τούργημα καταστροφής και δεν μπετώνεις το αδύναμο σημείο;
Κάρφωσε πέντε σανίδες, βρε αδερφέ, γιατι αφήνεις τέτοια κενά
ασφαλείας;
Δεν ξέρω για εσάς, αλλά πάντα μου φεύγει ένας λυγμός στενο-
χώριας σε τέτοιες περιπτώσεις: το ρομπότ εξολοθρευτής είναι άτρω-
το, αλλά έχει ένα κόκκινο καλώδιο που περισσεύει στην πλάτη και
αν το τραβήξεις, δεν μετράει μία. Ο τεθωρακισμένος μεταλλαγμένος
κάστορας τρώει τις σφαίρες σας για πρωινό… αλλά τα δύο μπροστι-
νά του δόντια φαίνονται σάπια… μήπως είναι; Ναι, είναι το Αδύναμο
Σημείο του! Το βολφραμοειδές περίβλημα τιτανίου χαρίζει στον αρ-
χηγό εξωγήινων την Αθανασία… αλλά αν ρίξετε σε αυτό το κόκκινο
λαμπάκι που αναβοσβήνει στο δόξα πατρί, μήπως… είναι δυνατόν;
Ναι! Μεγαλειώδης Έκρηξη! Ήταν το Αδύναμο Σημείο του!
Άπειρα mini bosses καταριούνται τη στιγμή που οι designers
τους έφτιαξαν επιβλητικούς, πανίσχυρους και τεθωρακισμένους,
αλλά ξέχασαν να κρύψουν καλύτερα το Αδύναμο Σημείο.
ΑΤΤΑCK AGGRO RANGE.
Λοιπόν αυτό θα ενοχλήσει μερι-
κούς, αλλά πραγματικά πρέπει να κάνουμε κάτι επιτέλους – με την
ανοχή και την απάθεια απλώς διαιωνίζουμε τέτοια αστεία στερεό-
τυπα. Ξέρετε για τι μιλάω: κάτι που έχει τις ρίζες του στο design
των πρώτων ΜΜΟs, που δυστυχώς έχει επιβιώσει μέχρι σήμερα, το
aggro range, η ακτίνα δράσης ενός τέρατος που πρέπει να πλησιά-
σεις για να γίνει επιθετικό (aggressive).
Η ακτίνα δράσης μπορεί να είναι στα 5 μέτρα. Ο χαρακτήρας σου
μπορεί να στέκεται στα 5,1 μακριά από το φρικιαστικό τέρας, να το
κοιτάει στα μάτια, να του φωνάζει και να χορεύει ζεϊμπέκικο. Το
τέρας απλώς θα ξύνεται, θα χασμουριέται ή ό,τι άλλο υπαγορεύει
το idle animation. Ένα βήμα μπροστά και πατάτε στα 5 μέτρα.
Ξαφνικά το τέρας σάς βλέπει και επιτίθεται με μανία. Αυτός ο μη-
χανισμός υπάρχει εδώ και 15 χρόνια και κάποτε ήταν αξιοπρεπής
λύση, δεδομένης της τεχνολογίας. Σήμερα όμως δεν νοείται να
φτιάχνεται ένα ΜΜΟ που να δίνει βαρύτητα σε ακόμη πιο λεπτομε-
ρή textures, αλλά να αφήνει τέτοια ανόητα κλισέ απαράλλαχτα.
ΚΛΙΣΕ ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Ελπίζουμε σε κάποια σημεία να χαμογελάσατε και να σκεφτήκα-
τε «α, ναι, πόσες φορές έχω γελάσει/εκνευριστεί με το τάδε σαχλό
κλισεδάκι»! Η αλήθεια είναι ότι κάποια από αυτά τα κλισεδάκια, τα
έχουμε συνηθίσει ως και αγαπήσει, ενώ πολλές φορές οι ίδιοι οι
developers τα αναγνωρίζουν και αυτοσαρκάζονται σε αρκετές πε-
ριπτώσεις. Από τη σοβαρή όμως πλευρά των πραγμάτων, όταν
κρατάνε πίσω την ελευθερία δημιουργικότητας και προτιμώνται ως
εύκολες λύσεις, οφείλουμε να μειώσουμε τα επίπεδα ανοχής μας,
ώστε να βελτιωθεί και η μορφή των παιχνιδιών, αντί να τελματώ-
νεται. Συμφωνείτε ή διαφωνείτε; Θέλετε να μοιραστείτε το δικό
σας αγαπημένο κλισέ ή νομίζετε πως ξεχάσαμε κάτι; Ενημερώστε
μας και στείλτε μας τα δικά σας!
PC
ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ
Παραλίγο να το ξεχάσω! Χρειάζεται οπωσδήποτε μία
Ωδή στους Εχθρούς, έστω σε ένα άτυπο TOP 3!
ΝΑΖΙ.
ΟΚ, το πιάσαμε, είναι κακοί. Αλλά υπάρχουν ακόμα
και σήμερα εγκληματίες πολέμου που δρουν ανενόχλητοι.
ΖΟΜΠΙ.
Τα αγαπώ, μην με παρεξηγήσετε, αλλά έχουν γί-
νει τρέντι τελευταία και το σιχαίνομαι αυτό…
ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ.
