79
PC Master
Κάθε τέρας του παιχνιδιού έπρεπε να δημιουργηθεί μέσα σε χρονικό
περιθώριο δύο εβδομάδων, από την αρχική σύλληψη μέχρι την πλήρη
ενσωμάτωση.
Η εταιρεία έδωσε μεγάλη βάση στο στοιχείο της
εξερεύνησης, επιβραβεύοντας τους μεθοδικούς
παίκτες με χρήσιμο loot.
ΓΕΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΤΟΥ GAMING
PCM:
Το Legend of Grimrock είναι διαθέσιμο σε μία πλειάδα ψηφια-
κών υπηρεσιών. Πόσο εύκολο ήταν να διαθέσετε το παιχνίδι μέσω
αυτών; Γιατί αποφασίσατε να διαθέσετε το Grimrock μέσω της
DRM-free υπηρεσίας GOG και ποια είναι η θέση σας όσον αφορά
στο DRM γενικότερα;
O.P.:
Η διαδικασία της υποβολής στις ψηφιακές υπηρεσίες αποδεί-
χθηκε αναπάντεχα χρονοβόρος. Πήραμε την τελική επιβεβαίωση
ότι το παιχνίδι θα γίνει δεκτό λίγες εβδομάδες πριν από την κυκλο-
φορία, κάτι που μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα αγχωτικό μετά τη
σκληρή δουλειά που έχεις ρίξει στο παιχνίδι. Από την άλλη, είχαμε
εμπιστοσύνη στην ισχυρή κοινότητα που είχε σχηματιστεί γύρω
από το παιχνίδι και γνωρίζαμε ότι ούτως ή άλλως μπορούσαμε να
πουλήσουμε το Legend of Grimrock και από το προσωπικό μας
site. Μάλιστα είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από τις πωλήσεις μέ-
σω του επίσημου site όπου μπορείτε με μία αγορά να πάρετε τόσο
το Steam key όσο και την DRM-free έκδοση.
Το GOG ήταν μία ενδιαφέρουσα επιλογή επειδή το Legend of
Grimrock είναι ένα old school game που ταιριάζει απόλυτα με το
κοινό τους, ενώ η χρονική στιγμή ήταν η κατάλληλη, καθώς το
GOG επιδίωκε τότε να επεκταθεί σε καινούργια games και όχι μόνο
παλιά. Από την άποψη της υπηρεσίας, το GOG ήταν καλή επιλογή
για τους gamer που προτιμούν τo DRM-free. Έτσι, μπορούσαμε να
δώσουμε στο κοινό μας την επιλογή να αγοράσει το παιχνίδι με
τον τρόπο που ήθελε, ενώ η χρυσή τομή βρίσκεται στο δικό μας
κατάστημα, στο grimrock.net, όπου παίρνετε και τις δύο επιλογές
με μία αγορά.
Όσο για την πειρατεία, ας πούμε ότι το καλύτερο που έχεις να
κάνεις είναι να δώσεις στο κοινό σου την καλύτερη δυνατή εξυπη-
ρέτηση και να μην ασχολείσαι ιδιαίτερα με ζητήματα που δεν
εξαρτώνται από σένα.
PCM:
Ποια είναι η άποψή σας για την τρέχουσα κατάσταση στη βιο-
μηχανία του gaming; Υπάρχουν συχνά παράπονα για στασιμότητα
και υπερβολική έμφαση στα sequels, συμφωνείτε με αυτή τη θέση;
O.P.:
Η πιο ενδιαφέρουσα εξέλιξη αυτήν τη στιγμή είναι η άνοδος
των μικρών indie developers που δημιουργούν υπέροχα games. Σε
μερικές περιπτώσεις, αυτές οι μικρές εταιρείες βγάζουν περισσότε-
ρα χρήματα από μεγάλα studios που παλεύουν για να επιβιώσουν.
Πλέον υπάρχουν επιλογές και είμαι αισιόδοξος για το μέλλον.
PCM:
Θεωρείτε πιθανό να έχουμε δυναμική επιστροφή και άλλων
old school ειδών παιχνιδιών, όπως έγινε με το Legend of Grimrock
για τα dungeon crawlers;
O.P.:
Πιστεύω πως αυτή η τάση ενισχύεται
και η επιτυχία του Grimrock ενδεχομένως να
ενθαρρύνει πολλές εταιρείες να το δοκιμά-
σουν. Θα ήταν υπέροχο, γιατί θα έχουμε την ευκαιρία να παίξουμε
τα όμορφα παιχνίδια του παλιού καλού καιρού με σύγχρονο στυλ.
Δεν μπορώ να πω με σιγουριά ποια από τα παλιά είδη θα επωφε-
ληθούν περισσότερο, αλλά αυτή η τάση είναι σίγουρα υπαρκτή.
PCM:
Η Valve Software κάνει τελευταία μία στροφή προς το Linux.
Πιστεύετε ότι το Linux μπορεί να γίνει βιώσιμη gaming platform; Θα
το υποστηρίζατε αν όντως συνέβαινε;
O.P.:
Το όραμα της Valve είναι ενδιαφέρον και μπορεί κάλλιστα να
πραγματοποιηθεί με δεδομένο το τεράστιο μερίδιό του στην αγο-
ρά της ψηφιακής διανομής. Το Linux είναι και σήμερα μια χαρά, αλ-
λά ως μικρό studio έχουμε περιορισμένους πόρους για να μεταφέ-
ρουμε το παιχνίδι μας από το PC σε άλλες platforms. Μόλις απο-
κτήσουμε μερικά περισσότερα μέλη στην ομάδα μας, η προοπτική
της μεταφοράς σε Linux θα καταστεί σαφώς πιο ελκυστική, ειδικά
αν η Valve συνεχίσει την πορεία της προς το Linux.
PCM:
Τελευταία ερώτηση! Το Legend of Grimrock συμμετείχε στην
τελευταία Steam Summer Sale ως Daily Deal. Ποια είναι η άποψή
σας γενικά για τις εκπτώσεις αυτού του είδους, είναι επωφελείς ή
υπάρχει κίνδυνος «ευτελισμού» της αξίας των games στη σκέψη
του κοινού;
Ο.P.:
Η Summer Sale πήγε εξαιρετικά και είμαστε πολύ ευχαριστη-
μένοι με τις πωλήσεις. Πιστεύω πως οι εκπτώσεις αυτού του τύπου
είναι ευπρόσδεκτες, γιατί στοχεύουν σε ένα διαφορετικό κομμάτι
του κοινού. Νομίζω πως οι εκπτώσεις αντανακλούν τη φυσιολογι-
κή καταναλωτική συμπεριφορά του κοινού και της αγοράς, οπότε
τις θεωρώ απόλυτα φυσιολογικές.
PCM:
Ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο σου, Olli!
PC
Όλη η ομάδα εργάζεται πυρετωδώς στο νέο editor, ο οποίος θα δώσει
την ευκαιρία στην community να δημιουργήσει τα δικά της dungeons.