R
eview
κατά τη διάρκεια της περιπέτειας, του ιπ-
πότη Wrathling, του βασιλιά Efferdan και
κυρίως του αφηγητή της περιπέτειας, κι-
νείται σε υψηλότατα επίπεδα και ικανο-
ποιεί πλήρως. Αν είναι να τα καταφέρ-
νουν τόσο καλά οι Γερμανοί σε κάθε παι-
χνίδι που μας δίνουν, χαλάλι οι όποιες κα-
θυστερήσεις μπορεί να επέλθουν, έως
ότου βρεθούν οι κατάλληλοι ηθοποιοί.
Μοναδική παραφωνία αποτελεί η εμφα-
νής ανακολουθία μεταξύ των διαφόρων
λεγομένων και των κινήσεων του στόμα-
τος των απανταχού χαρακτήρων κατά τα
close ups (γνωστό ως lip synchronization),
κάτι που προφανέστατα οφείλεται στις
γερμανικές ρίζες του τίτλου, αλλά ύστερα
από κάποιο διάστημα ενασχόλησης παύει
να γίνεται ιδιαίτερα αισθητό. Η μουσική
του τίτλου μου άφησε ελαφρώς ανάμικτα
συναισθήματα. Οι υφιστάμενες ενορχη-
στρώσεις είναι άκρως ατμοσφαιρικές, με
έντονα μελωδικό τόνο, αλλά δυστυχώς
σε ορισμένες περιπτώσεις απουσιάζουν
πλήρως, αφήνοντας πρόσκαιρα ηχητικά
γυμνή την περιπέτεια. Ευτυχώς, δεν συμ-
βαίνει συχνά κάτι τέτοιο, αλλά είναι αρκε-
τό για να με κάνει να γκρινιάξω και να ζη-
τήσω το κάτι παραπάνω στο επόμενο παι-
χνίδι της Daedalic.
Ο χειρισμός του Chains of Satinav είναι
πανεύκολος, κινείται στα συνήθη μονοπά-
τια των point ‘n’ click περιπετειών, οπότε
θα σταθώ σε δύο σημεία. Το πρώτο είναι οι
ιδιαίτερες ικανότητες του Geron, καθώς
από ένα σημείο κι έπειτα, εκτός του να
σπάει, μπορεί και να επανασυνθέτει ορι-
σμένα αντικείμενα. Σε αρκετές περιπτώσεις
θα χρειαστεί η χρήση τους, καθώς είναι ο
μόνος τρόπος για να πάτε παρακάτω. Το
δεύτερο είναι η επιλογή των ανθρώπων της
Daedalic να προσφέρουν τρία επίπεδα βοή-
θειας προς τους παίκτες. Το ένα είναι ο
γνωστός hotspot indicator. Εκτός αυτού,
έχουμε την επιλογή να ενεργοποιήσουμε
ενδείξεις που μας πληροφορούν για τα πε-
ριθώρια αλληλεπίδρασης που υφίστανται
με κάθε hotspot, καθώς και για το αν ται-
ριάζει η χρήση εντός αντικειμένου με ένα
άλλο. Σίγουρα οι δύο τελευταίες δεν χρειά-
ζονται και καλό είναι να μην τις ενεργοποι-
ήσετε, όπως το ίδιο ασφαλώς μπορείτε να
κάνετε και με την πρώτη. Σε αυτή την περί-
πτωση υπολογίστε αρκετές ώρες περισσό-
τερης δράσης, καθώς είναι βέβαιο ότι θα
σας ξεφύγουν, άρα και θα ψάχνετε στη συ-
νέχεια να βρείτε κάποια αντικείμενα. Τέ-
λος, ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δώσετε
στους διαλόγους, καθώς ορισμένες επιλο-
γές παίζουν ρόλο ως προς την απόκτηση
αντικειμένων ή επίτευξη στόχων. Σε συγκε-
κριμένα σημεία μας δίνεται και ένα πλα-
σματικό δικαίωμα επιλογής απάντησης, και
λέω πλασματικό, ακριβώς διότι ουσιαστικά
δεν υφίσταται δυνατότητα να διαφοροποι-
ηθεί η υπόθεση και τελικά μία μόνο επιλο-
γή καταλήγει να προωθεί την ιστορία. Χα-
ρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι το ψέ-
μα του Geron προς τη Nuri αναφορικά με
την ύπαρξη της περιοχής Fanglari, καθώς
και μία κομβική επιλογή ονόματος λίγο πριν
από το τέλος του παιχνιδιού. Κατά το δεύ-
τερο playthrough και στις δύο περιπτώσεις
διάλεξα άλλες επιλογές από τις αρχικές,
αλλά τελικά διαπίστωσα ότι οι «σωστές»
απαντήσεις αποτελούσαν μονόδρομο.
