Page 80 - PC Master τ. 275

PC Master
80
πίσω θα βρίσκεται το Κακό Πράγμα. Υπό την προστασία της άτρω-
της τζαμαρίας, θα γίνει κάτι φριχτό και κατά πάσα πιθανότητα, κά-
ποιος θα πεθάνει με τραγικό τρόπο. Και επειδή είστε αναγκασμένοι
να δείτε το event (για να δημιουργηθεί το δράμα), το γυαλί μπρο-
στά σας είναι μαγικό ή τόσο τεχνολογικά προηγμένο που δεν μπο-
ρείτε να κάνετε τίποτε, όσο και αν το κοπανάτε, όσο εξελιγμένο κι
αν είναι το blaster σας. Απλώς δεν σπάει. Πρέπει να καθίσετε και
να γίνετε μάρτυρας οτιδήποτε φριχτού εκτυλίσσεται από πίσω.
ΗΛΙΘΙΑ ΙΔΕΑ #43: «ΑΣ ΧΩΡΙΣΤΟΥΜΕ ΣΕ ΟΜΑ-
ΔΕΣ».
Οι πρωταγωνιστές μας στα παιχνίδια πολλές φορές παίρ-
νουν ηλίθιες αποφάσεις μόνο και μόνο για να προχωρήσει το σε-
νάριο όπως έχει οραματιστεί ο developer. Δεν είναι κακό, γίνεται
και στις ταινίες: πόσες φορές θα πάει στο σκοτεινό υπόγειο ο πρω-
ταγωνιστής για να αλλάξει τις καμένες ασφάλειες; Πόσα ντους κά-
νει μόνη στο σπίτι η σέξι πρωταγωνίστρια;
Και στα games λοιπόν παίρνονται χαζές αποφάσεις, αλλά μία
παίρνει το μετάλλιο. Τι φοβερή ιδέα να χωρίζεις την ομάδα σε
πολλά μικρά κομματάκια, ώστε να γίνεσαι ευκολότερη λεία; Με
διαφορά το βραβείο της πιο Ηλίθια Ιδέας λοιπόν, στο «Ας Χωρι-
στούμε Σε Ομάδες!», ο σίγουρος τρόπος να αποσπάσεις ένα μεγα-
λοπρεπές Facepalm από τον άμοιρο που παίζει το παιχνίδι σου.
ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΝ ΡΕΠΟ.
Αγαπάμε Lovecraft, αγαπάμε αρχέγονες μορφές κακού που είναι
κλεισμένες κάπου και περιμένουν να ελευθερωθούν ή να ενω-
θούν με τη διάστασή μας όταν τα άστρα είναι σωστά ευθυγραμμι-
σμένα. Αλλά πραγματικά, πρέπει να πάρουν ένα ρεπό και αυτοί, να
ξεμουδιάσουν λίγο τα πλοκάμια τους. Σημείωση: αν αλλάξετε το
«
Αρχαίοι» σε «Παλιοί», δεν ξεγελάτε κανέναν.
ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΟ LOOT ΑΠΟ ΑΠΙΘΑΝΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ.
Σκοτώνεις ένα goblin και ψάχνεις το πτώμα του. Βρίσκεις μερι-
κά μπρούτζινα νομίσματα και ένα σκουριασμένο μαχαίρι.
Σκοτώνεις έναν Red Wizard. Βρίσκεις πάνω του μία μαγική
καρφίτσα, χρυσά νομίσματα και δύο potions.
Σκοτώνεις ένα σύννεφο από μύγες. Γκλινγκ! Μία Ancient Armor
of Glory που ζυγίζει 100 κιλά πέφτει από το νεκρό σύννεφο.
Σκοτώνεις έναν λυσσασμένο λύκο. Δεν θέλω να σκεφτώ πού
βρισκόταν το χρυσό κηροπήγιο.
Μπορεί να θέλει λίγο χρόνο παραπάνω, αλλά βάλτε μερικές
εξαιρέσεις στα loot tables ή ακόμη καλύτερα φτιάξτε μερικούς
customized πίνακες. Ωραίο το random loot, αλλά όπως είπαμε,
γιατί να διαιωνίζονται ορισμένα ευτράπελα;
ΦΤΗΝΟ ΚΟΛΠΟ ΑΜΝΗΣΙΑΣ.
