PC Master
80
Η
όμορφη ιστορία μας, μία
ιστορία παιξίματος, καψίμα-
τος και ανά τον κόσμο χαμέ-
νων εξεταστικών, ξεκινά στα
μέσα της δεκαετίας του ’80.
Τότε, δύο φοιτητές του πανεπιστημίου της
Virginia, οι Kelton Flinn και John Taylor,
αντλώντας έμπνευση από το pen and paper
σύστημα Dungeons and Dragons και από τα
on-line παιχνίδια σε στυλ MUD (Multi-User
Dungeon) που είχαν ανθίσει τη δεκαετία
του ’70, ιδρύουν την εταιρεία Kesmai και
δημιουργούν το πρώτο massively
multiplayer game που παιζόταν έναντι οι-
κονομικού αντιτίμου, το Island of Kesmai.
To συγκεκριμένο game χρησιμοποιούσε
γραφικά ASCII στο στυλ του περιβόητου
Rogue, υποστήριζε έως 100 παίκτες on-line
ταυτόχρονα, εισήγαγε μία
πρώιμη μορφή του χαρα-
κτηριστικού συστήματος
questing των ΜΜΟs και
ήταν διαθέσιμο από την on-
line υπηρεσία της Compu-
Serve έναντι μίας... τραγελαφι-
κής με τα σημερινά δεδομένα χρέ-
ωσης των 12 δολαρίων ανά ώρα (!).
Η πρωτοτυπία του εγχειρήματος της
Kesmai δεν μπορούσε να περάσει απα-
ρατήρητη και μέχρι τη δεκαετία του ’90 ξε-
πήδησαν αρκετοί ακόμη τίτλοι που βασίζο-
νταν στην ίδια φιλοσοφία, οι οποίοι προσπα-
θούσαν, καθένας με τον τρόπο του, να εισαγά-
γουν από μία «καινοτομία», όπως η απομάκρυνση
των ΑSCII χαρακτήρων και η υιοθέτηση πρώιμων 2D γρα-
φικών, η εισαγωγή avatars ως απεικονίσεις του εκάστοτε
παίκτη στον virtual κόσμο κ.λπ. Ένας από αυτούς τους τίτ-
λους ήταν το Meridian 59, το οποίο κυκλοφόρησε το 1996 από
την παντοδύναμη τότε 3DO και διεκδικεί μία σειρά από πρωτιές:
Εκτός του ότι ήταν από τα πρώτα massively multiplayer games που
κυκλοφόρησαν από γνωστή και καθιερωμένη εταιρεία και όχι από
ανεξάρτητες ομάδες «ερασιτεχνών», είναι επίσης το πρώτο ΜΜO
που υιοθετεί πλήρως 3D γραφικά, καθώς και το πρώτο που εγκατα-
λείπει το μοντέλο χρονοχρέωσης που καθιέρωσε το Island of
Kesmai, εισάγοντας για πρώτη φορά το κλασικό πλέον μοντέλο
μηνιαίας συνδρομής.