R
eview
107
PC Master
τοποθεσίες (Motel, Αστεροσκοπείο και Dri-
ve-In) να χρησιμοποιούνται συνολικά τρεις
φορές η καθεμία, αλλά ο τρόπος με τον
οποίο έχει ενσωματωθεί η επανάληψη αυ-
τή στη δράση και την αφήγηση του παιχνι-
διού όχι μόνο βγάζει απόλυτο νόημα, αλλά
και αλλάζει κάθε φορά ριζικά τη θεώρηση
κάθε επιπέδου, όπως και τους στόχους μας
σε αυτό.
Ένα B-movie vibe διέπει τα πάντα, από
τις «πιο-χαρακτηριστικές-πεθαίνεις» αμερι-
κάνικες τοποθεσίες μέχρι τα υπερμωρά,
που αναλαμβάνουν να σε βοηθήσουν σε
κάθε μία από αυτές. Ακόμα και ο ίδιος ο
Wake δείχνει να έχει επίγνωση της κατά-
στασης και τους πετάει διαρκώς φοβερές
σπόντες του τύπου «Mα καλά, έτσι ντύνε-
σαι εσύ όταν έχεις νυχτερινή βάρδια;» και
σε όλες τις επαφές μαζί τους διατηρεί μία
σχεδόν καρτουνίστικη ευθυμία.
Ο σχεδιασμός των περιβαλλόντων αυτών
καθαυτών είναι εξαιρετικός. Απομακρύνε-
ται από την τύπου «Twin Peaks» άποψη πε-
ρί βορειοδυτικών ΗΠΑ του πρωτότυπου
παιχνιδιού και παρουσιάζει έναν ανίερο γά-
μο μεταξύ κεντροδυτικής δυστοπίας και
επεισοδίου Tales from the Crypt. H προσο-
χή στις ambient λεπτομέρειες κάθε περι-
βάλλοντος κάνει όλη τη διαφορά. Θα ανα-
φέρω αυτό που μου έκανε τη μεγαλύτερη
εντύπωση. Στην περιοχή του Motel υπάρχει
ένας τηλεφωνικός θάλαμος, με τον οποίο
δεν υπάρχει κανένας προφανής σεναρια-
κός λόγος να αλληλεπιδράσεις. Αν, ωστό-
σο, το κάνεις, ο Alan σηκώνει το ακουστικό
και ακούει μία άγνωστη φωνή να διηγείται
μία ολόκληρη ανατριχιαστική ιστορία που
καλύπτει τα πάντα, από το βίαιο θάνατο
ενός ελαφιού μέχρι την Τόσκα. Είναι μαγι-
κή στιγμή το να είσαι χαμένος κυριολεκτικά
στη μέση του πουθενά, μία φωνή χίλια μί-
λια μακριά να σου ψιθυρίζει για αίμα και
αντάρα, ενώ ο νυχτερινός ουρανός χρωμα-
τίζεται από φλόγες και οι Taken σφίγγουν
απελπιστικά τον κλοιό γύρω σου.
Μιας και είπαμε για Taken, οι εχθροί που
αγαπάμε να μισούμε επιστρέφουν, δυνα-
τότεροι από ποτέ. Ενισχυμένοι με δύο νέα
«είδη» στις τάξεις τους, απαιτούν ακόμα
γρηγορότερα αντανακλαστικά, αλλά και
στρατηγικό σχεδιασμό στην αντιμετώπισή
τους, εάν θέλετε να φτάσετε στο τέλος
της περιπέτειας. Για καλή μας τύχη, βέ-
βαια, έχει εμπλουτιστεί αναλόγως και το
δικό μας οπλοστάσιο. Μαζεύοντας, μάλι-
στα, τις πανταχού παρούσες σελίδες του
χειρογράφου του Wake (ένας εξαιρετικός
μηχανισμός που λειτουργεί ταυτόχρονα
ως προειδοποίηση, collectible και easter
egg σε σημεία), ξεκλειδώνουμε ολοένα
ισχυρότερα όπλα για χρήση τόσο στην
campaign όσο και τις προαιρετικές stand-
alone arcade πίστες. Αν και μετά το έξοχο
και χορταστικό story mode δεν πίστευα ότι
το καθαρά arcade κομμάτι του παιχνιδιού
θα είχε να μου προσφέρει κάτι, στην πο-
ρεία ανακάλυψα πως είναι απίστευτα δια-
σκεδαστικό. Σε αυτό βοηθά και το γεγονός
ότι οι arcade πίστες είναι εντελώς διαφο-
ρετικές από εκείνες της campaign και ξε-
κλειδώνουν όσο σημειώνουμε νίκες στο
ιδιότυπο survival mode που μας επιβάλ-
λουν. Υπάρχουν και leaderboards για κό-
ντρες με τους φίλους σας στα high-scores,
αλλά η χαρά της επιβίωσης αποτελεί αντα-
μοιβή από μόνη της.