Και απορείτε που δεν εμφανίζονται στην αν-
θρωπότητα οι εξωγήινοι;
Θα μου πείτε «ΟΚ, ρε φίλε, αν τα βγάλουμε όλα αυτά έξω, τι
θα μείνει;». Και θα απαντήσω: δεν ξέρω, εγώ απλώς κράζω.
Κάντε κάτι όμως, μία παραλλαγή ή έστω μία διακωμώδηση του
ίδιου του στερεότυπου. Σε τελική ανάλυση, δεν χρειάζεται να
σκοτώνουμε σε όλα τα παιχνίδια. Εναλλακτικά, μπορείτε
απλώς να αντλήσετε υλικό από τομείς που δεν έχουμε ασχο-
ληθεί πολύ. Όλως τυχαίως έπεσε στα χέρια μου ένα ξεχασμέ-
νο «διαμαντάκι» από το παρελθόν, το Sim Ant, όπου ο μεγά-
λος εχθρός ήταν μία αράχνη. Με λίγη φαντασία όλα γίνονται…
KΛΙΣΕ ΕΧΘΡΟΙ
ΚΛΙΣΕ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
81
PC Master
Και μια που θα στραγγίξετε εγκέφαλο για πιο
ενδιαφέροντες καταστάσεις, δώστε και λίγη αγάπη
στους χαρακτήρες των παιχνιδιών. Μερικά
στερεότυπα έχουν παραγίνει:
ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΡΙΑ «ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ».
Είναι πλουσιοκόριτσο
και θα μπορούσε να ζει στα πούπουλα… αλλά προτιμά να μά-
χεται και να μπλέκει σε επικίνδυνες περιπέτειες.
ΣΙΩΠΗΛΟΣ ΜΑΓΟΣ.
Δεν μιλάει, δεν είναι κοινωνικός, αλ-
λά γοητεύει με τη μυστηριώδη φύση του. Έχει και ένα «κου-
σούρι» που, περιέργως, δεν είναι τόσο απωθητικό.
ΑΠΛΗΣΤΟΣ ΕΜΠΟΡΟΣ/ΚΛΕΦΤΗΣ.
Συνήθως θα είναι
κάτι σε νάνο ή άλλο κοντό καχεκτικό, λες και αυτό δικαιολο-
γεί την εγγενή βουλιμία του. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα σας
προδώσει. Το κλισέ του κλισέ είναι ότι θα προσπαθήσει να
εξιλεωθεί μετά, πιθανώς με αυτοθυσία.
Ο ΒΕΤΕΡΑΝΟΣ.
Είναι γκριζομάλλης θείος/παππούς/πε-
θερός κι έχει ζήσει έναν με δύο πολέμους, ενώ εμπνέει σεβα-
σμό, όντας περπατημένος και με μπόλικη πείρα. Ξεκινώντας,
είναι πάντα 10-15 levels πάνω από το χαρακτήρα σας.
Ο ΠΛΗΓΩΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ.
Νεαρός σε ηλικία, αυ-
τός ο χαρακτήρας έχει βιώσει κάποιο τραύμα (συνήθως προ-
δοσία από στενό πρόσωπο, απώλεια των γονέων του ή της
αγαπημένης του,) το οποίο τον έχει κάνει κυνικό, απόμακρο
και ανίκανο να εμπιστευτεί κανέναν πια. ΠΡΟΦΑΝΩΣ ο ήρω-
ας με τις πράξεις του και με τις διπλωματικές ρήσεις του θα
επαναφέρει την ελπίδα για ζωή σε αυτό το «ερείπιο».
Ο ΜΟΥΓΓΟΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ.
Χωρίς πλάκα τώρα: μία
φορά στο Half-Life να το συγχωρήσουμε… αλλά οποιοσδήπο-
τε δεν ανοίγει το στόμα του για να βγάλει μία λέξη, έπειτα
από ώρες αλληλεπίδρασης με κόσμο, είναι για το τρελάδικο.
Ο ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΟΣ «ΚΑΚΟΣ».
Αυτός ο «κακός» ανή-
κει σε μία παραδοσιακά σατανική φυλή ή σέκτα, αλλά είναι κα-
τά βάθος καλόκαρδος. Μπορεί να είναι το καλό βαμπίρ, σκο-
τεινό ξωτικό (drow), δαίμονας κ.λπ. Είναι τόσο πολλοί που
πλέον είναι δύσκολο να βρεις πραγματικά «κακό» βαμπίρ, π.χ.
Πάνω απ’ όλα, το χιούμορ πρέπει να μπορεί να
στραφεί και στον εαυτό σου! Ορίστε λοιπόν μία
μικρή λίστα από δικά μας κλισέ, εκφράσεις που
χρησιμοποιούνται πού και πού στις σελίδες μας, οι
οποίες πλέον έχουν κατακτήσει cult status.
Εθιστικό gameplay
Και όχι μόνο
Καταιγιστική δράση
Δείγμα από το inventory
Ανατρεπτικό σενάριο
Γεια σου, Ragnaros, πανίσχυρε άρχοντα της φωτιάς. Εγώ και άλλα 39 φι-
λαράκια μου, θα καθίσουμε λιγάκι να οργανωθούμε πρώτα και μετά θα
σου επιτεθούμε. Μέχρι τότε, δεν μας βλέπεις, ΟΚ;