R
eview
περπάτημα στους τοίχους και τα άλματα
μεταξύ κρεμάμενων στύλων.
Η μεγαλύτερη αλλαγή που θα εντοπί-
σετε στο Darksiders 2 είναι η σαφής επιρ-
ροή του από τα action/RPG παιχνίδια: ο
κόσμος είναι open world σχεδόν εξαρχής,
με το άλογό σας, τον Despair, να σας βοη-
θά στις γρηγορότερες μετακινήσεις και το
κοράκι Dust να σας δίνει hints για τη δια-
δρομή που πρέπει να ακολουθήσετε, ενώ
τα quests που σας δίνονται από τους διά-
φορους quest givers που θα συναντήσε-
τε, αποτελούνται από έναν σεβαστό αριθ-
μό από primary και secondary, τα οποία
σας ανταμείβουν πλουσιοπάροχα σε loot.
Ναι, μη σας κάνει εντύπωση, το παιχνίδι
περιλαμβάνει έναν πλήρες σύστημα loot
για αντικείμενα που θα βρείτε είτε σε σε-
ντούκια, είτε από τα κουφάρια των
εχθρών σας, είτε ακόμη αγοράζοντας τα,
τα οποία αποθηκεύετε κανονικά στο in-
ventory σας και μπορείτε να ντύσετε τον
Death με αυτά.
Θα ανακαλύψετε από Healing/Wrath
potions και Gils (το νόμισμα του παιχνιδι-
ού) έως πανοπλίες κάθε είδους (armor,
shoulder, boots), όπλα (scythes, ham-
mers, maces), talismans κ.λπ., τα οποία
δίνουν μόνιμα buffs σε χαρακτηριστικά
του Death όσο τα φοράτε (π.χ., μόνιμο
plus στο Strength), ενώ το γνωστό «καρό-
το» του μηχανισμού του loot θα σας ανα-
γκάσει να ψάχνετε εξονυχιστικά τους αχα-
νείς χάρτες και τα σκοτεινά dungeons που
περιπλανιέστε για να βρείτε καλύτερο
εξοπλισμό.
Φυσικά, εφόσον υπάρχει loot, δεν θα
μπορούσε να λείπει ένας αντίστοιχος μη-
χανισμός experience και κατά συνέπεια
level-up, με τον οποίο δυναμώνετε τον
Death, χωρίς όμως να υπάρχουν συγκεκρι-
μένα stats τα οποία μπορείτε να ανεβάσε-
τε κατά προτίμηση (τύπου strength, intel-
ligence, dexterity κ.λπ.), εκτός από ένα
τυπικό Skill Tree. Το Skill Tree αποτελείται
από δύο βασικά «κλαδιά», το Harbringer
και το Necromancer, τα οποία δίνουν δια-
φορετικές special δυνάμεις στον Death
και ανάλογα με πόσους πόντους αφιερώ-
νετε στο καθένα (δεν δεσμεύεστε δηλαδή
σε ένα από αυτά), ανταμείβεστε με περισ-
σότερες special δυνάμεις που θα σας βοη-
θήσουν κατά τη διάρκεια (κυρίως) των μα-
χών, οι οποίες γίνονται ολοένα πιο φαντα-
σμαγορικές όσο προοδεύετε.
Ιδίως η αντιμετώπιση των λεγόμενων
bosses είναι καταπληκτική εμπειρία, κα-
θώς στις περισσότερες περιπτώσεις αυτά
είναι κολοσσιαίων διαστάσεων και χρειά-
ζεται κάτι παραπάνω από γρήγορα αντα-
νακλαστικά για να βγείτε νικητής. Πρακτι-
κά το θέμα είναι να βρείτε τον τρόπο για
να τα σκοτώσετε. Άπαξ και τον ανακαλύ-
ψετε, η εκτέλεσή του δεν θα σας ζορίσει
πολύ αν έχετε μία στοιχειώδη εμπειρία
από action games, κάτι που έρχεται σε
αντίθεση με το πρώτο Darksiders όπου, αν
θυμάστε, το πρώτο boss ήταν πραγματι-
κός πονοκέφαλος.
