PC Master
14
1.
THE WITCHER 2: ASSASSINS
OF KINGS
2.
FALLOUT: NEW VEGAS
3.
MASS EFFECT 3
4.
THE ELDER SCROLLS V:
SKYRIM
5.
RISEN 2: DARK WATERS
RPGs
TOP 5
Αλλά ας βάλουμε τα δεδομένα σε μία
σειρά. Κατ’ αρχάς, η «νέα» Black Isle δεν
περιλαμβάνει κανένα από τα ιδρυτικά
μέλη της. Τα μεγάλα μυαλά πίσω από το
μεγαλείο της εταιρείας (Feargus
Urquhart, Chris Avellone, Josh Sawyer
και τα ρέστα) έχουν ιδρύσει εδώ και και-
ρό την Obsidian Entertainment, ενώ και
τα υπόλοιπα μέλη έχουν βρει στέγη σε
πολλές και διάφορες άλλες εταιρείες.
Αρκετοί εκ των άνω μάλιστα φρόντισαν
να αναφέρουν σε δηλώσεις τους σε
forum και μέσω tweets πως ούτε έχουν
ούτε πρόκειται να έχουν κάποια σχέση
με την ανάσταση της Black Isle, διερωτώ-
μενοι μάλιστα ως προς τις σκοπιμότητες
αυτής της αναβίωσης. Άρα το αρχικό
team της Black Isle απέχει και αντιμετω-
πίζει τη νέα εταιρεία με αρκετό σκεπτικι-
σμό.
Δεύτερη πηγή σκέψης, τα licenses. Ναι,
η Black Isle εργάστηκε πάνω στα Fallout,
Τorment και Icewind Dale. Ποιος κατέχει
όμως πλέον τα δικαιώματα για τις παρα-
πάνω σειρές; Το Fallout license, ως γνω-
στόν, έχει περάσει εδώ και καιρό στην
Bethesda, ενώ τα Planescape και Icewind
Dale licenses (και γενικά το σύνολο των
δικαιωμάτων του «πακέτου» Dungeons
and Dragons) έχουν περάσει από το 2011
από την Atari στη Hasbro. Όσον αφορά
στην Interplay, έχει ξεπουλήσει σταθερά
όλα τα licenses της και τα μόνα που έχει
διατηρήσει είναι το κονσολάδικο Dark
Alliance και το (αρκετά παρεξηγημένο, η
αλήθεια είναι) Lionheart. Συμπέρασμα: η
Black Isle v2.0 δεν μπορεί να εργαστεί
πάνω στα παιχνίδια που καθιέρωσαν το
όνομά της.
Τρίτο και ίσως σημαντικότερο: η
Interplay βρίσκεται σε δεινή οικονομική
κατάσταση από το 2003, απασχολεί απο-
κλειστικά τον πρόεδρό της, Herve Caen,
συν άλλους πέντε με έξι υπαλλήλους το
πολύ και η οικονομική κατρακύλα της συ-
νεχίζεται σταθερά όσο περνά ο καιρός.
Άρα δεν έχει το κεφάλαιο για να «ενοι-
κιάσει» τα δικαιώματα πάνω σε κάποιο
license ή για να προσλάβει υπαλλήλους
ούτε προφανώς έχει τις προοπτικές και
το υπόβαθρο για να πείσει επενδυτές να
ασχοληθούν με αυτή.
Για ποιο λόγο λοιπόν θα μπορούσε η
Interplay να προχωρήσει στην αναβίωση
της Black Isle; Κυρίαρχη σκέψη του γρά-
φοντος είναι μία ωραία λέξη, η «αρπα-
χτή». Είτε για να εξαπατήσει τους μετό-
χους της δείχνοντας πως «τα πράματα
πάνε καλύτερα», είτε για να ανακοινώσει
κάποιο kickstarter και να φάει τα λεφτά
του κοσμάκη που θα σπεύσει να «ταΐσει»
το τέρας με κριτήρια καθαρά νοσταλγικά,
είτε απλώς για να γίνει θόρυβος γύρω
από την εταιρεία, μπας και ανέβει η κατα-
βαραθρωμένη αξία της μετοχής της, θεω-
ρώ πως το απώτερο κίνητρο γι’ αυτήν την
αναβίωση είναι αρκετά σκοτεινό. Εξάλ-
λου, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο Herve
Caen, που τώρα δηλώνει ότι «our goal
has always been to make the world’s
best RPGs», ήταν ο ίδιος που τον Δεκέμ-
βριο του 2003 έκλεισε την αρχική Black
Isle, όχι λόγω «οικονομικών δυσκολιών»,
όπως γράφτηκε κατά καιρούς, αλλά επει-
δή ο ίδιος θεωρούσε πως δεν την έχει
ανάγκη, μια και τα λεφτά «βρίσκονται
πλέον στις κονσόλες και όχι στα PC
RPGs» όπως είχε αναφέρει και ο ίδιος. Ο
γράφων, λοιπόν, δεν διατίθεται να στηρί-
ξει αυτόν τον άνθρωπο και προτιμά να
μείνει με τη γλυκιά ανάμνηση της αρχι-
κής Black Isle που γαλούχησε τις χρυσές
εποχές της RPGοσύνης μας. Οι υπόλοιποι
είναι ελεύθεροι να πράξουν κατά συνεί-
δηση.
PC
to poster που αναρτήθηκε στο site
της transolar entertainment. πιο
«
Quest for Glory» δεν γίνεται!
οι developers του Skyrim ανέφεραν στα blogs τους ότι άντλησαν έμπνευση για το Hearthfire από
το minecraft. Ελπίζω να μη δω κάναν enderman να πετάγεται από μία γωνία και να κατασπαράζει
τα υιοθετημένα μου κουτσούβελα.
SKYRIm: HeARtHfIRe
Όταν η Bethesda κατοχύρωνε τα δι-
καιώματα για τη λέξη «Hearthfire»
πριν από λίγους μήνες, ήταν ολοφά-
νερο ότι επρόκειτο για τον τίτλο κά-
ποιου μελλοντικού dlc για το
Skyrim. το Hearthfire dlc, λοιπόν,
ανακοινώθηκε στα τέλη αυγούστου
και περιλαμβάνει features, όπως η
ικανότητα να αγοράσουμε γη, να χτί-
σουμε το δικό μας σπίτι και να το
στολίσουμε με αρκετά ευρεία γκάμα
επίπλων και λοιπών χρηστικών αντι-
κειμένων, ενώ παράλληλα θα μπο-
ρούμε να υιοθετήσουμε και να μεγα-
λώσουμε παιδιά (ασχολίαστο). Ημε-
ρομηνία κυκλοφορίας για τα Pcs…
άγνωστη προς το παρόν.
tHe ScHOOl fOR
HeROeS
οι lori Ann cole και corey cole, δη-
μιουργοί της πολυαγαπημένης
Adventure/RPG σειράς, Quest for
Glory, ανακοίνωσαν τον αύγουστο
ότι θα προσφύγουν στο Kickstarter
προκειμένου να χρηματοδοτήσουν
κάποιο νέο project τους. λίγες μέρες
μετά ανεβαίνει στο site της εταιρείας
τους, transolar entertainment, ένα
poster που αποκαλύπτει ότι το όνο-
μα του project θα είναι the School
for Heroes. οι συσχετισμοί με τα
QfG είναι ολοφάνεροι και πέρα για
πέρα ευπρόσδεκτοι. αναμένουμε
την εκκίνηση του Kickstarter με τις
πιστωτικές ανά χείρας.
RPG NEWS