Page 52 - PC Master τ. 277

PC Master
52
μούν. Με την κυριαρχία των Smartphones και των tablets στην
αγορά, η πρόσβαση σε αυτό το Matrix, το συνδετικό ιστό που ονο-
μάζουμε Internet, και που είναι στην πραγματικότητα τόσο περισ-
σότερα, ποτέ δεν ήταν ευκολότερη για το μέσο χρήστη. Επίσης,
ποτέ δεν παρείχε τόσο πολλές δυνατότητες στον επιδέξιο χειριστή
της. Οι γνώσεις προγραμματισμού έχουν παραλληλιστεί αρκετές
φορές με μία μορφή σύγχρονης μαγείας. Όταν το πάτημα ενός
πλήκτρου εδώ αλλάζει δεδομένα στην άλλη άκρη του κόσμου και
ένας άνθρωπος βλέπει την καθημερινότητά του να μεταβάλλεται
από χειρισμούς αόρατους και ασύλληπτους, είναι δύσκολο το να
αρνηθείς ότι κάπου, κάπως, κάτι μεταφυσικό συμβαίνει. Ή, τουλά-
χιστον, έτσι φαντάζει στους αμύητους. Αυτός ήταν ανέκαθεν ο θε-
μέλιος λίθος της «μαγείας», εξάλλου. Μία λογική απάντηση, κρυμ-
μένη πίσω από τόσες τεχνικές λεπτομέρειες, ώστε να παραιτούνται
όλοι εκτός από τους πλέον αποφασισμένους.
Καμία μεγάλη ανακάλυψη δεν είναι αποτέλεσμα παρθενογένε-
σης, ούτε προκύπτει σε μία βραδιά. Πρώτα έγινε το θαυμαστό ατύ-
χημα που κατέληξε στον τροχό, μετά η άμαξα, κατόπιν το Βόλβο
και τέλος η Φεράρι. Το ίδιο συμβαίνει και με την τεχνολογία. Έπρε-
πε να περάσουμε από όλα τα στάδια της εξέλιξης, τόσο του
Internet και των ταχυτήτων και μέσων πρόσβασης σε αυτό, όσο και
των γραφικών και των λειτουργικών συστημάτων, μέχρι να φτά-
σουμε στο σημείο που αποτελεί την ιδανική τομή όλων, την πύλη
για το επόμενο τεράστιο βήμα.
MEET THE FUTURE: OCULUS RIFT
Την 1η Αυγούστου του 2012 ανέβηκε στο Kickstarter η σελίδα
του Oculus Rift. Ο νεαρός Palmer Luckey ζητούσε τη στήριξη του
κοινού για ένα VR HMD διαφορετικό από τα άλλα. Ένα HMD που
όχι μόνο επρόκειτο να διατεθεί σε πολύ προσιτή τιμή, αλλά θα πα-
ρείχε και μία επαναστατική gaming εμπειρία στο κοινό. Το γεγονός
ότι ανάμεσα στους πρώτους υποστηρικτές του βρέθηκαν τιτάνες
της βιομηχανίας (John Carmack, Gabe Newell, Cliff Bleszinski και
Michael Abrash) οδήγησε το Kickstarter σε σαρωτική επιτυχία, με 1
εκατ. δολάρια να συγκεντρώνονται μέσα στις πρώτες 36 ώρες και
το συνολικό ποσό να φτάνει τα 2,5 εκατ. δολάρια.
Τι είναι όμως το Oculus Rift; Tι προσφέρει πού θα κάνει τόση δια-
φορά στη μέχρι σήμερα gaming εμπειρία μας; Πώς καταφέρνουν οι
developers να κρατήσουν το κόστος στη –σχετικά– χαμηλή τιμή
των 300 δολαρίων το κομμάτι; Ας πάρουμε τα πράγματα από την
αρχή. Ο Luckey κάθε άλλο παρά τυχάρπαστος πιτσιρικάς είναι. Ερ-
γαζόταν για αρκετά χρόνια σε εργαστήριο στρατιωτικής έρευνας
πάνω σε HDMs και εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας και διέ-
θετε μία από τις μεγαλύτερες προσωπικές συλλογές headsets στον
κόσμο. Ήτοι, μερακλής από κούνια. Όπως έγραψε στο Kickstarter
του, για αρκετά χρόνια σκεφτόταν να δημιουργήσει ένα headset
για gamers, το οποίο όχι μόνο θα παρείχε ασύγκριτη εμπειρία παι-
χνιδιού, αλλά θα διετίθετο και σε εξαιρετικά προσιτή τιμή.
Μέχρι σήμερα το κοντινότερο που μπορούμε να φτάσουμε σε
«
ρεαλιστικό» οπτικό αποτέλεσμα σε ένα PC, είναι να χρησιμοποιή-
σουμε τρία μόνιτορ σε διάταξη, σε συνδυασμό με τα ειδικά γυαλιά
3
D Vision της Nvidia και –το καλό που μας θέλω– κάποιες πανίσχυ-
ρες κάρτες γραφικών, καθώς οι απαιτήσεις ενός παιχνιδιού αυξάνο-
νται εκθετικά όταν το «πετάμε» σε περισσότερες οθόνες ταυτόχρο-
να. Όπως αντιλαμβάνεστε, το κόστος για ένα τέτοιο setup είναι
δυσβάσταχτο για το μέσο χρήστη, ενώ, ακόμη κι αν έχει τα χρήμα-
τα, το οπτικό αποτέλεσμα προσφέρει κάτι ελαφρώς περισσότερο
από μία glorified ψευδο-τρισδιάστατη απεικόνιση. Όσοι θυμούνται
τα φανταστικά soft-core πορνό της ιδιωτικής τηλεόρασης με τις
φοβερές ενδείξεις «Βάλτε τα γυαλιά σας τώρα!» καταλαβαίνουν για
τι πράγμα μιλάω. Πολύ κακό για το τίποτα... Και πάει καλά να αγό-
ρασες μόνο χάρτινα γυαλιά με χαζούς φακούς. Αν έχεις «ακουμπή-
σει» το τετραψήφιο νούμερο που απαιτεί ένα καλό 3D Vision setup,
όμως, χτυπάς το κεφάλι σου στον τοίχο!
Το Oculus Rift, λοιπόν, με τιμή γύρω στα
250,
υπόσχεται –και
σύμφωνα με τις πρώτες εντυπώσεις, αποδίδει– εξαιρετική απεικό-
νιση και immersion, με πολύ μικρό κόστος σε σχέση με τον αντα-
γωνισμό. Με οπτικό πεδίο 110 μοίρες στη δια-
γώνιο και 90 στην οριζόντια και ultra low
latency head tracking τεχνολογία (ήτοι, όταν
στρίβεις το κεφάλι, γυρίζει και ο χαρακτήρας
σου in-game, αλλά και το οπτικό πεδίο σου
προς την ενδεδειγμένη κατεύθυνση) η απει-
κόνιση είναι πραγματικά η πιο εντυπωσιακή
που έχει υλοποιηθεί μέχρι σήμερα σε HMD. Με
Αυτή η γενιά, μεγαλωμένη με Tron,
Gibson, War Games και δικαιωμένη
στο Matrix, ήταν πλέον έτοιμη. Ο
Θαυμαστός Καινούργιος Κόσμος
ήταν μόλις μία ανάσα μακριά.
VR και οξυγονοκόλληση, ένας πάντα επικίνδυνος συνδυασμός.
Cloud theory made simple...