Page 108 - PC Master τ. 277

R
eview
PC Master
108
H
ευθύνη που πέφτει στους
ώμους του FTL μοιάζει ιδιαίτε-
ρα βαριά. Βλέπετε, το δημι-
ούργημα της Subset Games
είναι ένα από τα πρώτα Kick-
starter games που φθάνουν
στην αγορά, το οποίο μάλιστα είχε σημειώ-
σει τρομακτική επιτυχία, συγκεντρώνοντας
πάνω από $200.000, σαρώνοντας τον αρχι-
κό στόχο των $10.000. Οι developers πή-
ραν στα χέρια τους ένα σημαντικό ποσό και
πλέον έπρεπε να αποδείξουν ότι το τελικό
προϊόν θα μπορούσε να σταθεί αντάξιο των
προσδοκιών. Ενδεχόμενη αποτυχία του FTL
θα μπορούσε να κλονίσει την πίστη του
κοινού στο μοντέλο του crowd funding εν
γένει, ενδυναμώνοντας τις φωνές αμφι-
σβήτησης, αλλά και τη δυσπιστία. Μετά
από 28 ολόκληρες ώρες ενασχόλησης με
ένα παιχνίδι που κοστίζει μόλις
9,99,
με
απόλυτη βεβαιότητα και μεγάλη χαρά μπο-
ρώ να αναφωνήσω: λαέ του Kickstarter,
νενικήκαμεν!
THE YEAR OF HELL
Ο τίτλος της παραγράφου ανήκει σε δύο
επεισόδια της σειράς επιστημονικής φα-
ντασίας Star Trek: Voyager (S04E08 και 09
για όσους θέλουν να τα αναζητήσουν),
όπου το πλήρωμα του USS Voyager περνά
μία εφιαλτική περίοδο συνεχών συγκρού-
σεων και απρόοπτων καταστάσεων, με
αποτέλεσμα το σκάφος να βρίσκεται στα
πρόθυρα της διάλυσης και το πλήρωμα να
αντιμετωπίζει καθημερινά το θάνατο. Το
FTL: Faster Than Light αντλεί σαφέστατα
έμπνευση από τα επεισόδια αυτά, καθώς
και από άλλες επιτυχημένες sci-fi σειρές,
όπως το Battlestar Galactica, για να παρου-
σιάσει την καθημερινότητα του πληρώμα-
τος ενός διαστημικού σκάφους που βρίσκε-
ται σε αποστολή ύψιστης σημασίας, με τον
εχθρό να βρίσκεται συνεχώς στο κατόπι
τους. Οι πληροφορίες που έχουν στα χέρια
τους είναι απολύτως απαραίτητες στη Fed-
eration, ώστε να επικρατήσει στον πόλεμο
εναντίον των Rebels, οπότε πρέπει πάση
θυσία να συναντηθούν με τον Federation
Fleet και να τις παραδώσουν. Το μόνο πρό-
βλημα είναι ότι μεταξύ του δικού τους σκά-
φους και της Federation υπάρχουν οκτώ
sectors γεμάτοι με απρόβλεπτους κινδύ-
νους, τους οποίους θα πρέπει να διασχί-
σουν, ενώ ο εχθρικός στόλος των Rebels
«
χτενίζει» όλο το γαλαξία για να τους στα-
ματήσει προτού ολοκληρώσουν την απο-
στολή τους. Το FTL: Faster Than Light ανή-
κει ουσιαστικά στο είδος των roguelikes
(
και μάλιστα με permadeath!) και η βασική
δομή του παρουσιάζει ομοιότητες με το
παιχνίδι Binding of Isaac, αφού και στα δύο
games θα πρέπει να διασχίσετε randomly-
generated περιοχές μέχρι να φθάσετε στον
τελικό κακό και να τον νικήσετε. Αντίθετα
με το Binding of Isaac, το FTL δεν απαιτεί
ιδιαίτερα αντανακλαστικά και ταχύτητα εκ
μέρους του χρήστη, καθώς το gameplay
στηρίζεται περισσότερο στη στρατηγική,
στο σωστό σχεδιασμό και στις αποφάσεις
που θα πάρει ο παίκτης σε κρίσιμες στιγ-
μές, ενώ υποστηρίζεται η δυνατότητα του
pause ανά πάσα στιγμή για την επίδοση
εντολών στο πλήρωμά σας.
Μετά την αρχική επιλογή σκάφους και
επιπέδου δυσκολίας, βλέπετε το σκάφος
σας υπό κάτοψη με όλα τα επιμέρους δω-
μάτια, τα οποία μπορεί να είναι άδεια ή να
φιλοξενούν κάποιο από τα σημαντικά υπο-
συστήματα του σκάφους, όπως το πιλοτή-
ριο, τις shields, τα οπλικά συστήματα και
μία σειρά από άλλες λειτουργίες. Ο χειρι-
σμός γίνεται κυρίως με το ποντίκι, με εξαί-
ρεση το πλήκτρο Space που λειτουργεί ως
Ένα κολασμένο ταξίδι
του Αλέξανδρου «Admiral» Γκέκα
H παρουσία συγκεκριμένου εξοπλισμού στο σκάφος ξεκλειδώνει κρυφές επιλογές σε πολλά από
τα events. Πειραματιστείτε!
Κατά τη διάρκεια της μάχης στοχεύετε ελεύθε-
ρα τα υποσυστήματα του εχθρικού σκάφους.
Οι τουαλέτες θα πρέπει πάντα να αποτελούν
προτεραιότητα.
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Επεξεργαστή AMD E-350 στα 1,6GHz,
2
GB μνήμη RAM, κάρτα γραφικών ATi
Radeon HD6310, Windows 7 Home Pre-
mium, ανάλυση 1.366x768
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Κανένα πρόβλημα με τις επιδόσεις του
FTL, τα 2D γραφικά του δεν θα κουρά-
σουν ιδιαίτερα το σύστημά σας. Επιπλέ-
ον, δεν παρατηρήσαμε κάποιο σοβαρό
bug κατά την ενασχόλησή μας με το παι-
χνίδι.
FTL: FASTER
THAN LIGHT