R
eview
107
PC Master
του παιχνιδιού, σε συγκεκριμένους χαρα-
κτήρες που είναι ύποπτοι για αιρετική συ-
μπεριφορά, και πάντα μετά από άδεια των
ανώτερων Ιεροεξεταστών στην ιεραρχία,
οπότε δεν μπορούμε να επιλέξουμε να
οδηγήσουμε στη Σιδηρά Παρθένα π.χ. τον
τοπικό έμπορο, επειδή μας πουλάει τον
πατσά πιο ακριβά από το κανονικό). Η συ-
χνή προσφυγή στα βασανιστήρια, όμως,
έχει και τον ανάλογο αντίκτυπο στον ψυ-
χισμό του χαρακτήρα. Υπάρχει στο
character sheet μας μία μπάρα
«
alignment» και όσο βασανίζουμε κόσμο
τόσο ο δείκτης της μπάρας μετατοπίζεται
προς το «Evil» (προφανώς η μετατόπιση εί-
ναι πιο ραγδαία όταν βασανίζουμε θύματα
που αποδεικνύεται πως είναι αθώα). Αυτή
η μετατόπιση επηρεάζει κάποια από τα
skills και τα spells μας, ανάλογα με τη
«
σχολή» στην οποία ανήκουν. Για παρά-
δειγμα, ένας Inquisitor που έχει πάει το
alignment του στο τέρμα evil, θα λαμβά-
νει bonus damage όταν χρησιμοποιεί
spells παγανιστικής και μαύρης μαγείας,
αλλά τα divine spells του θα αποτυγχά-
νουν σχεδόν πάντα.
ΧΑΜΕΝΟΙ ΣΤΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
Ίσως ο τομέας που με ενόχλησε περισ-
σότερο στο συγκεκριμένο τίτλο να είναι ο
«
φιλολογικός». Ήταν αναμενόμενα κάποια
λαθάκια εδώ κι εκεί, καθώς το παιχνίδι
έπρεπε να μεταφραστεί εξ ολοκλήρου από
τα Τσεχικά στα Αγγλικά. Αναμενόμενα ήταν
επίσης τα Wall of Text στους διαλόγους
και, όπως μας έχει δείξει η ιστορία, αυτά
μπορούν να είναι πλήρως λειτουργικά και
χρήσιμα όταν αποδίδονται σωστά
(
Torment!). Όμως, εν προκειμένω, η ποιό-
τητα των γραπτών κειμένων του παιχνιδιού
είναι σε σημεία αρκετά χαμηλή. Παρατη-
ρούνται αρκετά ορθογραφικά λάθη αφε-
νός, αφετέρου συνάντησα πάρα πολλούς
ιδιωματισμούς, οι οποίοι είναι πέρα για πέ-
ρα σύγχρονοι («wanna», «gonna», «Ι tell ya»
κ.λπ.) και οι οποίοι χαλάνε εντελώς το
feeling που πάει να βγάλει ένας μεσαιωνι-
κός κόσμος. Τι να την κάνω την Ιερά Εξέτα-
ση και τα βασανιστήρια όταν πάω να πιάσω
κουβέντα με έναν βαρόνο και αυτός μου
μιλάει σαν… προαγωγός από το ανατολικό
Μπρούκλιν;
Την αυξημένη δυσκολία (μερικές φορές
σε σαδιστικό βαθμό) μπορώ να τη δεχθώ,
πρόκειται για «hardcore RPG» εξάλλου. Το
ίδιο ισχύει και για τον σαφέστατα «οπισθο-
δρομικό» εικαστικό τομέα, ο οποίος είναι
μέτριος ίσως ακόμα και αν τον αντιμετωπί-
σουμε με τα standards ενός indie τίτλου.
Από πλευράς γραφικών, το παιχνίδι πραγ-
ματικά μοιάζει σαν να έχει κυκλοφορήσει
την περίοδο 1995-1998, αλλά ακόμα και
έτσι υπάρχουν μερικές ωραίες πινελιές,
όπως οι όμορφα σχεδιασμένοι εσωτερικοί
χώροι, το HUD, που αλλάζει σαν «διακό-
σμηση» ανάλογα με το ποια class παίζουμε,
ή το ότι η εκάστοτε πανοπλία που φοράμε
τροποποιεί αντίστοιχα και την εμφάνιση
του χαρακτήρα μας. Όμως αυτό με την ποι-
ότητα των κειμένων πραγματικά μου κάθι-
σε στο λαιμό, κυρίως γιατί λάβαμε άπειρες
διαβεβαιώσεις από τους δημιουργούς ότι
«
οι 5.000 σελίδες διαλόγων διαβάστηκαν
διεξοδικά για τρία ολόκληρα χρόνια, προ-
κειμένου η μετάφραση από τα Τσεχικά στα
Αγγλικά να είναι άριστη». Φαντάζομαι τι θα
βλέπαμε, δηλαδή, εάν είχαν βιαστεί περισ-
σότερο…
«
DONA EIS REQUIEM…»
Είναι προφανές ότι το Inquisitor δεν εί-
ναι ένα παιχνίδι για όλους. Τα hardcore
mechanics του, η αυξημένη δυσκολία και η
old-school αισθητική των γραφικών του σί-
γουρα θα χτυπήσουν κάπως άσχημα στο
κοινό που έχει συνηθίσει να ασχολείται μό-
νο με «κρυστάλλινα» και streamlined
Action-RPGs όπως το Skyrim. Όσοι όμως
νοσταλγείτε τα Baldur’s Gate, θα κάνατε
οτιδήποτε για να λάβετε ένα «σφηνάκι» αυ-
τού του παλαιού feeling (και τι σφηνάκι...
150
ώρες gameplay είναι αυτές!) και είστε
πρόθυμοι να παραβλέψετε μερικές χτυπη-
τές αδυναμίες, δεν χρειάζεται να το σκε-
φτείτε και πολύ: μία λαμπρή καριέρα στην
Ιερά Εξέταση σας περιμένει.
Από πλευράς
γραφικών, το παιχνίδι
μοιάζει σαν να έχει
κυκλοφορήσει την
περίοδο 1995-1998.
Το απόλυτο tribute στα Baldur’s Gate: «You
must gather your party before venturing forth»!
Ο πλήρης χάρτης του βασιλείου της Ultherst, με όλες τις τοποθεσίες ανοιγμένες.
78
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
•
Hardcore RPG αισθητική
•
Σκοτεινή μεσαιωνική ατμόσφαιρα
•
Μεγάλη διάρκεια
•
Μοιάζει με τα Baldur’s Gate…
• …
ίσως σε βαθμό στεγνής
αντιγραφής
•
Μέτριος εικαστικός τομέας
•
Μέτρια ποιότητα της μετάφρασης
•
Αναίτια δύσκολο σε σημεία
n
Είδος:
Isometric RPG
n
Έκδοση:
Cinemax
n
Ανάπτυξη:
Cinemax
n
Διάθεση:
Good Old Games
n
Τιμή:
$14,99
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Windows XP, επεξεργαστής 1,8GHz, κάρτα
γραφικών στα 128MB, 512ΜB RAM, 2GB χώρος στο σκληρό
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Baldur’s Gate, Planescape Torment
n
Εναλλακτικές επιλογές:
Baldur’s Gate Enhanced Edition