Page 57 - PC Master τ. 275

57
PC Master
του χάρτη, ώστε να έχουμε συγκρίσιμα αποτελέσματα. Όπως
καταλαβαίνετε, η διαδικασία είναι εξαιρετικά χρονοβόρα και
σε αυτό οφείλεται η έλλειψη σχετικών benchmarks. Η κατα-
γραφή έγινε με το Fraps (v. 3.5.3). Επίσης, θα γίνει αναφορά
στην ελάχιστη και στη μέγιστη απόδοση σε κανονική ροή παι-
χνιδιού με σχολιασμό. H ανάλυση που χρησιμοποιήθηκε είναι
η native της οθόνης (1.366x768),
τα textures ρυθμισμένα στο high,
ambient occlusion SSAO, ΑF 4x, AA
(
deffered) off, AA (post) low, mesh
quality medium, τα υπόλοιπα στο
low σε μία προσπάθεια να διατηρη-
θεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερο
τμήμα της ελκυστικότητας του
οπτικού τομέα, χωρίς να πλήττο-
νται οι επιδόσεις.
Caspian Border 64
Conquest Large
CPU και κάρτα σε εργοστασια-
κές ρυθμίσεις (STOCK/STOCK)
Μέσος όρος: 26.3fps
Yπερχρονισμένη CPU με εργο-
στασιακή κάρτα (OC/STOCK)
Μέσος όρος: 31.5fps
Eργοστασιακή CPU με υπερ-
χρονισμένη κάρτα (STOCK/OC) Μέσος όρος: 28.4fps
Διπλό overclocking σε CPU και GPU (OC/OC) Μέσος όρος:
34.6
fps
Τοποθετώντας τον πήχη του playability στο συμβατικό όριο
των 30fps, βλέπουμε πως ο Caspian Border χάρτης στην
64
άρα μορφή του επιβαρύνει σφόδρα το σύστημα στα εργο-
στασιακά settings, το οποίο καταφέρνει να αποδώσει μόλις
26.3
fps. Η απόδοση είναι στο ελάχιστό της στα σημεία ανοι-
χτού ορίζοντα που βλέπουν προς τα objectives, κάτι αναμε-
νόμενο αφού τότε το σύστημα καλείται να επεξεργαστεί τα
περισσότερα στοιχεία καθώς εισέρχονται στο οπτικό πεδίο
παίκτες, οχήματα και τοπία ταυτόχρονα. Πάντως, η ισχύς των
τεσσάρων πυρήνων φαίνεται στο ότι τα fps παραμένουν πάνω
από τα 20 στο μεγαλύτερο διάστημα της δράσης, ενώ πρακτι-
κά αρνούνται να πέσουν κάτω από τα 17. Ο Llano ζορίζεται,
αλλά δεν γονατίζει.
Ανεβάζοντας τη συχνότητα κατά 400MHz, το σύστημα παίρ-
νει μία γερή ανάσα, κερδίζοντας κάτι παραπάνω από 5fps (πε-
ρίπου 20% κέρδος), ξεπερνώντας καθαρά το ψυχολογικό όριο
των 30, φθάνοντας τα 31.5. Από το στάδιο του σχεδιασμού
της δοκιμής ήταν φανερό ότι τα εργοστασιακά 1.4GHz θα
αποτελούσαν τροχοπέδη στην επίτευξη ικανοποιητικών αριθ-
μών και η υγιής βελτίωση που πετυχαίνουμε στα 1.8GHz πι-
στοποιεί ακριβώς αυτό.
Αντιστρέφοντας τους ρόλους, κατεβάζοντας ξανά τη CPU
στην default συχνότητα αλλά ανεβάζοντας την GPU, παρατη-
ρούμε και πάλι μία αύξηση στην απόδοση, αλλά αρ-
κετά μικρότερη, της τάξης των 2fps περίπου.
Προφανώς υπό το δεδομένο φορτίο η CPU
είναι αυτή που κρατάει το σύστημα πίσω.
Σε συνθήκες διπλού υπερχρονισμού η
έκπληξη είναι ευχάριστη. Ο μικρός
Llano καθαρίζει τα πνευμόνια του και
επιτυγχάνει ένα ικανοποιητικό όσο
και playable 34.6fps με τα fps να
κυμαίνονται κατά βάση στην περιο-
χή 25-43. Μια αύξηση που μάλιστα
είναι μεγαλύτερη και από τις επιμέ-
ρους αυξήσεις αθροισμένες .
noshahr CanaLs 64 team
death matCh
CPU και κάρτα σε εργοστασιακές ρυθ-
μίσεις (STOCK/STOCK) Μέσος όρος:
30.6
fps
Yπερχρονισμένη CPU με εργοστασιακή κάρτα
(
OC/STOCK) Μέσος όρος: 37.2fps
Eργοστασιακή CPU με υπερχρονισμένη κάρτα (STOCK/OC)
Μέσος όρος: 32.2fps
Διπλό overclocking σε CPU και GPU (OC/OC) Μέσος όρος:
38.6
fps
Περνώντας στην 64άρα μορφή του Noshahr Canals, βλέ-
πουμε με το «καλημέρα» ότι το δοκίμιό μας επιτυγχάνει ένα
σεβαστό 30.6fps στις εργοστασιακές ρυθμίσεις, φανερώνο-
ντας ότι ο μικρότερος, κλειστός χάρτης είναι και πιο εύκολος
στην διαχείριση. Η απόδοση βέβαια κυμαίνεται από τα 17 έως
τα 45fps, οπότε παρά την απουσία ενοχλητικών κοψιμάτων
στη κίνηση, το αποτέλεσμα, αν και οριακά playable, απέχει
αρκετά από το να χαρακτηριστεί ικανοποιητικό.
Γυρίζοντας το διακόπτη της CPU προς τα πάνω, ο Llano μάς
ανταμείβει με ένα αστραφτερό 37.2fps δείχνοντάς μας ξανά
ότι ζητάει παραπάνω συχνότητα για να δείξει το καλό του
πρόσωπο.
Αντιστρέφοντας τώρα τα ρολόγια (stock CPU/OC GPU) παίρ-
νουμε ως αποτέλεσμα μία αναιμική αύξηση της τάξης του
1.6
fps. Είναι πια φανερό ότι στους 64ρηδες χάρτες ο επεξερ-
Πίνακας FPS για το Caspian Border.
Πίνακας FPS για το Noshahr Canals.
Caspian Border Conquest Large
Noshahr Canals TeamDeath Match
H ανάλυση
που χρησιμοποιήθηκε
είναι η native της οθόνης
(1.366
x768), τα textures
ρυθμισμένα στο high,
ambient occlusion SSAO,
ΑF 4x, AA (deffered) off,
AA (post) low, mesh
quality medium.