ΔΡΑΣΗ – ΓΡΙΦΟΙ – ΔΙΑΡΚΕΙΑ
Αν αναλογιστείτε ότι προσωπικά έπαιξα
το Chains of Satinav μαζί με την κοπέλα
μου (που έχει εκπαιδευτεί κατάλληλα
πλέον στο είδος και, ως εκ τούτου, απο-
τέλεσε σημαντική βοήθεια) και με τη χρή-
ση hotspots και, παρ’ όλα αυτά, το ολο-
κλήρωσα μετά από 15 ώρες, καταλαβαί-
νετε ότι μιλάμε για ένα μεγάλης διάρκει-
ας παιχνίδι. Θεωρώ ότι ο πιο ρεαλιστικός
χρόνος ολοκλήρωσής του, χωρίς την πα-
ραμικρή παροχή βοήθειας, κυμαίνεται στις
20 ώρες, διάστημα που κρίνεται απολύ-
τως ικανοποιητικό. Οι περιοχές είναι πολ-
λές: από το Andergast στα βουνά Trasch,
στον καταυλισμό των orcs και τη Red
lake, μέχρι το ψαροχώρι Enqui, τους βάλ-
τους του Lament, το νεραϊδόκοσμο της
Neirutvena και το Raven’s peak, με κάποι-
ους επιπλέον ενδιάμεσους προορισμούς,
τα μάτια σας θα χορτάσουν να βλέπουν
τοποθεσίες και νέους χαρακτήρες σε αυ-
τές. Οι διάλογοι που λαμβάνουν χώρα εί-
ναι πολλοί, χωρίς όμως να κουράζουν.
PC Master
92
Απελπισμένος ο βασιλιάς Efferdan, καθώς δεν
γνωρίζει πώς να προστατεύσει το βασίλειό του.
Ο Nauta θα αποδεχθεί η πολυτιμότερη βοήθεια
προς τον ήρωά μας.
Στα Dream chambers ο Geron θα πάρει ορισμένες απαντήσεις στα ερωτήματά του.
Παίζοντας το παιχνίδι για πρώτη φορά, πριν από την επίσημη κυκλοφορία του, έφτασα σε
ένα σημείο που με άφησε με το στόμα ανοικτό. Στο εσωτερικό του τροχόσπιτου της Isida,
έχοντας γεμίσει το κεφάλι της κούκλας με powder και κάνοντάς το κλικ στην –κλειστή- κουρ-
τίνα, εκτυλίχθηκε μπροστά μου, υπό μορφή easter egg, μία πρωτοφανής σκηνή ερωτικού
περιεχομένου για adventure game και δη «παραμυθάκι». Δεν θέλω να μπω σε λεπτομέρειες,
θα πω μόνο ότι σε ένα τέτοιο παιχνίδι, με τέτοια ατμόσφαιρα, όχι απλά δεν «κολλούσε», αλλά
προσωπικά μου χάλασε πρόσκαιρα το κέφι και με έκανε να απορήσω με τους Γερμανούς
σχεδιαστές του. Δεν ξέρω τι μεσολάβησε στο μεσοδιάστημα και αφού η εν λόγω σκηνή εμ-
φανίστηκε στο Youtube, ούτε και αν αρχικά επρόκειτο για inside joke, που θα αφαιρούνταν
στην τελική έκδοση και από τραγική παράλειψη δεν συνέβη κάτι τέτοιο. Αυτό που γνωρίζω
και διαπίστωσα μετά την 22η Ιουνίου, ημερομηνία διάθεσής του στο Steam, και αφού το ξε-
κίνησα για δεύτερη φορά, είναι ότι κατόπιν ενός update ορθότατα εξαφανίστηκε η συγκεκρι-
μένη σκηνή από τη review code version που είχα στα χέρια μου. Προφανώς η επίσημη έκδο-
ση δεν την περιλαμβάνει καν, όπως και θα έπρεπε άλλωστε, μια και πρόκειται για κάτι εντε-
λώς κακόγουστο και άσχετο με το ύφος και τη θεματολογία του Chains of Satinav.
ΕΝΑ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΤΑΙΡΙΑΣΤΟ EASTER EGG
ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΦΗΣΕ ΧΡΟΝΟΥΣ...