να σαγηνεύσει τους φίλους τόσο των RPGs
όσο και των strategy παιχνιδιών και με
αδύναμο σημείο του το επαναλαμβανόμε-
νο gameplay, δεν κατάφερε να δημιουργή-
σει πιστούς, αλλά μόνο περιστασιακούς φί-
λους, οι οποίοι το εγκατέλειψαν σχετικά
γρήγορα, στερώντας του τη δυνατότητα
να αποκτήσει το χαρακτήρα του κλασικού
παιχνιδιού.
Αυτό όμως το κατόρθωσε, χωρίς να ζορι-
στεί στο παραμικρό, το Syberia του Benoit
Sokal. Ερχόμενο σε μία εποχή που τα
adventure games δεν περνούσαν τις καλύ-
τερες ημέρες τους, οπλισμένο με έναν εκ-
πληκτικό, πρωτότυπο και καλοσχεδιασμέ-
νο κόσμο και με μία ηρωίδα που κατάφερε
να γίνει από συμπαθής έως και πολύ αγα-
πητή σε μεγάλη μερίδα των φίλων του εί-
δους, κέρδισε την καθολική αναγνώριση
από τον ειδικό Τύπο και τους παίκτες. Το
μυθιστορηματικό feeling και η οπτική παν-
δαισία του συνέβαλαν στο να καταστεί ση-
μείο αναφοράς για τα ανάλογα παιχνίδια
του μέλλοντος, εκτοξεύοντας τις μετοχές
του δημιουργού του στα ύψη. Δυστυχώς η
αλήθεια είναι ότι πέραν του Syberia II, o
Sokal δεν κατάφερε μέχρι σήμερα να μας
δώσει κάτι εξίσου ποιοτικό και ακόμα περι-
μένουμε τη δυναμική επιστροφή του.
Φίλος των FPS games που να μη γνωρί-
ζει το Soldier of Fortune δεν νοείται. Ελά-
χιστα παιχνίδια παρουσίασαν τόσο πολλές
damage areas στο σώμα του αντιπάλου
όπως το SoF και το sequel του. Το Double
Helix, απόγονος αυτού του υπερ-βίαιου
παιχνιδιού, συνέχιζε στο ίδιο ακριβώς
ύφος, ρίχνοντας ξεκάθαρα το βάρος στην
απεικόνιση βίας και των πολλαπλών τρό-
πων εκτέλεσης των εχθρών. Οι stealth
αποστολές δεν κατάφερναν να σταθούν
στο ύψος των περιστάσεων, αλλά αυτό λί-
γη σημασία είχε μπροστά στην πληθώρα
των διαθέσιμων όπλων, τον υψηλό βαθμό
ρεαλισμού κατά τη χρήση τους και το λου-
τρό αίματος που λάμβανε χώρα κατά τη
διάρκειά του.
Και αν το Double Helix έβγαζε τη γλώσ-
σα στους πολέμιους της ύπαρξης βίας στα
video games, τι μπορούμε άραγε να πούμε
για το Grand Theft Auto 3; Με απλά λόγια,
επρόκειτο για το action game που παρέδι-
δε μαθήματα πάσης φύσεως κλοπών, πα-
ραβάσεων του κώδικα κυκλοφορίας, από-
κτησης χρημάτων με κάθε δυνατό τρόπο,
παρανομίας και κάφρικης συμπεριφοράς
απέναντι σε αθώους πολίτες. Ο τελείως
ανοικτός κόσμος του, η απεικόνιση της
διαφθοράς και της εγκληματικότητας που
επικρατούσε στη Liberty City και η «νομι-
μοποίηση» κάθε είδους παραβατικής ενέρ-
γειας μέσα σε αυτό το πλαίσιο, δεμένα σε
ένα πακέτο πλούσιας διάρκειας και πολύ
καλού τεχνικού τομέα, το κατέστησαν
γρήγορα αγαπητό στο κοινό και του χάρι-
σαν πλούσιες πωλήσεις. Σε περίπτωση που
αναρωτιέστε, όχι, δεν ανήκα σε εκείνους
που έσπευσαν να το αγοράσουν.
Μέσα σε όλο αυτόν το χαμό πρωτοκλα-
σάτων τίτλων, τα Nascar Racing 2002 και
War Commander αναπόφευκτα πέρασαν
ελαφρώς απαρατήρητα, χωρίς πάντως να
στερούνται ποιότητας και αρκετών θετι-
κών στοιχείων.
