Page 15 - PC Master τ. 276

a
υτόν το μήνα δεν θα σχολιάσουμε το
επόμενο κεφάλαιο στην εποποιία
του Starcraft 2 (περισσότερα για την
beta μπορείτε να διαβάσετε στην παρουσία-
ση του συμπολεμιστή από τον aiur, Παύλου
«
northlander» Γεράνιου), αλλά με μία μικρή
λέξη-τακτική που όλα αυτά τα χρόνια έχει
στιγματίσει τον κόσμο του Starcraft… Όπως
ήδη θα έχετε καταλάβει αναφερόμαστε
στην κάπως παρεξηγημένη «τεχνική» του
rush…
THAT IS THE QUESTION?
Παίζοντας στο battle.net τα τελευταία
δύο χρόνια (έχω πλέον περάσει το κοντέρ
των 1.000 on-line matches με το 90% αυ-
τών να αποτελεί 2vs2) έχω βιώσει αρκετές
επικές νίκες, αλλά και μπόλικες ταπεινωτι-
κές ήττες (άλλωστε και εγώ και ο συμπολε-
μιστής μου δεν μιλάμε Κορεατικά)… Η αλή-
θεια είναι ότι πλέον έχουμε φτάσει σε ένα
αξιοπρεπές επίπεδο, φτάνοντας (με πολλά
ξενύχτια και προσπάθεια) στις πρώτες θέ-
σεις των bronze league όπου συνήθως μας
τοποθετεί το σύστημα. Κατά γενική ομολο-
γία, η λειτουργία του ladder system που
έχει υιοθετήσει η blizzard για τα on-line
matches αποδίδει εξαιρετικά την αίσθηση
ισορροπίας που είναι απαραίτητη για να
σταθεί ένα on-line competitive ranking
game. Ανάλογα με την απόδοσή σου και
όσο πιο πολύ ανεβαίνεις τόσο ο αλγόριθμος
του συστήματος σε τοποθετεί αντιμέτωπο
με αντιπάλους που βρίσκονται σε gold,
Silver, Platinum και master leagues, αυξά-
νοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο διαρκώς το
επίπεδο δυσκολίας. Εκεί όμως είναι αρχί-
ζουν τα ζόρια, καθώς απέναντι σε τόσο
ισχυρούς αντιπάλους οι Terrans marines
που με τόσο κόπο εκπαίδευσες, δεν αποτε-
λούν τίποτε άλλο παρά πρόβατα υποψήφια
για σφαγή. Ύστερα από μία σειρά από απα-
νωτές ήττες (και αφού υποψιάζεσαι ότι και
ο επόμενος αντίπαλος θα είναι κάτι μεταξύ
ανθρώπου και της Shodan) δεν μπορείς πα-
ρά να καταφύγεις στη λύση του rush, που
σε αυτές τις περιπτώσεις μπορεί να μετα-
τραπεί στη «στρατηγική του φτωχού».
Είτε πρόκειται για Ζerg rush, είτε για
Protoss cannon και Zealot rush, το νόημα
παραμένει ακριβώς το ίδιο, καθώς σκοπός
σου είναι ο αιφνιδιασμός, ένα συντονισμένο
γιουρούσι που ενδεχομένως να θέσει νοκά-
ουτ τον αντίπαλο. Το rush, βέβαια, εάν πε-
τύχει, τότε μπορείς σε ένα 2vs2 game να
σαρώσεις τα αντίπαλα στρατεύματα και κτή-
ρια μέσα σε περίπου 5-6 λεπτά, ενώ σε πε-
ρίπτωση που ο αντίπαλός σου αποκρούσει
τα κύματα των επιθέσεών σου, τότε αυτο-
μάτως θα βρίσκεσαι με την πλάτη στον τοί-
χο. Το κλειδί για ένα πετυχημένο rush είναι
πρώτα η ανίχνευση της αντίπαλης βάσης
(
με κάποιο drone ή ScV) και, φυσικά, ο από-
λυτος συντονισμός (με μαθηματική ακρί-
βεια) παραγωγής μονάδων και συλλογής
resources. To ενδεχομένως βαθμοθηρικό
rush δεν αρέσει σε πολλούς παίκτες, κα-
θώς, όπως δικαιολογημένα πιστεύουν, κα-
ταστρέφει την εμπειρία του παιχνιδιού. Γι’
αυτόν το λόγο, σε αρκετές περιπτώσεις,
ύστερα από ένα πετυχημένο rush, τα διά-
φορα λογής περιπαικτικά σχόλια δίνουν και
παίρνουν στο chat (το πιο σεμνό είναι να σε
αποκαλέσει κάποιος rush noob). Όσο και
εάν δεν αρέσει όμως σε κάποιους η προα-
ναφερθείσα τακτική, η πραγματικότητα είναι
ότι δεν πρόκειται για κάποιο προγραμματι-
στικό λάθος (ή cheating), αλλά για την πιο
απλή και γρήγορη στρατηγική που υπάρχει
στον κόσμο του Starcraft. Παρά τις επικρί-
σεις, θα πρέπει να δεχθούμε ότι αποτελεί
αναπόσπαστο κομμάτι του παιχνιδιού και να
κόψουμε τις γκρίνιες, καθώς όπως είναι με-
γάλη υπόθεση να ολοκληρώσεις ένα πετυ-
χημένο rush, άλλο τόσο είναι να εκμεταλ-
λευτείς τα choke points που υπάρχουν στο
χάρτη (o γραφών μαρτύρησε ώσπου μία μέ-
ρα κατάλαβε ότι με λίγο προσεκτικό κτίσιμο
των κτηρίων του μπορούσε να τη γλιτώσει).
RUSH NOOBS Ή RUSH ΜΑΓΚΕΣ;
Ένα παλιό ρητό αναφέρει ότι στον πόλε-
μο όλα επιτρέπονται, γι’ αυτό (όσο αιρετικό
μπορεί να φανεί σε κάποιους) δεν μπορώ
προσωπικά να καταδικάσω τη συγκεκριμένη
στρατηγική. Το on-line gaming του Starcraft
2
προωθεί τον ανταγωνισμό, κάτι που σημαί-
νει ότι σκοπός του παίκτη είναι η νίκη με κά-
θε μέσο. Απλώς την επόμενη φορά, αγαπη-
τέ παίκτη της master league, που θα χάσεις
από rush, καλό θα ήταν να παραδεχτείς ότι
οι «ποταποί» αντίπαλοί σου από την bronze
league δεν ήταν rush noobs, αλλά μάλλον
«
rush μάγκες». Η αξία του ηττημένου άλλω-
στε δίνει πάντοτε αξία στο νικητή…
PC
15
PC Master
Του Πέτρου «Petrosky» Κυπραίου
1.
Shogun 2 ToTal War: Fall oF The
Samurai
2.
mighT and magic: heroeS Vi
3.
cruSader KingS ii
4.
daWn oF War ii: reTribuTion
5.
STarcraFT 2: WingS oF liberTy
STRATEGY
TOP 5
TO RUSH OR NOT TO RUSH…
Αυτό πάει να πει zerg rush με τα όλα του!