R
eview
PC Master
104
Σ
το πλαίσιο της ευρύτερης ανα-
ζωογόνησης που φαίνεται να
βιώνει το είδος των isometric
RPGs, τόσο μέσω εγχειρημάτων
στο Kickstarter όσο και από πιο
«
αυτόνομες» προσπάθειες ανε-
ξάρτητων δημιουργών, έρχονται στο προ-
σκήνιο όλο και περισσότεροι τίτλοι που
υπόσχονται να μας προσφέρουν μία old-
school RPG εμπειρία, η οποία έδειχνε να
έχει χαθεί οριστικά μέσα στον ορυμαγδό
των action-RPGs, που φαίνεται να μονοπω-
λούν πλέον την αγορά. Ένας από αυτούς
τους τίτλους είναι και το Inquisitor, που εί-
χε μπει στο gaming radar μας πριν από με-
ρικούς μήνες.
Οι πρώτες πληροφορίες που είχαμε για
αυτό φώναζαν «old-school hardcore RPG»
από χιλιόμετρα: isometric viewpoint, αυ-
ξημένο επίπεδο δυσκολίας, σκοτεινό με-
σαιωνικό setting, 5 χιλιάδες (!) σελίδες
διαλόγων και λοιπών κειμένων, 150 (!)
ώρες gameplay, 12ετής (!) κύκλος
development και έμπνευση προερχόμενη
από έπη του είδους, όπως τα Baldur’s
Gate και Planescape Torment… Πραγματι-
κά, όλα αυτά τα χαρακτηριστικά θα ήταν
ικανά να κάνουν κάθε fanboy των ‘90s
RPGs να χύσει δάκρυα ανδροπρεπούς συ-
γκίνησης και να σπεύσει στο Good Old
Games για να κάνει pre-order το παιχνίδι.
Ας δούμε όμως εάν καταφέρνει, εντέλει,
να αναπαράγει το feeling των ιστορικών
PC RPGs των ‘90s ή αν καταλήγει να είναι
απλώς ένα μέτριο tribute σε μία ξεχασμέ-
νη εποχή…
«
IT IS THE YEAR 1223, WHEN
THE WORLD IS TO END»
Παραπάνω χαρακτηρίσαμε το setting
του Inquisitor ως «σκοτεινό μεσαιωνικό»
και αυτό αντικατοπτρίζεται πλήρως τόσο
στο σχεδιασμό του κόσμου όσο και στο
σεναριακό υπόβαθρό του. Αντλώντας
έμπνευση από την Ευρώπη του
13
ου–14ου αιώνα, o κόσμος του παιχνιδι-
ού αποτελείται από μία σειρά θεοσεβού-
μενων βασιλείων, τα οποία διοικούνται
από έναν Nobleman και στα οποία, ως είθι-
σται σε κάθε «μεσαιωνικό» κόσμο που σέ-
βεται τον εαυτό του, υπάρχει ένας διαρκής
αγώνας για εξουσία ανάμεσα στους ευγε-
νείς, στα ιπποτικά τάγματα και στην Εκκλη-
σία. Αποτέλεσμα αυτού του αέναου «παι-
χνιδιού» των ισχυρών υπήρξαν οι εκάστοτε
πόλεμοι και οι περίοδοι ευημερίας και πα-
ρακμής, όμως παρά τις όποιες αναταραχές
ο κόσμος παρέμενε, ως επί το πλείστον,
θεοσεβούμενος και πιστός στη Μία και
Ορθή Πίστη. Αυτό σύντομα επρόκειτο να
αλλάξει…
Προάγγελος της επερχόμενης κατα-
στροφής είναι ένα μυστηριώδες αστέρι
που εμφανίζεται στον ουρανό του βασιλεί-
ου της Ultherst, και μέσα στα επόμενα
χρόνια ξηρασία, λοιμοί και λοιπές περίερ-
γες θεομηνίες αποδεκατίζουν τον πληθυ-
σμό του κόσμου. Η Εκκλησία αναγνωρίζει
όλα αυτά τα σημάδια ως μέρος των προ-
φητειών που περιλαμβάνονται στην Απο-
κάλυψη του Προφήτη Ezekiel, η οποία είχε
γραφτεί πριν από χίλια χρόνια. Το κακό εί-
ναι ότι, σύμφωνα με την Αποκάλυψη, αυτά
τα σημάδια είναι ένδειξη πως πλησιάζει το
τέλος της Βασιλείας των Ουρανών, η από-
δραση του Διαβόλου από τη φυλακή του
και το τέλος του κόσμου όπως τον ξέρου-
με. Θα πίστευε κανείς πως μία εσχατολογι-
κή προφητεία, η οποία επαληθεύεται, θα
ενίσχυε την πίστη του κόσμου και θα τον
έστρεφε προς μία πιο ηθική διαβίωση…
όμως αυτό δεν συνέβη. Από τον απλό λαό
μέχρι την ανώτερη αριστοκρατία, όλο και
περισσότεροι άρχισαν να ασχολούνται με
παγανιστικές τελετές και χρήση ξεχασμέ-
νης και απαγορευμένης μαγείας, προσπα-
θώντας να λάβουν λίγη από την εύνοια
των διαβολικών δυνάμεων που επανέρχο-
νταν στο προσκήνιο. Ως απάντηση στην αι-
Malleus Maleficarum
του Κώστα «Hellion» Καλλιανιώτη
Το Wall of Text με το οποίο μας υποδέχεται κάθε new game. Χωρίς οίκτο!
Οι εξωτερικοί χώροι είναι αρκετά generic από
πλευράς απεικόνισης και σχεδιασμού.
Ενδιαφέρουσα «παραφωνία» το randomized
stock των εμπόρων. Κάθε φορά που μιλάμε σε
έναν έμπορο, διαφοροποιούνται και τα προϊό-
ντα του!
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
CPU Intel Core i5-750, 2GB RAM, GPU
nVidia GeForce GTS 250, Windows XP SP3
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Το παιχνίδι τρέχει αψεγάδιαστα σε υψη-
λές αναλύσεις, καθώς η ποιότητα των
γραφικών του δεν απαιτεί ιδιαίτερα ισχυ-
ρό σύστημα.
INQUISITOR