PC
125
PC Master
The reTurn of The
TenTacle
Τ
ο Day of the Τentacle το γνωρίζουν
όλοι οι φίλοι των adventure games,
καθώς είναι από τα πλέον αγαπητά παι-
χνίδια που μας χάρισε η LucasΑrts στα
χρόνια της δόξας της. Η γερμανική εται-
ρεία Apeiron Studios αναπτύσσει εδώ
και καιρό ένα ανεπίσημο, fanmade,
sequel. Αν και όλοι θα στοιχηματίζαμε
ότι έστω και την τελευταία στιγμή η
LucasΑrts θα απαγορεύσει την κυκλο-
φορία του, ο ισχυρισμός των Γερμανών
ότι εξετάζουν την περίπτωση να στρα-
φούν στο crowdfunding ώστε να κατα-
φέρουν να προσελκύσουν επαγγελμα-
τίες ηθοποιούς για το voice over των χα-
ρακτήρων, την ίδια ώρα που οι ιθύνο-
ντες της LucasΑrts τηρούν αινιγματική
σιγή ιχθύος, μάλλον περιπλέκει την όλη
κατάσταση και δείχνει ότι μπορεί και να
γίνει, τελικά, πραγματικότητα το φιλό-
δοξο σχέδιό τους. Εκτός και αν η συγκε-
κριμένη χρηματοδότηση σταθεί ο λόγος
για να επισπευστεί η ακύρωση του όλου
project. Σε λίγο καιρό θα γνωρίζουμε…
Λέτε να κυκλοφορήσει τελικά η ανεπίση-
μη συνέχειά του;
California, Summer
& Winter Games
Λογικά, τη στιγμή που θα
διαβάζετε αυτές τις γραμ-
μές, θα έχουν ξεκινήσει οι
Ολυμπιακοί Αγώνες του Λον-
δίνου. Μια και τα παιχνίδια
που έχουν να κάνουν με
Ολυμπιάδα τα τελευταία
χρόνια διαγωνίζονται για το
ποιο υπήρξε χειρότερο απ’
όλα (με τρανταχτά παρα-
δείγματα τα Sydney 2000,
Athens 2004 και Beijing
2008), εμείς θα στρέψουμε
το βλέμμα μας αρκετά χρό-
νια πιο πίσω, για να θυμη-
θούμε, στο πλαίσιο της παρούσης στήλης, κάποια άλλα παιχνίδια, που μας είχαν κάνει να
αφιερώσουμε αρκετές ώρες μπροστά στα monitors των υπολογιστών μας και να κοντρα-
ριστούμε σε «διπλά» με τους φίλους μας. Μπορεί και εκείνα να μην ήταν αριστουργήμα-
τα, αλλά σε εποχές που τα PCs υστερούσαν σημαντικά στον τομέα των games, καθένα
τους αποτελούσε μία όαση για το διψασμένο για gaming κάτοχο ενός IBM συμβατού.
Το 1984 κυκλοφόρησαν τα πρώτα Summer Games, αλλά όχι σε PC, κάτι που συνέβη με το
δεύτερο μέρος, την αμέσως επόμενη χρονιά. Τα Summer Games II προσέφεραν διαγωνι-
σμό σε οκτώ διαφορετικά αθλήματα, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονταν το ακόντιο, το
τριπλούν, το άλμα εις ύψος, η ποδηλασία και η ιππασία. Βλέποντας η Epyx, δημιουργός
εταιρεία των παιχνιδιών, την απήχηση που είχαν στο κοινό, προχώρησε στην κυκλοφορία
των Winter Games την ίδια χρονιά και των World Games το 1986. Διαφορετικά αθλήματα
έδιναν το «παρών», όπως αλπικό σκι και πατινάζ στο πρώτο, άρση βαρών και υπερπήδηση
βαρελιών στο δεύτερο, που αντλούσε τη θεματολογία του από τοπικά αθλήματα που
λάμβαναν χώρα στα οκτώ κράτη που περιελάμβανε.
Το πιο διάσημο παιχνίδι της Epyx μάς ήρθε έναν χρόνο αργότερα και δεν ήταν άλλο από
το California Games. Διαθέτοντας τους πιο αξιομνημόνευτους διαγωνισμούς, από BMX και
surfing μέχρι skateboarding και frisbee, δικαίως σκαρφάλωσε στην κορυφή των προτιμή-
σεων των gamers και έγινε ιδιαίτερα αγαπητό. Αυτό ήταν και το απόγειο για την Epyx
στη σχετική σειρά παιχνιδιών, καθώς οι επόμενοι τρεις τίτλοι που κυκλοφόρησε (Games:
Summer Edition, Games: Winter Edition, California Games II) δεν προσέφεραν κάτι νέο
και ξεχάστηκαν γρήγορα. Σε κάθε περίπτωση, η συγκεκριμένη οικογένεια video games
απέδειξε περίτρανα αυτό που συχνότατα όλοι λέμε, ότι πολλές φορές η απλότητα είναι
το καλύτερο συστατικό για μία επιτυχημένη συνταγή…
Ένα remake των California Games μπορούμε να έχουμε;