελλιπής είναι και ο τομέας των
items και του εξοπλισμού, καθώς, πέραν
των όπλων, των implants/boosters και του
εκάστοτε gadget (τα οποία, ως dungeon
crawler που σέβεται τον εαυτό του, υπάρ-
χουν σε ποιότητα normal, «magic», rare και
unique) δεν μπορούμε να «φορέσουμε»
στην ομάδα μας τίποτε άλλο απολύτως,
οπότε όσοι ονειρεύεστε κράνη, δαχτυλί-
δια, πανοπλίες και item sets καλύτερα να
επιστρέψετε στο Diablo. Κατά τα άλλα, το
loot που βρίσκουμε στον κόσμο μπορεί να
είναι είτε τυχαία valuable items που που-
λάμε για gold, είτε crafting materials για
το αρκετά απλό σύστημα crafting (βρίσκεις
blueprints ως loot, μαθαίνεις schematics
μέσω αυτών, πας σε ένα crafting bench
και, αν έχεις τα κατάλληλα items, μπορείς
να craftάρεις το αντικείμενο).
Περνώντας στον οπτικοακουστικό τομέα,
η Fatshark έκανε, ομολογουμένως, πολύ
καλή δουλειά. Η οπτική γωνία του παιχνιδι-
ού είναι top-down στο στυλ του Diablo, με
δυνατότητα για rotate 360 μοιρών και πε-
ριορισμένο ζουμ. Παρά το Post-Apocalyptic
setting, ξεφεύγει από το κλισέ που θέλει
έναν τέτοιο κόσμο να είναι «μουντός» και
άνυδρος. Έτσι βλέπουμε μέσα στην περιο-
χή του κρατήρα καταπράσινα τοπία, λίμνες
και δάση, όλα πολύ όμορφα αποδοσμένα.
Το ίδιο όμορφη είναι και η μουσική επένδυ-
ση του παιχνιδιού, με μία ευρεία γκάμα
κομματιών, που ποικίλλουν από synthesiz-
er μουσική στο στυλ του Blade Runner έως
σουηδικά punk rock κομμάτια που ακούγο-
νται όταν πλησιάζουμε κάποιο από τα in-
game bars.
Το menu όπου εγκαθιστούμε implants. Τύφλα
να έχει το Deus Ex!
Ξεφεύγει από το κλισέ
που θέλει έναν Post-
Apocalyptic κόσμο να
είναι «μουντός».
Μία αγέλη από… «βρομόσκυλα». Όλο συγκινή-
σεις είναι η ζωή του Mercenary!
Όμορφα σχεδιασμένος και αχανής σε έκταση ο World Map.
76
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
n
Είδος:
Squad-based Action RPG
n
Έκδοση:
Fatshark
n
Ανάπτυξη:
Fatshark
n
Διάθεση:
Steam
n
Τιμή:
13,99
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Windows Vista, επεξεργαστής Dual Core 2,4GHz,
κάρτα γραφικών nVidia GeForce 8100 ή ΑΤi Radeon 2400, 2GB RAM, 5GB χώρος στο σκληρό, DirectX 10
n
Multiplayer:
Ναι, Co-op
n
Επίσημο Web site:
http://www.kratergame.com/
n
Επιρροές:
Syndicate, X-COM, Diablo, Fallout
n
Εναλλακτικές επιλογές:
Diablo, Torchlight, Dungeon Siege
• «Πράσινος» post-apocalyptic
κόσμος
• Αρκετά μεγάλο σε διάρκεια
• Έξυπνο χιούμορ
• Έντιμη και άμεση υποστήριξη από
την εταιρεία
• Ρηχό σύστημα ανάπτυξης των
χαρακτήρων
• Έλλειψη tactical στοιχείων στις
μάχες