Γενικότερα το Darksiders 2 είναι σχετικά
πιο προσιτό από τον προκάτοχό του, κα-
θώς εισάγει ομαλά τον παίκτη στο κόσμο
του, τον «εκπαιδεύει» ανάλογα προτού
αρχίσουν τα ζόρια και ανανεώνει το ενδια-
φέρον του ανά τακτά χρονικά διαστήματα
παρέχοντας νέες κινήσεις και προκλήσεις
για τον Death, ενώ ο πραγματικά τερά-
στιος κόσμος του (σχεδόν τριπλάσιος από
εκείνον του ήδη μεγάλου Darksiders) που
κρύβει πολλά μυστικά, side quests και
αντικείμενα, είναι ικανός να σας απασχο-
λήσει για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.
Οι 25 ώρες είναι το λιγότερο που θα χρει-
αστείτε μόνο για το βασικό quest, ενώ
μην ξεχνάτε την ύπαρξη του Crucible
Mode, ένα είδος challenge τύπου horde
για ανελέητη σφαγή! Πάντως θα παρατη-
ρήσετε ότι, παίζοντας το Darksiders 2, θα
έχετε συνεχώς την αίσθηση ότι κάπου τα
έχετε ξαναδεί όλα αυτά, καθώς τα «δά-
νεια» της Vigil που έχουν ενσωματωθεί
στο gameplay από άλλους γνωστούς τίτ-
λους είναι... υπέρογκα. Προσωπική μου
άποψη είναι ότι αυτό δεν μειώνει καθό-
λου την αξία του παιχνιδιού, καθώς το
«
ράψιμο» που αναφέρθηκε στην αρχή του
άρθρου έχει γίνει με καλή ραπτομηχανή
και, στην τελική, το Darksiders 2 κατορ-
θώνει με το παραπάνω να ψυχαγωγήσει
PC Master
102
Πείτε μου ότι δεν θυμίζει Prince of Persia.
Οι cutscenes είναι σχεδιασμένες στο χέρι και
θυμίζουν έντονα κόμιξ.
Death (and Friends) επί το έργον...
Δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο θέμα που σχεδόν «έθαψε» το Darksiders 2
στα μάτια του κοινού της πρώτες ημέρες της κυκλοφορίας του. Συγκεκριμένα, πολλοί χρή-
στες ανέφεραν ότι αντιμετώπισαν μερικά game-breaking bugs σε ορισμένα primary quests,
εξαιτίας των οποίων αναγκάστηκαν να αρχίσουν ξανά το παιχνίδι για να ξεκολλήσουν. Πέρα
από αυτό, στην πρώτη έκδοση του παιχνιδιού δεν λειτουργούσε το V-Sync (!), με αποτέλε-
σμα κάποιες πιο ισχυρές κάρτες γραφικών να υπερθερμαίνονται, ενώ το rebinding των
πλήκτρων δεν είχε κανένα αποτέλεσμα! Το χειρότερο είναι ότι, αν και η Vigil υποσχέθηκε
ότι το παιχνίδι θα εκμεταλλεύεται πλήρως το hardware των PCs, κάτι τέτοιο δεν φάνηκε
πουθενά – ίσα ίσα το παιχνίδι έκανε μπαμ ότι ήταν port.
Τα έντονα παράπονα των παικτών οδήγησαν τη Vigil να ζητήσει συγγνώμη από τους PC
users και να ανακοινώσει ότι ετοιμάζει μία σειρά από patches που θα φέρουν την έκδοση
«
εκεί που της αξίζει». Μέχρι την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, έχουν βγει δύο
patches, με το δεύτερο να διορθώνει σημαντικά τεχνικά θέματα (V-Sync, key-bindings, κά-
ποια game-breaking bugs) και αναμένουμε τα υπόλοιπα. Προσωπικά δεν έπεσα σε κάποιο
σοβαρό bug, αλλά σε κάθε περίπτωση η ημιτελής κατάσταση στην οποία κυκλοφόρησε το
Darksiders 2 στην PC έκδοση είναι καταδικαστέα.
BUGS ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