BALANCE SLAYS THE DEMON
Ο οπτικοακουστικός τομέας δεν γινόταν
να μη βρίσκεται στα υψηλότατα στάνταρ
που έχει θέσει η Remedy. Ειδικά στη χρήση
του φωτός και των πηγών του, έχει γίνει
εξαιρετική δουλειά. Το licensed soundtrack
με μπροστάρηδες τους Kasabian, ταιριάζει
γάντι! Υπάρχει κάτι απροσδιόριστα ηρωικό
στο να έχεις στήσει την απελπισμένη σου,
μία-στο-εκατομμύριο παγίδα, να τραβάς το
μοχλό, να σκάει το «Club Foot» των Kasabi-
an και να βλέπεις το δορυφόρο να τσακίζε-
ται από τους ουρανούς, ενώ τριγύρω σου
ανατινάζονται πετρελαιοπηγές και oι Taken
αλυχτάνε ζητώντας το αίμα σου. Βάλε κά-
που εδώ και τα κινηματογραφικά cinematic
dodges στη διάθεση του Wake, όπως και τη
φοβερή καραμπίνα με τα εκρηκτικά φυσίγ-
για και καταλαβαίνεις ότι το American
Nightmare είναι ένα ταξίδι που δεν εγκατα-
λείπεις μέχρι να φτάσεις στο τέλος του. Και
μετά, arcade mode, ψυχωτικά, μέχρι την
πολυπόθητη ανακοίνωση του Alan Wake 2.
Ίσως η πιο ατμοσφαιρική σκηνή ολόκληρου του
παιχνιδιού. Επιβάλλεται να την ανακαλύψετε.
O Scratch είναι η
διονυσιακή, αχαλίνωτη,
rock star περσόνα του
ίδιου του Wake.
Η Σκοτεινή Μεγαλειότης, Mr. Scratch. FMV για
πάντα!
Φτάνοντας στο Drive-In για την τελική αναμέτρηση.
86
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
n
Είδος:
3rd Person Shooter
n
Έκδοση:
Remedy/Microsoft
n
Ανάπτυξη:
Remedy
n
Διάθεση:
Steam
n
Τιμή:
€
13,99
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Dual Core 2GHz Intel ή 2,8GHz AMD, 2GB
RAM, GPU 512MB DirectX 10 compatible, 8GB στο σκληρό, Win XP SP2
n
Μultiplayer:
Μόνο Steam Leaderboards
n
Επίσημο Web site:
http://www.alanwake.com
n
Επιρροές:
Alan Wake
n
Εναλλακτικές λύσεις:
Alan Wake
• Πολύ δυνατό και σε σημεία
αυτοσαρκαστικό στόρι
• Ο Mr. Scratch
• Εξαιρετική σκηνοθεσία και χρήση
licensed soundtrack
• Το ανέλπιστα καλό arcade mode
• H «ανακύκλωση» περιοχών θα
ενοχλήσει όσους δεν «μπουν» στο
στόρι
• Συνεχείς και δύσκολες μάχες στο
τελευταίο κομμάτι του παιχνιδιού