Εξαιρώντας το Planescape
Torment που στηρίζεται εξ ολοκλήρου σε αυτόν τον κεντρικό άξο-
να (όχι μόνο η πλοκή, αλλά και οι μηχανισμοί του ίδιου του παιχνι-
διού πατάνε εδώ), νομίζω πως πλέον όλοι θεωρούμε το κλισέ της
αμνησίας λίγο πολυπαιγμένο. Δεν θα σταθούμε πολύ εδώ, καθώς
ομολογουμένως δεν είναι από τα χειρότερα κλισέ που μπορούν να
σου τύχουν… αλλά σίγουρα πέφτει στην κατηγορία των φτηνών,
εύκολων τεχνασμάτων από πλευράς σεναριογράφου…
ΦΤΗΝΟ ΚΟΛΠΟ ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑΣ/ΑΠΩΛΕΙΑΣ
INVENTORY.
Απίστευτα εκνευριστικό τέχνασμα: o ήρωας έχει
καταφέρει με αίμα και ιδρώτα να πολεμάει πια κάτι πιο σοβαρό
από ποντίκια και kobolds, όταν ξαφνικά, χωρίς το παραμικρό περι-
θώριο αντίδρασης, ψυχρά και δογματικά, κάτι γίνεται και χάνουμε
όλο το inventory.
Σίγουρα, έπειτα από κάποιες δοκιμασίες, βρίσκουμε τα πράγματά
μας πιο μετά σε κάποιο σεντούκι (όλως τυχαίως τελείως άθικτο),
αλλά μέχρι να γίνει αυτό, έχουμε χάσει τον επικό, ηρωικό χαρα-
κτήρα μας και γιατί; Γιατί να χρησιμοποιήσουν εξαρχής αυτό το κλι-
σεδιάρικο, φτηνό κόλπο; Απλά για να «παίξουν» με τον εγωισμό
μας; Να μας δώσουν ένα μάθημα; Παιχνίδι παίζουμε, σκοπός είναι
να ψωνιστούμε με τον υπερήρωά μας!
Από άποψη ψυχολογίας επίσης, μεγάλο λάθος σχεδιασμού εκ
μέρους του designer: δεν αφήνεις τον παίκτη να δυναμώσει σιγά
σιγά, να νιώσει ήρωας και να ψωνιστεί, απλώς και μόνο για να τον
γυμνώσεις εξευτελιστικά μέσα σε μία στιγμή, μόνο και μόνο για να
σου «βγει» η ιστορία. Είχαμε ένα παρατσούκλι για τέτοιους τύπους
όταν παίζαμε παλιά pen & paper RPGs, τους λέγαμε «Κακούς
Dungeon Masters».
ΛΟΒΟΤΟΜΗΜΕΝΟΙ ΦΡΟΥΡΟΙ.
Κατηγορία 1:
Σήμανε συναγερμός, εθεάθη εισβολέας, στα όπλα!
[
Ένα λεπτό αργότερα]. Μπα, θα έφυγε… πάμε πάλι να παίξουμε
ζάρια.
Κατηγορία 2:
E, εσύ! Ναι, εσύ! Σε είδα, έκλεψες πέντε μαγικά
σπαθιά, μία πανοπλία, δύο αγελάδες, τρεις καρέκλες και είκοσι
ελιξίρια. Πλήρωσε το πρόστιμο των δύο νομισμάτων, αλλιώς… φυ-
λακή (μπορείς να δραπετεύσεις όμως, δεν τρέχει κάτι).
ΤΟ ΑΔΥΝΑΜΟ ΣΗΜΕΙΟ.
Δεκτό ως αφηγηματικό για μία
ιστορία ενός ήρωα 3.000 ετών: ο Αχιλλέας, όντως απόλυτα over-
powered ήρωας, έπρεπε να έχει μία αδυναμία, κάτι που κανένας
δεν μπορεί να σκεφτεί ότι αποτελεί το αδύναμο σημείο του. Από
το Death Star και μετά, παράγινε το κακό: έχεις φτιάξει ένα τερα-
Όχι, φίλε, δεν μπορείς να σπάσεις το τζάμι με τα υπερόπλα σου. Θα κα-
θίσεις εδώ, θα δεις τη σκηνή από πίσω ανήμπορος και θα πεις και ένα
τραγούδι.
«
Βρε παιδιά,
το ξέρω ότι έχω
γίνει hipster
και μοδάτος
τελευταία, αλλά
δεν μπορώ
να πάρω και
εγώ ένα ρεπό
να καθαρίσω
τα πλοκάμια
μου;»